تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804108282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاسخ رييس جمهور به نامه رهبر انقلاب پيرامون اجراي برجام


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۲۸ب.ظ)
پاسخ رييس جمهور به نامه رهبر انقلاب پيرامون اجراي برجام موج - حسن روحاني در نامه اي خطاب به حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي از صبر و بردباري و حمايت ايشان نسبت به اجراي برجام تقدير و تشکر کرد.
رييس جمهوري در نامه اي به حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ضمن تقدير از هدايتها و حمايتهاي مستمر ايشان و صبر و مقاومت و پشتيباني هاي تحسين برانگيز ملت بزرگ ايران و همکاري دلسوزانه رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و اعضاي شوراي عالي امنيت ملي براي ياري دولت در تحقق خواست بزرگ مردم ايران، تاکيد کرد: دولت جمهوري اسلامي ايران با رعايت ملاحظات و الزامات حضرت مستطاب عالي و مصوبات شوراي عالي امنيت ملي و مجلس شوراي اسلامي، نسبت به اجراي کامل و با حسن نيت برجام اقدام خواهد نمود.

به گزارش موج به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني در نامه افزوده است: انجام تعهدات طرف مقابل با هوشياري کامل رصد و تصميم مقنضي براي واکنش متناسب در شوراي عالي امنيت ملي اتخاذ خواهد شد. اطمينان دارم که با عنايت الهي و توجهات حضرت ولي عصر (ارواحنا له الفداء) و با همدلي و انسجام ملي، اجراي برجام و فضاي مثبت جهاني ناشي از آن، موجبات اقتدار روزافزون ايران اسلامي، تأمين منافع مردم و رشد و شکوفايي و پيشرفت همه‌جانبه کشور بر مبناي اقتصاد مقاومتي را فراهم خواهد آورد.

متن نامه حجت الاسلام و المسلمين دکتر روحاني به شرح زير است:


بسم الله الرحمن الرحيم

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامي

حضرت آيت الله خامنه‌اي (مد ظله العالي)

با سلام و تحيات وافره،

احتراماً، نامه تاريخي 29/7/1394 حضرتعالي در تأييد مصوبه جلسه 634 شوراي عالي امنيت ملي، موجب خشنودي ملت بزرگ ايران و دلگرمي خادمان مردم در دولت گرديد. خداوند بزرگ را شاکرم که به فضل و عنايت او در آستانه ايام شهادت اسوه مقاومت، حضرت ابا عبدالله الحسين (عليه السلام) و فرزندان و ياران باوفايش، صفحه‌اي مهم از تاريخ انقلاب اسلامي ايران ورق خورد و ملت دلاور و سرفراز ايران با رهبري هوشمندانه حضرتعالي از يکي از خطيرترين گردنه‌هاي صعب‌العبور، با افتخار و سربلندي، و با دستي پر از تأمين حقوق و منافع خود در برنامه هسته‌اي، عبور کرد.

مهر تأييد جنابعالي بر ثمرۀ تلاش دولت و دست‌اندرکاران مذاکره، در کنار الزاماتي که مقرر فرموده‌ايد و نيز اصولي که در طول مذاکرات دشوار و افتخارآفرين، مورد تأکيد حضرتعالي بود و همواره مورد توجه ويژه اينجانب و گروه مذاکره‌کننده بوده و خواهد بود، آغازگر فصلي نوين در حرکت رو به تعالي جمهوري اسلامي ايران است.

به برکت ايستادگي قهرمانانه ملت ايران، مجاهدت دانشمندان و به‌ويژه شهداي گرانقدر هسته‌اي و تلاش شبانه‌روزي فرزندان شما در دولت و گروه مذاکره‌کننده، شش قدرت جهاني به ناکارآمدي تهديد، تحريم و تحميل بر مردم ايران و نمايندگانشان اذعان نمودند، سياست‌هاي اعلام شده خود مبني بر تعطيلي برنامه هسته‌اي ايران و تداوم فشارها و تحريم‌هاي ظالمانه را کنار گذاشتند و مذاکره از موضع برابر بر مبناي احترام متقابل و شناسايي حقوق ملت ايران را پذيرفتند. در حالي‌که تنها دو سال قبل در فضاي تنش‌آلود افزايش روزانه تهديد، تحريم و فشار، حتي تصور چنين دستاوردهايي براي بسياري ناممکن بود، اکنون به جرأت مي توان گفت که:

*پروژه صهيونيستي هراس‌افکني و امنيتي‌سازي جمهوري اسلامي ايران شکست خورده، عقلانيت، صلح‌خواهي و مقاومت مردم، رهبري و دولت جمهوري اسلامي ايران مورد اذعان همگان قرار گرفته و نقش ايران به‌عنوان يک کشور عمده تأمين‌کننده ثبات و امنيت در سطح منطقه و جهان تثبيت شده است. اقتدار و صلابت ايران در همآوردي با قدرت‌هاي جهاني باعث تقويت خودباوري و نشاط فزاينده مقاومت اسلامي و متحدين منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران گرديده و نگراني بدخواهان به‌ويژه رژيم صهيونيستي را ـ که پس از چندين سال مصونيت ناشي از توفيق پروژه ايران‌هراسي، براي اولين بار در دهه‌هاي اخير شاهد ناکامي و شکست لابي خود در آمريکا و اروپا بود ـ به‌دنبال داشته است.

*خواسته راهبردي ملت ايران و رهبري در دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي به‌عنوان حقي مسلم اکنون محقق شده و برنامه هسته‌اي ايران، از جمله غني‌سازي و رآکتور آب سنگين، به‌عنوان يک برنامه صلح‌آميز با ابعاد تجاري و صنعتي مورد شناسايي جهانيان و حتي سردمداران مخالفت با اين برنامه صلح‌آميز قرار گرفته و براي اولين بار در تاريخ سازمان ملل، غني‌سازيِ يکي از کشورهاي غيرعضو دائم ، صراحتاً مورد پذيرش شوراي امنيت سازمان ملل متحد واقع شده است. ممنوعيت هر گونه همکاري با ايران، به تشويق مشارکت جهاني در حوزه فنّاوري هاي پيشرفته تبديل شده و جمهوري اسلامي ايران به‌عنوان يک قدرت صاحب فنّاوري مورد احترام قرار گرفته است.

*پرونده هسته‌اي ايران، که آن‌را به ناحق به عنوان تهديد عليه صلح و امنيت بين‌الملل معرفي کرده بودند، از ذيل فصل هفتم منشور ملل متحد خارج شده و شوراي امنيت به تغييري بنيادين در رويکرد خود نسبت به برنامه هسته‌اي ايران اذعان نموده است. براي اولين بار ، شش قطعنامه الزام‌آور شوراي امنيت از طريق مذاکره و بدون آن‌که لحظه‌اي اجرا کرده باشيم، يک جا لغو گرديده اند و رويکرد «برد ـ برد» برجام به‌عنوان الگوي حل مسالمت‌آميز معضلات پيچيده جهاني ، مورد توجه جهانيان قرار گرفته است.

*تحريم‌هاي ظالمانه اقتصادي، تجاري و مالي بين‌المللي و يا يک‌جانبه‌اي که توسط شوراي امنيت، اتحاديه اروپا و آمريکا عليه جمهوري اسلامي ايران برقرار شده بود، رفع گرديدند. ساختار تحريم‌ها و فضاي رواني جهاني که هر گونه تعامل اقتصادي با جمهوري اسلامي ايران را پرهزينه و در برخي موارد غيرممکن ساخته و بار گران و طاقت‌فرسايي بر دوش اقتصاد کشور و معيشت مردم تحميل کرده بود، از هم پاشيد. در تاريخ 26 مهرماه 1394 يعني روز تصويب، رئيس جمهور آمريکا و شوراي وزيران اتحاديه اروپا به‌صورت کتبي و رسمي برچيده شدن تمامي تحريم‌هاي اقتصادي و مالي ظالمانه و غيرقانوني خود را در چارچوب تعهداتشان در برجام اعلام نموده و آن‌را به‌عنوان سند قانوني در روزنامه‌هاي رسمي خود منتشر کردند. با رفع تحريم‌ها، اقتصاد ايران فصل جديدي را آغاز خواهد کرد که با اتکاء به سرمايه عظيم انساني و ظرفيت‌هاي طبيعي، اجتماعي و سياسي خود، در جهت سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي، به رشد مغفول‌ماندۀ سند چشم‌انداز بيست ساله دست يابد و آرمان‌هاي جمهوري اسلامي ايران در تحقق جامعه سالم، برخوردار و عادلانه را تحقق بخشد.

اينک که اين مسير پر چالش ، عزتمندانه به فرجام رسيده است ، لازم مي دانم از صبر و مقاومت و پشتيباني هاي تحسين برانگيز ملت بزرگ ايران ، هدايتها و حمايتهاي مستمر حضرتعالي و همکاري دلسوزانه رئيس و نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي و اعضاء محترم شوراي عالي امنيت ملي که دولت را در تحقق اين خواست بزرگ مردم ياري دادند صميمانه تشکر نمايم.

دولت جمهوري اسلامي ايران با رعايت ملاحظات و الزامات حضرت مستطاب عالي و مصوبات شوراي عالي امنيت ملي و مجلس شوراي اسلامي، نسبت به اجراي کامل و با حسن نيت برجام اقدام خواهد نمود. انجام تعهدات طرف مقابل با هوشياري کامل رصد و تصميم مقتضي براي واکنش متناسب در شوراي عالي امنيت ملي اتخاذ خواهد شد. اطمينان دارم که با عنايت الهي و توجهات حضرت ولي عصر (ارواحنا له الفداء) و با همدلي و انسجام ملي، اجراي برجام و فضاي مثبت جهاني ناشي از آن، موجبات اقتدار روزافزون ايران اسلامي، تأمين منافع مردم و رشد و شکوفايي و پيشرفت همه‌جانبه کشور بر مبناي اقتصاد مقاومتي را فراهم خواهد آورد. و السلام عليکم و رحمة الله و برکاته.

حسن روحاني

رييس جمهوري اسلامي ايران













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن