تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که خوش نیت باشد روزیش زیاد می شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803017507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سعودي ها لياقت اداره حج را ندارند /نامه مقام معظم رهبري درباره برجام تجلي پيام جاويد عاشورا بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ آبان ۱۳۹۴ (۱۴:۴ب.ظ)
آيت الله خاتمي: سعودي ها لياقت اداره حج را ندارند /نامه مقام معظم رهبري درباره برجام تجلي پيام جاويد عاشورا بود موج -خطيب نماز جمعه تهران گفت: يکي از آرزوهاي وهابي ها اين است که پاي ايران از حج قطع شود بنابراين از همه مي خواهم هرگز نغمه تعطيلي حج را سر ندهند بلکه اين نغمه را سر دهند که اي مسلمانان، سعودي ها لياقت اداره حج را ندارند و بايد مديريت حج به دست جامعه اسلامي قرار گيرد.
آيت الله سيد احمد خاتمي در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به نامه مقام معظم رهبري به رييس جمهوري درباره برجام تاکيد کرد اين نامه تجلي پيام جاويد عاشورا بود و در سراسر اين نامه، روح حماسه حسيني و روح انقلابي حاکم است، اين نامه اين پيام را با خود دارد که ايران اسلامي همچنان بر مواضع اصولي خود است.
وي افزود: نامه تاريخي و عميق رهبر معظم انقلاب، پرونده فرجام را بست انصاف اين نامه يک نامه معمولي نبود، کلمه کلمه آن روي حساب بود، اگر دولت مي خواهد، موضع ملت ايران را بفهمد، اين نامه موضع ملت ايران است.
وي به هشت نکته مهم در باره اين نامه اشاره و اضافه کرد: اين نامه تجلي پيام جاويد عاشورا بود و در سراسر اين نامه، روح حماسه حسيني و روح انقلابي حاکم است، اين نامه اين پيام را با خود دارد که ايران اسلامي همچنان بر مواضع اصولي خود است.
خاتمي با بيان اينکه اين نامه مايه نشاط و اميد نيروهاي انقلاب شد که دغدغه ارزشهاي اين نظام را دارند، گفت: تمام نامه را مي توان در يک کلمه خلاصه کرد "هيهات من الذله"
خطيب جمعه تهران اظهار داشت: در اين نامه، نفرت از آمريکا و دروغ گويي و بدقولي آمريکا موج مي زند، در اين نامه رهبر معظم انقلاب مثل امام راحل(ره) آمريکا را شيطان بزرگ مي داند.
وي با اشاره به اينکه اموري در اين نامه نقض برجام ناميده شده است، اضافه کرد: هر يک از اين طرف هاي مذاکره اگر بگويند، ساختار تحريم ها باقي است، اين نقض برجام است و اگر در طول اين هشت سال در هر سطح و يا هر بهانه اي از جمله بهانه نخ نما شده حمايت از تروريسم و نقض حقوق بشر بخواهند تحريم جديد را وضع کنند، اين نقض برجام است.
آيت الله خاتمي گفت: آقا در اين نامه دستور داده اند تا هياتي قوي، آگاه و هوشمند براي رصد پيشرفت کارها تشکيل شود و راستي آزمايي کنند که مبادا آنها در اين عرصه زير قول خود بزنند که اختيار اين مساله را ايشان به شوراي عالي امنيت ملي سپردند.
وي ادامه داد: اين نامه موضع ولايت را نشان داد ، افراط و تفريط هايي وجود داشت که در طول ايام دو طرف مي گفتند اما نزد مقام معظم رهبري جايگاهي نداشت و آن اين که برخي از اين افراد برجام را موفقيت بزرگ ، بي سابقه و فتح الفتوح معرفي کردند هرچند اين نظر رهبري نبود.
خاتمي گفت: از آن طرف افرادي هم مي گفتند، تصويب برجام به خطر انداختن و خاتمه انقلاب است که اين گونه هم نبود.
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه مقام معظم رهبري با 9 شرط برجام را تاييد کردند، تصريح کرد: به عنوان خطيب جمعه تقاضا دارم، بگوو مگو هاي قبل از برجام تمام شود، الان ديگر برجام يک قانون است و بايد همه از اين فرصت استفاده کنيم تا به نفع نظام اسلامي سامان پيدا کند.
وي اظهار داشت: از زمان برجام تاکنون حدود يکصد روز مي گذرد و آقا هفتاد بار خطر نفوذ را گوشزد کردند، نفوذ سياسي، فرهنگي و اقتصادي بنابراين معلوم مي شود، خطر جدي است بنابراين مردم بايد مراقب باشند از روزنه برجام، دشمناني که 36 سال است انتظار آمدن به ايران را مي کشند و از در بيرونشان کرديم از پنجره وارد نشوند، بخصوص افراد قلم به دست و آنهايي که حرف آنها در جاهاي مختلف منتشر مي شود، جاده صاف کن آمريکا نشوند و چهره آن را بزک نکنند زيرا در اين صورت عامل آمريکا هستند.
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري افزود: خوش بين به دشمن و قول و قرارهاي آن نباشيم زيرا اين ناپختگي سياسي است.
آيت الله خاتمي درباره فاجعه جانگذار منا نيز گفت: مطمئن هستم هيچ ايراني وجود ندارد که صحنه هاي جانگذار اين فاجعه را ديده باشد و اشکي نريخته باشد بنابراين بازماندگان آن، خود را تنها داغدار ندانند زيرا همه ملت ايران داغدار اين عزيزان هستند.
وي ادامه داد: افرادي که به ديدار خدا رفتند، وضع خوبي دارند زيرا در حال احرام و عشق به خدا بوده و مانند ارباب مظلوم و بي کفن خود تشنه جان دادند.
خاتمي خاطر نشان کرد: بي ترديد مسوولان مرتبط در دولت عربستان در کوتاهي در اين حادثه مجرم است و بايد در دادگاه بين المللي محاکمه شود حال بايد پرسيد ، چرا راه را بستند که چنين فاجعه اي براي جهان اسلام رخ دهد؟ چهار هزار و 500 دوربين جاي جاي منا را نشان مي داد، چرا بلافاصله با امکانات خود به داد مردم نرسيدند ؟ چرا به موقع کمک رساني نکرده و نگذاشتند، نيروهاي امدادي از کشورهاي ديگر کمک کنند.
وي توضيح داد: در هرچه شک کنيم، در اين مساله نمي توان شک کرد که دولت سعودي در اين عرصه کوتاهي داشته است، حداقل وظيفه براي دولت آل سعود در قبال جان باختن حدود هشت هزار نفر اين بود که در طول اين مدت عذرخواهي کند اما نه تنها اين کار را نکرد بلکه همواره فرافکني و اعلام کرد، اين مساله سياسي شده است.
خاتمي با بيان اينکه حدود 500 ايراني در اين فاجعه جان خود را از دست دادند، ادامه داد: وظيفه دفاع از مردم را داريم از اين رو اين مساله نبايد به مرور زمان فراموش شود همانطور که رهبري هم فرمودند، بايد دستگاه ديپلماسي و سازمان حج و زيارت اين مساله را تا آخر دنبال کنند ولو اينکه سالها طول کشد.
وي با بيان اينکه تشکيل کميته حقيقت ياب يک ضرورت است، افزود: بايد اين کميته با حضور همه کشورهايي که جان باخته در اين عرصه دارند ، تشکيل شود البته خود سعودي ها نبايد حضور يابند زيرا مجرم هستند.
خاتمي با انتقاد از کشورهايي که در اين فاجعه جان باخته داشتند اما فريادي نزدند، گفت: آفرين بر ايران اسلامي که فرياد سر داد و اندکي آنها را به سخن واداشت.
وي گفت: يکي از آرزوهاي وهابي ها اين است که پاي ايران از حج قطع شود بنابراين از همه مي خواهم هرگز نغمه تعطيلي حج را سر ندهند بلکه اين نغمه را سر دهند که اي مسلمانان، سعودي ها لياقت اداره حج را ندارند و بايد مديريت حج به دست جامعه اسلامي قرار گيرد.
خطيب جمعه تهران گفت: وظيفه انساني خود مي دانم، در اين باره از بعثه رهبري و سازمان حج و زيارت تشکر کنم.
آيت الله خاتمي همچنين با اشاره به آغاز انتفاضه سوم فلسطين ها گفت: اين ها خير و برکت براي فلسطين دارد، نسخه هاي سازش از اول تاکنون تمديد اسارت آنها بوده بنابراين اگر خير و برکتي بوده در اين انتفاضه هاست هر چند اين مساله هزينه هايي دارد ، تاکنون 58 نفر به دست صهيونيست ها کشته و حدود 2 هزار نفر نيز مجروح شدند اما اينها هزينه آزادي است.
وي همچنين با اشاره به مناسبت هاي امروز گفت: تکيه روي نداده هاي خدا نکينم بلکه به داده هاي خود مانند نعمت حيات، امنيت و عشق به ابا عبدالله الحسين(ع) فکر کنيد زيرا اين اقدام سبب مي شود شکر مان بيشتر شود و از اين رهگذر عشق به خدا شکل بگيرد.
خاتمي افزود: اول آبان سالگرد شهادت مرحوم حاج آقا مصطفي خميني است که شهادت وي در سال 1356 جرقه انقلاب را زد و امام فرمود، رفتن وي از الطاف خفيه الهي بود، وي با امام زندگي کرد و با عشق امام به ديدار خدا رفت.
وي يادآور شد ، در سال 1373 روز عاشورا منافقان در حرم امام رضا(ع) بمب منفجر کرده و 27 نفر را به شهادت رسيدند.
عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري با اشاره به شهادت سردار حسين همداني ادامه داد: وي عمري را با جهاد گذراند و خدا هم با شهادت مزد وي را داد، اگر سردار همداني نبود، چه بسا دولت سوريه تاکنون سقوط مي کرد .
وي ياد و خاطره مرحوم آيت لله مهدوي کني را نيز گرامي داشت و گفت: ارتحال اين فقيه بصير و مجاهد مصداق بارز ثلمه بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن