تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819835224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در يونسکو موضوع بحث انگيز ديوار ندبه از پيش نويس قطعنامه کشورهاي عربي حذف شد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: در يونسکو موضوع بحث انگيز ديوار ندبه از پيش نويس قطعنامه کشورهاي عربي حذف شد
مدیرکل یونسکو با اعلام اینکه با هر اقدامی که احتمال دارد به «عنوان تلاش برای تغییر در وضع بخش قدیمی بیت المقدس و اطراف آن تلقی شود» مخالف است از شورای اجرایی این آژانس خواست «از تصمیماتی که احتمال دارد به تنش بیشتر منجر شود، خودداری کند.»
کد خبر: ۵۴۱۳۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶ - 22 October 2015


در نسخه نهایی پیش نویس قطعنامه ای که کشورهای عربی درباره صحن مسجد الاقصی به سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) ارائه کردند موضوع بحث انگیز مربوط به دیوار ندبه حذف شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، نسخه نهایی این پیش نویس روز چهارشنبه در شورای اجرایی یونسکو به رای گذاشته می شود. در متن نهایی که به دست خبرگزاری فرانسه رسید به «میدان براق» (اسمی که مسلمانان برای مناطق اطراف دیوار ندبه به کار می برند) اشاره نشده است.

به گفته یک منبع دیپلماتیک، این متن نهایی این پیش نویس است که روز چهارشنبه بین 58 کشور عضو شورای اجزایی یونسکو به رای گذاشته می شود.

متن اولیه این پیش نویس که کشورهای الجزایر، مصر، امارات عربی متحده، کویت، مغرب و تونس به شورای اجرایی یونسکو ارائه کردند خشم مقامات اسرائیلی را بر انگیخته و نگرانی ایرینا بوکووا مدیر کل یونسکو را سبب شده بود.

بوکووا اعلام کرد با هر ا قدامی که وضع مکان های مقدس در بیت المقدس را زیر سئوال ببرد مخالف است.

در یک پاراگراف حذف شده آمده بود: «میدان بوراق بخشی جدایی ناپذیر مسجد الاقصی است.»
اسرائیل این اقدام «شرم آور و فریبکارانه برای تحریف تاریخ» را محکوم و اعلام کرد با همکاری کشورهای دوست و رهبران یونسکو تلاش می کند آن را به شکست بکشاند.

مدیرکل یونسکو با اعلام اینکه با هر اقدامی که احتمال دارد به «عنوان تلاش برای تغییر در وضع بخش قدیمی بیت المقدس و اطراف آن تلقی شود» مخالف است از شورای اجرایی این آژانس خواست «از تصمیماتی که احتمال دارد به تنش بیشتر منجر شود، خودداری کند.»

کشمکس درباره مکان های مقدس مسلمانان و یهودیان در بیت المقدس در یک قرن گذشته دلیل اصلی خشونت ها در مناقشه اسرائیل - فلسطین به حساب می آید. صحن مسجد الاقصی عامل اصلی خشونت های اخیر بین فلسطینی ها و یهودیان است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن