واضح آرشیو وب فارسی:پویش: پناهیان که معتقد بود هزاران سال قبل از حضرت آدم، خدا دشمن بشر را خلق کرده بود، سخنانش را با «داستان نفوذ» آغاز کرده بود که «شناسایی دشمن» مقدمه آن است. کما اینکه در قرآن مجید هم بارها به «شیطان» به عنوان دشمن انسان اشاره شده است. به گفته پناهیان برای درک نفوذ دشمن، باید اول باور داشت که دشمن وجود دارد.پناهیان در سخنانی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی بی آنکه نامی از وزیر امورخارجه ببرد، به نقد دست دادن وی با دشمن پرداخت. به گزارش خبرآنلاین، این استاد حوزه که موضوع سخنرانی شب گذشته خود را به بحث «نفوذ دشمن» اختصاص داده بود، در بخشی از سخنانش گفت: برای صدمه نخوردن از نفوذ باید دشمن را ناامید کرد. اما برخی آنقدر بدبختند که می گویند کمی با دشمن نرم برخورد کنیم! در حالی که دشمن باید نا امید شود و مثل «سین» و «گاف» -سگ- پشیمان شود که با تو تماس گرفته است. وی با اشاره به اینکه شمر در عرصه کربلا دچار چنین حسی در مواجهه با حضرت ابالفضل شد، ادامه داد: اما حضرت عباس کاری کرد که لبخند بر لبان امام حسین نشست. شمر مهربانانه عباس را صدا می زد ولی عباس رویش را بر می گرداند و می گفت خدایا چرا کار من به جایی رسیده که دشمن به من طمع کرده است؟ اما امام حسین به عباس گفت من تو را قبول دارم، برو و جوابش را بده. پناهیان با لحنی روضه گونه ادامه داد: برخی می گویند چون دست و چشم عباس به آبی خورد که به دست امام حسین نرسید، چشم و دستش فدای امام حسین شد. اما ای عباس تو با دشمن دست ندادی و خدا دستان تو را قبول کرد. جانم به فدای دست های عباس که به دشمن دست نداد. به دشمن با غضب نگریستی و خدا چشمات را قبول کرد. عباس جلوی دشمن سر خم نکرد و خدا سر او را قبول کرد. پناهیان که معتقد بود هزاران سال قبل از حضرت آدم، خدا دشمن بشر را خلق کرده بود، سخنانش را با «داستان نفوذ» آغاز کرده بود که «شناسایی دشمن» مقدمه آن است. کما اینکه در قرآن مجید هم بارها به «شیطان» به عنوان دشمن انسان اشاره شده است. به گفته پناهیان برای درک نفوذ دشمن، باید اول باور داشت که دشمن وجود دارد. وی به سخنان آیت الله بهجت اشاره کرد که از نفوذ در خانه های علما و نفوذ در «مملکتی»ها ابراز نگرانی کرده بود و به نقل از آن مرحوم ادامه داد: باید مراقبت کرد چون دشمن دست از نفوذ بر نمی دارد. دهها جمله از آیت الله بهجت در کلاس های خارج فقه ایشان وجود دارد که به این امر اشاره دارد. پناهیان با طرح این سوال که «نفوذ پذیران چه کسانی هستند؟»، از ابوموسی اشعری به عنوان یکی از مصادیق آن اشاره کرد و گفت: بنا بر آنچه که در قرآن امده، نفوذ پذیران کسانی هستند که ولایت پذیر نیستند. عوامل نفوذپذیری را باید شناخت. شورای نگهبان هم باید در این زمینه تامل کند که اگر چنین زمینه ای در کسی هست، به سیاست وارد نشود. این استاد حوزه خطاب به سیاهپوشان امام حسین(ع)، گفت که با یک شایعه و ترساندن سپاه امام حسین از قدرت دشمن، امام را به شهادت رساندند. او سپس با تاکید بر اینکه «قطعا نفوذ در جامعه ما و امت اسلامی بی اثر خواهد بود»، خاطرنشان کرد: همه این حرف ها برای این است که نفوذ پذیران خودشان را ضایع و رسوا نکنند! ما می خواهیم هزینه ها را کاهش دهیم و گرنه نگرانی خاصی وجود ندارد. فقط می خواهیم به نفوذ پذیران با لبخند بگوییم که خودتان را رسوا نکنید! وی ادامه داد: مسئولین ما بری هستند و انشالله بری خواهند بود. ما با حسن نیت نگاه می کنیم. یکی از اساتید دانشگاه پس از مسائل سال 88 به من نکته ای را گفت که با اجازه وی اینجا نقل می کنم. به گفته وی، پس از مشورت با مرحم شهید بهشتی قرار می شود که فرزندان چند تن از قضات به خارج از کشور بروند و روی حقوق بین الملل کار کنند. این استاد دانشگاه در طول ان سفر از یکی از آقایان در سازمان ملل که وابسته به رژیم صهیونیستی بوده می پرسد که «غرب با انقلاب ما چه می خواهد بکند؟» او می گوید که انقلابیون بالا می آیند و بچه هایشان به خارج از کشور می روند تا تحصیل کنند. برای آنها تور پهن می شود و از طریق آن فرزندان در تصمیم گیری های آتی کشور تاثیر می گذراند. وی با تاکید بر اینکه الان اصلا فضای تبلیغاتی خاصی نیست که این سخنان را مطرح می کند، گفت: نمایندگان کشورهای دیگر چرا نمی آیند در دانشگاه های ما علنا سخنرانی و مناظره کنند و در عوض در دیدار با روسا و اساتید دانشگاهی ما پچ پچ می کنند؟ آنها که از انگلیس خبیث به ایران می آیند، بروند و رسما مناظره کنند، نه اینکه در گوشه و کنار پچ پچ کنند! آنها ضعیف هستند و چون ما قوی هستیم، آنها چنین می کنند. آنها در پی نفوذ هستند. این سخنرانی دقایقی پیش از شبکه سوم سیما پخش شد.
جمعه ، ۱آبان۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پویش]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]