تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820256842




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساختار صنعتي نيمه مدرن از عمده‌ترين موانع به کارگيري فارغ التحصيلان دانشگاهي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۲۶ق.ظ)
معاون سياسي استاندار آذربايجان غربي: ساختار صنعتي نيمه مدرن از عمده‌ترين موانع به کارگيري فارغ التحصيلان دانشگاهي است موج - معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار آذربايجان غربي، ساختار صنعتي و توليدي نيمه مدرن و سنتي در استان را از عمده‌ترين موانع بکارگيري فارغ التحصيلان دانشگاهي عنوان کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا رادفر در پنجمين جلسه کارگروه فرهنگي و اجتماعي استان آذربايجان غربي که با حضور اعضاي اين کارگروه در محل استانداري برگزار شد، بر ضرورت شناسايي رشته‌هاي شغلي مورد نياز در بازار کار استان تاکيد کرد و افزود: رويکرد دانشگاه‌ها در سال هاي گذشته بيشتر بر رشته‌هاي تئوريک و نظري متمرکز بوده که اين رويه امروز بايد به سمت توسعه رشته‌هاي کاربردي و مهارتي که بيشتر مورد نياز بازار کار است تغيير پيدا کند.
رادفر با اشاره به موضوع عدم تناسب ميان رشته‌هاي دانشگاهي و بازار کار نيز اظهار کرد: ساختار صنعتي و توليدي نيمه مدرن و سنتي در استان و حتي در سطح ملي، يکي از عمده‌ترين موانع در به کارگيري و ايجاد فرصت‌هاي شغلي جديد براي فارغ التحصيلان دانشگاهي است که رفع اين معضل و تقويت و مدرن سازي صنايع و واحدهاي توليدي، نيازمند توسعه زيرساخت‌ها همراه با دانش فني و علم روز و جذب سرمايه گذاري است.
وي گفت: آمارها نشان مي‌دهد که در استان ما علاوه بر رشته‌هاي نظري، رشته‌هاي فني مانند عمران نيز تعداد زيادي فارغ التحصيل بيکار دارند که اين امر نشانگر سنتي و نيمه مدرن بودن صنايع توليدي در استان است لذا در همين راستا تقويت ارتباط ميان بخش صنعت و دانشگاه جهت از بين بردن اين نوع شکاف‌ها ضروري است.
معاون استاندار همچنين به روش بومي گزيني در کنکور اشاره و خاطرنشان کرد: ما در آذربايجان غربي به عنوان اولين استاني هستيم که به اين روش پذيرش دانشجو در کنکور اعتراض داشته‌ايم و خواستار تغيير اين روش شده‌ايم چرا که اجراي اين روش، با توجه به کم بودن تعداد دانشگاه‌ها در استان ما، تعداد قبولي و پذيرش داوطلبان استان را کاهش داده به طوريکه داوطلبان حتي با رتبه‌هاي برتر، نمي‌توانند در دانشگاه‌هاي مطرح کشور قبول شوند و لاجرم به سمت دانشگاه‌هاي منطقه سوق پيدا مي‌کنند.
عطاپور، مدير کل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري، هم در اين جلسه به معضل بيکاري فارغ التحصيلان دانشگاهي در استان اشاره کرد و گفت: بيشترين مراجعات به دفتر امور اجتماعي استانداري، مربوط به اشتغال است فلذا در تلاش هستيم با مطالعات کارشناسي و علمي، اين عدم تناسب رشته‌هاي دانشگاهي و بازار کار را رفع نماييم.
وي ادامه داد: در همين راستا ضروري است، نيازهاي شغلي بازار کار در استان مشخص شود تا بتوانيم بر اساس تقاضاي بازار کار نسبت به تربيت دانشجو در استان برنامه ريزي کنيم.
مدير کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي استان نيز در اين جلسه به ارائه آماري در خصوص تعداد فارغ التحصيلان دانشگاهي جوياي کار در شش ماهه نخست سال 94 پرداخت و گفت: بر اساس آمار، در شش ماهه اول سال 94، 3 هزار و 173 نفر از فارغ التحصيلان دانشگاهي جوياي کار در استان در مراکز کاريابي ثبت نام کرده‌اند که از اين تعداد، 1329 نفر در بخش‌هاي مختلف بخش خصوصي مشغول به کار شده‌اند.
در اين جلسه، اعضاي کارگروه فرهنگي و اجتماعي استان هم نظرات، پيشنهادات و گزارشات را خود در خصوص وضعيت بازار کار در استان، تعداد فارغ التحصيلان دانشگاهي جوياي کار و موضوع عدم تناسب رشته‌هاي دانشگاهي و بازار کار ارائه کردند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن