تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805159527




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مسافران، قربانی بدهی شرکت ها به فرودگاه ها


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



مسافران، قربانی بدهی شرکت ها به فرودگاه ها
بر اساس برنامه های تعیین شده شرکت فرودگاه ها باید به صورت درآمد – هزینه اداره شود ، اما این روزها ، شرکت فرودگاه های کشور از بدهی های میلیاردی شرکت های هواپیمایی به فرودگاه ها و به ویژه فرودگاه مهرآباد گلایه مند است.
روز نو : شرکت فرودگاه ها از جمله بخش های مهم در هوانوردی کشور است که می توان از آن به عنوان اولین بخش برای توسعه صنعت حمل و نقل هوایی نام برد.


رشد و توسعه فرودگاه می تواند منجر به گسترش حمل و نقل هوایی کشور شده و علاوه بر ایجاد اشتغال و جذب توریست و ترانزیت مسافر به درآمد زایی برای کشور نیز منتهی گردد.


بر اساس برنامه های تعیین شده شرکت فرودگاه ها باید به صورت درآمد – هزینه اداره شود ، اما این روزها ، شرکت فرودگاه های کشور از بدهی های میلیاردی شرکت های هواپیمایی به فرودگاه ها و به ویژه فرودگاه مهرآباد گلایه مند است.


حتی این گلایه شرکت فرودگاه ها گاهی تا هشدار به شرکت های هواپیمایی نیز پیش رفته ، اما حقیقت اینجاست که چرا بدهی ها به فرودگاه ها به خصوص فرودگاه مهرآباد افزایش چشمگیر داشته است؟


علت اصلی این افزایش بدهی ها عدم پرداخت عوارض فرودگاهی است که در بلیت مسافران لحاظ می شود اما به شرکت فرودگاه ها پرداخت نمی شود وعجیب تر اینکه این نرخ با وجود افزایش 40 درصدی نیز بازهم نتوانسته رضایت شرکت فرودگاه ها را جلب کند و اینطور که پیداست فقط به افزایش قیمت بلیت هواپیما منجر شده است.


از منظر دیگر باید بگوییم که یکی از عوامل رشد بدهی ها به فرودگاه مهرآباد این است که بسیاری از شرکت های هواپیمایی که برای فعالیت در منطقه خاصی از کشور تاسیس شده اند این روزها اکثر فعالیت خود را در مهرآباد متمرکز کرده و باعث رشد بدهی ها به این فرودگاه شده اند و حالا که رقم این بدهی ها با نرخ صعودی در حال افزایش است از باز پرداخت آن خودداری می کنند.


 


اما یکسری دیگر از بدهی های شرکت های هواپیمایی به شرکت فرودگاه ها به این علت است که خطوط هواپیمایی سرمایه گذاری های سنگینی را برای توسعه فرودگاه و بخش های فرودگاهی انجام داده اند و این شرکت ها معتقد هستند باید این سرمایه گذاری از بدهی آن ها به شرکت فرودگاه ها کسر شود.


 


برای مثال  شرکت ایران ایر در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) سرمایه گذاری های سنگینی را انجام داده که نمونه آن ساخت ترمینال اختصاصی بار است که گفته می شود اگر هزینه این سرمایه گذاری ها برآورد شود ، بدهی ایران ایر به شرکت فرودگاه ها کاهش چشمگیری خواهد یافت.


در فرودگاه مهرآباد نیز هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تجهیز ترمینال دو ، سرمایه گذاری هایی را انجام داده که می توان هزینه آن را از بدهی ها ایران ایر به شرکت فرودگاه ها کسر کرد.


 


اگرچه پرداخت بدهی شرکت های هواپیمایی و همچنین دو درصد هزینه فروش بنزین هواپیما توسط شرکت پخش سوخت به شرکت فرودگاه ها امری لازم است و برای توسعه زیر ساخت اصلی حمل و نقل هوایی کشور یک رگ حیاتی شناخته می شود ، اما در روزهای اخیر برخی رسانه ها خبر از تعلل فرودگاه در خدمت رسانی به مسافران به علت بدهی شرکت هواپیمایی می دهند که با توجه به این امر که مسافر عوارض فرودگاهی خود را در بلیت پرداخت کرده و این بدهی ها ارتباطی به مسافر ندارد باید در صورت وجود چنین اقداماتی توسط فرودگاه ، به آن رسیدگی شود.






 




تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن