تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816268423




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چتر بيمه تأمين اجتماعي در کشور فراگير نيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۱۳ب.ظ)
رئيس کميته امداد امام خميني (ره): چتر بيمه تأمين اجتماعي در کشور فراگير نيست موج - رئيس کميته امداد امام خميني (ره) گفت: چتر بيمه تأمين اجتماعي در کشور ما فراگير نيست و اين نبود گستردگي و فراگيري يکي از مشکلات مهم براي کميته امداد شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، پرويز فتاح روز چهارشنبه در ديدار با نماينده ولي‌فقيه در فارس و امام‌ جمعه شيراز بيان کرد: بسياري از خانواده‌هاي زيرپوشش کميته امداد به دليل نداشتن بيمه تأمين اجتماعي به کميته امداد روي مي‌آورند.
وي افزود: به طور مثال اگر راننده‌اي در جاده جان خود را از دست دهد خانواده اين فرد به دليل نداشتن بيمه تأمين اجتماعي زيرپوشش کميته امداد مي‌روند که نبايد اين‌طور باشد.
فتاح اظهار داشت: فراگير نبودن بيمه تأمين اجتماعي يک مشکل ساختاري است که در برنامه ششم توسعه به آن توجه ويژه شده است.
وي اضافه کرد: برنامه‌اي براي افزايش افراد زيرپوشش کميته امداد در کشور نداريم و رسيدگي سريع به افراد شناسايي شده در دستور کار است.
فتاح ادامه داد: عوامل متفاوت از جمله اعتياد، طلاق و خانواده‌هاي زنداني‌ها به عنوان ريشه‌هاي ايجاد فقر در کشور وجود دارد که متقاضيان پوشش کميته امداد را افزايش مي‌دهد لذا بر اين باوريم که ريشه‌هاي فقر در کشور بايد کنترل شود.
رئيس کميته امداد امام خميني (ره) عنوان داشت: اصلي‌ترين رويکرد ما در بحث فقرزدايي در کميته امداد امام خميني (ره) بحث خود اتکايي، خود اشتغالي و توان‌افزايي است و خانواده‌هاي تحت پوشش کميته امداد توانايي‌ها و استعدادهاي بالايي دارند که بايد بالفعل شود.
وي افزود: معتقديم بايد به لحاظ فرهنگي کارهاي زيربنايي و نهادينه‌سازي انجام شود و با ارائه آموزش‌هاي لازم، خوداشتغالي را در خانواده‌هاي تحت پوشش کميته امداد ايجاد کنيم و رونق دهيم.
رئيس کميته امداد کشور گفت: همچنين اشاعه فرهنگ انفاق در جامعه از ديگر برنامه‌هاي براي فقرزدايي است که مردم ما به لحاظ فرهنگي آمادگي انفاق را دارند که اين روحيه بايد در آن‌ها تقويت شود.
فتاح بيان کرد: تحريم‌ها و فشارها توليد فقر کرده است و اگر درآمد کشور بر روي اصول بود امروز جمعيت تحت پوشش کميته امداد بسيار کمتر مي‌شد.
وي ادامه داد: کميته امداد امام خميني (ره) ميراث گران‌قدر و ارزشمند امام راحل است که با توجه به افزايش جمعيت از اول انقلاب تاکنون، همواره انتظارها از اين نهاد خدمتگزار بيشتر است.
در اين ديدار نماينده ولي‌فقيه در فارس و امام‌جمعه شيراز گفت: دين بايد همان‌طور که بر مسائل معنوي و اخروي مردم توجه دارد به مسائل معيشت و روي پاي خود ايستادن مردم جامعه نيز توجه کند و پاسخگوي معيشت مردم نيز باشد.
آيت الله اسدالله ايماني بيان کرد: نظام جمهوري اسلامي نيز بايد مساله معيشت و روي پاي خود ايستادن مردم را در دستور کار خود قرار دهد که متأسفانه در سال‌هاي گذشته اين مهم مورد غفلت قرار گرفته و عواملي مانند جنگ تحميلي، ترورها، تحريم‌ها و از بين رفتن زيرساخت‌هاي کشور نيز بر عدم توجه به معيشت مردم اثر گذاشته است.
آيت الله ايماني اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در چند سال اخير مساله اقتصاد مقاومتي را به عنوان راهگشاي بخش اقتصاد کشور مطرح کردند، اما؛ متأسفانه هنوز آن‌چنان‌که بايد در عمل مورد توجه قرار نگرفته و تنها در زبان‌ها، شعارها و گفته‌ها باقي مانده است.
امام‌جمعه شيراز اضافه کرد: کميته امداد بايد اکرام انسان‌ها، از بين بردن ريشه فقر و توسعه اشتغال و خودکفايي را در اولويت کار خود قرار دهد و در زمينه گسترش اين مهم تلاش مضاعف کند.
وي با بيان اين که بايد شرايطي در کشور فراهم شود که ايجاد شغل شود تا مردم بتوانند روي پاي خود بايستند ادامه داد: براي تحقق اين مهم کميته امداد بايد تمام امکانات خود را بسيج کند تا توانايي‌هاي خانواده‌هاي تحت پوشش آن به مرحله ظهور و بروز برسد.
ايماني عنوان داشت: کميته امداد بايد به جايي برسد که مردم با مراجعه به آنجا به دنبال کار و نه پول باشد و اين فرهنگ در کشور نهادينه شود.
وي افزود: کميته امداد امام خميني (ره) صدقه جاريه امام راحل است که در طول پيروزي انقلاب اسلامي تاکنون بسيار موفق عمل کرده و برکات فراواني داشته است که ساير کشورهاي اسلامي بايد براي نجات و هدايت خود از تجربه موفق کميته امداد امام راحل بهره گيرند.
در سفر رئيس کميته امداد امام خميني (ره) کشور به استان فارس، هزار هکتار زمين کميته امداد استان تفکيک و در قالب 10 زمين به افراد زيرپوشش کميته امداد فارس در شهرستان مرودشت واگذار شد.
مقرر شد اين افراد بر روي زمين کار و هزينه اين زمين را در مدت زمان هفت سال به کميته امداد پرداخت کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن