تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816470945




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بگویند ساختار تحریم‌ها باقی است، این نقض برجام است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: بگویند ساختار تحریم‌ها باقی است، این نقض برجام است
خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينكه از زمان آغاز بررسي برجام در كشورها تاكنون حدود 100 روز مي‌گذرد و در اين مدت رهبري 70 بار به خطر نفوذ اشاره كردند، گفت كه اين نشان مي‌دهد كه اين خطر جدي است.
به گزارش خبرگزاري تسنيم، آيت‌الله احمد خاتمي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه تهران كه همزمان با تاسوعاي حسيني در دانشگاه تهران برگزار شد، ضمن تسليت ايام سوگواري حضرت اباعبدالله‌الحسين(ع) و ياران باوفايش با اشاره به مفهوم كل يوم عاشورا و كل عرض كربلا، اظهار داشت: مفهوم اين شعار در روح نهضت حسيني معني مي‌شود.
آيت‌الله خاتمي در بخش ديگري از سخنان خود به شهادت سردار شهيد حسين همداني اشاره كرد و گفت: ايشان عمري را با جهاد گذراند و خداوند نيز با شهادت مزدش را به او داد. اين عزيزان اگر در بستر مي‌مردند جاي ناراحتي داشت. به تعبير مسئولان نظامي ما اگر سردار همداني نبود چه بسا دولت سوريه سقوط مي‌كرد.
    نامه رهبري در خصوص برجام تجلي پيام عاشورا بود
آيت‌الله خاتمي در ادامه سخنان خود به موضوع نامه تاريخي مقام معظم رهبري در خصوص برجام اشاره كرد و گفت: نامه تاريخي، عميق، دقيق مقام معظم رهبري پرونده برجام را بست، انصافاً اين نامه، نامه معمولي نبود و كلمه به كلمه اين نامه روي حساب نگارش شده بود و اگر دنيا مي‌خواهد موضع ملت ايران را بفهمد نامه رهبري موضع ملت ايران است.
عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: اين نامه تجلي پيام جاويد عاشورا بود، در سراسر اين نامه روح حماسه حسيني و روح انقلاب حاكم است و اين پيام را با خود دارد كه ايران اسلامي همچنان بر مواضع اصولي خود پايبند است و مايه نشاط و اميد نيروهاي انقلاب شد كه دغدغه حفظ ارزش‌هاي اين نظام را دارند و تمام نامه در يك كلمه به هيهات‌منا‌الذله خلاصه مي‌شود.  وي افزود: درباره اموري كه در اين نامه نقض برجام ناميده شده اولين امر اين است كه هر يك از طرف‌هاي مذاكره اگر بگويند ساختار تحريم‌ها باقي است اين نقض برجام محسوب مي‌شود و اگر در طول هشت‌ سال در هر سقف و با هر بهانه‌اي از جمله بهانه نخ‌نما شده حمايت از تروريسم و نقض حقوق بشر بخواهند تحريم جديدي را وضع كنند اين در واقع نقض برجام محسوب مي‌شود.
خطيب نماز جمعه تهران به دستور رهبري در خصوص تشكيل هيئتي براي بررسي روند مفاد برجام اشاره كرد و گفت: مقام معظم رهبري در اين نامه دستور دادند كه هيئتي قوي، آگاه و هوشمند براي پيشرفت كارها تشكيل شود و دقيق راستي‌آزمايي‌ها را مورد رصد قرار دهند، اگر آنها قرار شد زير قول‌شان بزنند آن را مورد رصد قرار دهند و مقام معظم رهبري اين مسئوليت را به ‌ شوراي امنيت ملي سپرده است.
    رهبري برجام را مشروط تأييد كردند
آيت‌الله خاتمي ادامه داد: موضع ولايت نشان داد كه افراط و تفريط‌هايي كه در طول ايام بررسي برجام از دو طرف گفته شد، نزد مقام معظم رهبري جايگاهي نداشت، اينكه برخي‌ها برجام را موفقيت بزرگ، موفقيت بي‌سابقه و كم‌سابقه و حتي فتح‌الفتوح معرفي كنند، اين نظر مقام معظم رهبري نبود، از آن طرف كساني هم بگويند كه تصويب برجام به خاتمه انقلاب است اين نيز نبود.
وي تصريح كرد: كساني كه مي‌گويند رهبري برجام را تأييد كرد بايد كلمه «مشروط» را نيز در جملات خود بياورند، مقام معظم رهبري اين نامه را به صورت مشروط تأييد كردند و انتظار ما به عنوان خطيب جمعه كه موعظه نصيحت و پند وظيفه آن است، تقاضا مي‌كنيم كه بگو مگوهاي قبل از برجام را به پايان برسانند.
عضو مجلس خبرگان تأكيد كرد: در حال حاضر برجام يك قانون است و بايد همه از اين فرصت استفاده كنيم به نفع نظام اسلامي سامان پيدا كند.  آيت‌الله خاتمي با بيان اينكه از زمان آغاز بررسي برجام در كشورها تاكنون حدود 100 روز مي‌گذرد و در اين مدت رهبري 70 بار به خطر نفوذ اشاره كردند، گفت: اين نشان مي‌دهد كه اين خطر جدي است و هم مردم و هم مسئولان بايد مراقب باشند تا دشمنان از روزنه برجام وارد نشوند.  وي خطاب به نويسندگان و اصحاب رسانه گفت: نبايد جاده‌صاف‌كن براي امريكا شوند و چهره آن را بزك كنند. نبايد چهره امريكاي عهدشكن بازسازي شود و اگر كساني اينچنين عمل كنند و به بازسازي چهره امريكا بپردازند قطعاً عامل امريكا محسوب مي‌شوند.  خطيب نماز جمعه تهران در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه نبايد به دشمن و قول‌و‌قرارهايش خوش‌بين  باشيم، ادامه داد: اين نشان از ناپختگي سياسي است، سفير كوبا مي‌گويد با اينكه مدت‌ها امريكا قول داده كه تحريم‌ها عليه كوبا را لغو كند ولي هنوز امريكايي‌ها به قول خود عمل نكردند، بنابراين خوشبيني به پاي قول بودن امريكايي‌ها ناپختگي و عملكرد نادرست در اين عرصه را نشان مي‌دهد.
    دولت عربستان در فاجعه منا مجرم است
آيت‌الله خاتمي در بخش ديگري از سخنانش به آخرين حضور خود در نماز جمعه اشاره كرد و گفت: آخرين خطبه بنده در روز عيد قربان و همزمان با فاجعه منا بود. اين فاجعه بسيار تلخ و زخمي براي مردم محسوب مي‌شود.
وي ادامه داد: بنده مكرر پاي تلويزيون گريستم و وقتي صحنه‌هاي جانگداز منا را مي‌ديدم و مطمئنم هيچ ايراني نبود كه آن روز اين صحنه‌هاي جانگداز را ديده باشد و اشك نريخته باشد. بنابراين نبايد عزيزان بازمانده منا تنها خودشان را داغدار ببينند، كساني كه به ديدار خداوند رفتند وضع خوبي دارند و خوش به حال‌شان در حالت احرام، در حال عشق به خدا مانند ارباب بي‌كفن‌ و تشنه‌شان، حسيني جان دادند.  خطيب نماز جمعه تهران با تأكيد بر بي‌تدبيري دولت عربستان اظهار داشت: بي‌ترديد دولت عربستان در كوتاهي در اين حادثه مجرم است و بايد در دادگاه بين‌المللي محاكمه شود.
آيت‌الله خاتمي با طرح اين سؤال خطاب به دولت سعودي گفت: چرا راه را بستيد كه اين فاجعه را براي جهان اسلام بيافرينيد، 4هزار و 500 دوربين جاي جاي منا را در اتاق فرمان نشان مي‌داد چرا بلافاصله با وجود امكاناتي كه داشتيد به داد مجروحان نرسيديد؟ چرا به موقع كمك‌رساني نكرديد؟ چرا اجازه نداديد نيروهاي امدادي از كشورهاي ديگر به مجروحان امدادرساني كنند؟ و دهها چراي ديگر، اگر به هر چيز شك نكنيم به اين خصوص بايد شك كرد كه دولت سعودي در اين عرصه كوتاهي و تقصير داشته است.
وي تصريح كرد: با وجود جان باختن بيش از 8 هزار نفر اما در طول اين مدت دولت سعودي علاوه بر عذرخواهي نكردن به فرافكني و سخن گفتن طلبكارانه مي‌پرداختند و ادعا مي‌كردند كه موضوع نبايد سياسي شود، كدام موضوع سياسي، شما آدم كشته‌ايد و حدود 500 نفر مردم كشور ما مظلومانه جان دادند و ما وظيفه دفاع از حقوق مردم خودمان را داريم.
    فاجعه منا نبايد به دست فراموشي سپرده شود
خطيب نماز جمعه تهران تأكيد كرد: اين مسئله نبايد به مرور زمان به دست فراموشي سپرده شود، مقام معظم رهبري فرمودند دستگاه ديپلماسي ما، سازمان حج و زيارت بايد تا آخراين مسئله را دنبال كند ولو كه اين موضوع سال‌ها طول بكشد.
آيت‌الله خاتمي افزود: بايد كميته حقيقت‌ياب تشكيل شود و اين يك ضرورت است كه با حضور همه كشورهايي كه در اين فاجعه جان‌باخته داشتند، تشكيل شود. البته در اين كميته سعودي‌ها نبايد حضور داشته باشند زيرا آنها مجرم هستند و تشكيل اين كميته به تشخيص اين فاجعه مي‌پردازد كه در آينده شاهد وقوع چنين حوادثي نباشيم. ‌

منبع : تسنيم



تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن