تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):با احمق مشورت نکن و از دروغگو یارى مجو و به دوستى زمامداران اعتماد مکن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815562698




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امکان استفاده از متخصصان خارجي در بخش معدني وزارت صنعت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۱۸ب.ظ)
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با موج مطرح کرد؛ امکان استفاده از متخصصان خارجي در بخش معدني وزارت صنعت موج - معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: براي واگذاري پهنه هاي اکتشافي کشورمان که تعداد آنها حدود 100 پهنه معدني است، خارجي هايي که در بحث معدن و فعاليت هاي حواشي مربوط به آن ورود داشته اند و به نوعي متخصص محسوب مي شوند مي توانند در اين بخش مشارکت داشته و اين امر حتي مطابق با اساس نامه ما نيز مي باشد.
جعفر سرقيني به خبرنگار موج اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با مديريت جناب آقاي محمدرضا نعمت زاده، وزير مربوطه، برنامه اي براي ورود سرمايه گذاران خارجي در بخش هاي صنايع و معادن و روابط تجاري کشورمان با ديگر کشورهاي جهان دارد که از جمله اين برنامه ها که مربوط به بخش معدن کشورمان نيز مي شود، مي توان به واگذاري 70 پهنه معدني اشاره کرد. لازم به ذکر است که در ميان اين پهنه ها، تعداد 30 عدد از آنها از استان ها اضافه شده اند. بايد با مشاکت متخصصان بين اللملي به پيش رويم.
وي افزود: براساس تفاهم نامه صورت گرفته بين وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمانهاي زمين شناسي و اکتشافات معدني کشور و ايميدرو 200 هزار کيلومتر مربع از مساحت کشور براي فعاليت اکتشافي در شرق کشور اختصاص يافت و قرار است تا پايان سال جاري و يا اوايل 1395 اطلاعات اين بخش اطلاع رساني شود.
سرقيني تاکيد کرد: يکي از اقدامات مثمر ثمر شوراي عالي معادن است که متشکل از نمايندگاني از دستگاه هاي مختلف کشوري براي تصميم گيري در بخش معدن مي باشد. در اين شورا در کنار سه نماينده از بخش دولتي کشور، دو نماينده از بخش خصوصي نيز حضور دارند و با راه اندازي يک پايگاه اطلاع رساني رسمي، کليه اطلاعات و سيکل گردش کاري درخواستها، نامه نگاري هاي مربوطه و... قابل رصد علاقه مندان است و مطلبي در اين ميان مخفي نخواهد ماند.
وي در پايان خاطر نشان کرد: تاکنون سند راهبردي صنايع منتخب، خودرو، فولاد، نساجي و پوشاک، سيمان، تاير و تيوپ، لوازم خانگي و کاشي و سراميک تدوين شده است که از اين تعداد سهم بخش معادن و صنايع معدني، فولاد، سيمان و کاشي و سراميک است که اميدواريم به نتايج مثبتي در زمينه احياي صنايع و همچنين معادنمان دست يابيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن