تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820454338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از تغذیه مناسب تا درمان اسهال در کودکان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: از تغذیه مناسب تا درمان اسهال در کودکان
با رعایت اصول بهداشتی و تغذیه‌ای می‌توانید به سادگی بیرون‌روی کودکان و حتی بزرگسالان را درمان کنید.


دکتر پیام فرحبخش، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: هر اجابت مزاجی که تمام یا قسمتی از آن روان باشد، اسهال و یا بیرون‌روی است نه دفعات زیاد اجابت مزاج. معمولاً اسهال به دلیل وجود ویروس یا باکتری بروز می‌کند و از بیماری‌های شایع دوران کودکی است و با توجه به این که در بزرگسالی هم اتفاق می‌افتد اما بروز آن در کودکان بسیار مهم تلقی می‌شود.


وی افزود: ممکن است اسهال به از دست دادن مقدار زیادی از آب و املاح بدن منجر شود، در این شرایط، دهان خشک شده و گاهی چشم‌ها گود می‌افتند همچنین ضعف، کاهش میزان دفع ادرار و سرگیجه از علائم دیگر این عارضه هستند.


دکتر فرحبخش با اشاره به اهمیت ویژه جایگزینی آب تصریح کرد: جایگزینی آب از دست رفته برای افراد مبتلا به اسهال و به خصوص در اطفال، از اهمیت ویژه‌ای برخودار است، در این گونه موارد می‌توان با نوشیدن انواع مایعات و استفاده از محلول‌های خوراکی اُ.آر.اس، آب و املاح از دست رفته را بازگرداند.


وی اظهار داشت: از جمله روش‌های غیردارویی که می‌توانند به رفع برون‌روی کمک کنند، عبارتند از استراحت و رژیم غذایی مناسب و خودداری از مصرف فرآورده‌های ملین مثل گلابی.


وی در خصوص مواد غذایی مناسب عنوان کرد: در هنگام بروز این بیماری از مایعات فراوان و غذاهای ساده مثل نان و غلات ساده و کم روغن استفاده شود و از خوردن سبزیجات و میوه‌های حاوی فیبر و همچنین غذاهای سنگین مثل آش خودداری شود.


این متخصص تغذیه خاطرنشان کرد: با توجه به این که شیوع این بیماری در تابستان بیشتر است اما با رعایت اصول بهداشتی و تغذیه‌ای باید از بروز این بیماری حتی در فصول سرد هم جلوگیری کرد.


انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

از این بمب های ویتامینی غافل نشوید!
اسکن مغزی جایگزین رزومه شغلی می شود
ارتباط تختخواب افراد و شیوع شپش
تنها یک مشت آجیل قلب شما را کوک می‌کند





۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن