تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804897119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغيير رويکرد وزارت راه از طرح‌هاي شهري به سمت طرح‌هاي بازآفريني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۲:۵۵ب.ظ)
وزير راه و شهرسازي خبر اد: تغيير رويکرد وزارت راه از طرح‌هاي شهري به سمت طرح‌هاي بازآفريني موج- وزير راه و شهرسازي با تأکيد بر تغيير رويکرد وزارت راه و شهرسازي از طرح‌هاي شهري به سمت طرح‌هاي بازآفريني گفت: اين استان يکي از منابع بنيادين ميراث ايراني چه در حوزه فرهنگي و معنوي و چه در حوزه مادي و کالبدي است.
به گزارش خبرگزاري موج، عباس آخوندي در ششمين نشست «ستاد ملي بازآفريني پايدار محدوده‌ها و محله‌هاي هدف احياء، بهسازي و نوسازي شهري» که با حضور محمد سعيد ايزدي و سيد محمد پژمان معاونان وزير راه و شهرسازي، سيدعلي‌اوسط هاشمي استاندار سيستان و بلوچستان و نمايندگان ساير دستگاه‌هاي عضو ستاد ملي بازآفريني پايدار شهري و نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي و حاکميتي استان سيستان و بلوچستان با موضوع ويژه رسيدگي به بافت‌هاي آسيب‌ديده و ناکارآمد شهري و همچنين معضل حاشيه‌نشيني در استان سيستان و بلوچستان در محل وزارت راه و شهرسازي برگزار شد، با تشکر از استاندار اين استان به دليل ايجاد همگرايي ميان دستگاه‌هاي اجرايي و مردم در سيستان و بلوچستان و نيز داشتن ديدگاه شهروندمحوري با هدف توسعه يکپارچه گفت: سيستان و بلوچستان استان بسيار مهمي از همه جهات است؛ از گزارش‌هايي که ارائه شد تجربه‌هاي ارزشمندي آموختيم؛ ما به عنوان اعضاي ستاد ملي بازآفريني موظفيم به کارآيي تصميمات اخذ شده در جهت ارتقاي کيفيت زندگي شهري در اين استان کمک کنيم.
وزير راه و شهرسازي با بيان اين که سيستان و بلوچستان يکي از منابع بنيادين ميراث ايراني چه در حوزه فرهنگي و معنوي و چه در حوزه مادي و کالبدي است، اظهار کرد: من خودم سيستان را جايي مي‌بينم که انديشه «ايران‌شهري» در آن متبلور است؛ آنجا کانون انديشه ايران‌شهر و زابل دروازه مهم اين انديشه و به خصوص مفهوم تمدن خراسان بزرگ است و جايگاه ارزشمندي دارند.
وي با بيان اين که زاهدان نقطه کانوني مهم تمدني به سمت شبه‌قاره هند و از چابهار به سمت سواحل جنوبي درياي عمان و از زابل به سمت خراسان بزرگ و آسياي ميانه هستند که کانون تمدني فوق‌العاده‌اي را تشکيل مي‌دهند، ادامه داد: مرزهاي فرهنگي تمدن ايران‌شهري بسيار بزرگ‌تر از مرزهاي جغرافيايي است و سيستان و بلوچستان نيز ميراث فرهنگي و معنوي عجيبي را در خود جاي داده است.
رئيس ستاد ملي بازآفريني پايدار شهري تأکيد کرد: تمدن ايران‌شهري تنها جنبه فرهنگي ندارد و از جنبه‌هاي تجاري نيز حائز اهميت است. سيستان و بلوچستان نيز همين‌گونه است و زاهدان، زابل و چابهار دروازه‌هاي تجاري ايران به سمت همسايه‌هاي شمال شرق، شرق، جنوب شرق و جنوبي ايران به شمار مي‌روند؛ هرچه به اين استان توجه بيشتري شود هم از نظر فرهنگي هم از نظر امنيتي و هم از نظر اقتصادي به يکپارچگي بيشتر ايران مي‌انجامد.
وي با بيان اين که من از روز اول مديريتم در وزارت راه و شهرسازي به عنوان عضو کابينه دولت يازدهم به اين منطقه توجه ويژه‌اي داشته‌ام که در حال حاضر نيز اين توجه روزافزون است، ادامه داد: کشور در شرايط بزرگ‌ترين تنگناي مالي در سال‌هاي اخير قرار دارد و تنها راه‌حل عبور از اين تنگنا، استفاده بهينه از امکانات موجود و ايجاد ارزش افزوده در منابع مالي فعلي با استفاده از هماهنگي ميان دستگاه‌هاست و بايد ظرفيت‌هاي منطقه‌اي و محلي را با منابع ملي پيوند بزنيم که ارزش افزوده بيشتري را نسبت به نگاه بخشي خواهد داشت.
آخوندي با اشاره به وجود چند نمونه از هماهنگي بين‌بخشي و ميان نهادهاي محلي و ملي در بخش‌هاي مختلف استان سيستان و بلوچستان که جاي تشکر دارد، افزود: در وزارت راه و شهرسازي در حال تغيير از طرح‌هاي شهري به طرح‌هاي بازآفريني هستيم و بايد براي زابل، زاهدان و چابهار سه طرح بازآفريني داشته باشيم به اين معنا که همه شهر در داخل يک طرح ديده شود نه اين که براي محدوده‌ها يک طرح جداگانه داشته باشيم و براي حاشيه‌نشيني يک طرح جدا؛ بلکه همه اين مسائل به همراه حمل‌ونقل در يک طرح گنجانده شود.
وي با بيان اين که اين طرح را در کردستان انجام داديم که بسيار کارآمد و با نتيجه بود، گفت: همه بحث‌هاي حمل‌ونقلي هم بايد در طرح‌هاي بازآفريني ديده شود مثلاً در چابهار که حمل‌ونقل‌هاي دريايي، زميني، هوايي و نيز شهر جديد تيس، منطقه آزاد و...داريم، همه اين موارد بايد در يک طرح بازآفريني لحاظ شوند؛‌ ضمن اينکه اقدامات اجتماعي، بهداشتي، آموزشي، اشتغال‌زايي، ساخت سراي محله و مدرسه نيز در اين طرح ديده شود.
آخوندي تأکيد کرد: آغاز تدوين طرح بازآفريني زاهدان از آبان ماه به عنوان يکي از مصوبات ستاد ملي بازآفريني پايدار شهري در دستور کار اين ستاد قرار مي‌گيرد که اگر نتايج مثبتي در برداشت، به ساير شهرهاي سيستان و بلوچستان نيز تسري داده مي‌شود؛ طرح‌هاي متفرقه‌اي هم که در جلسات ستاد ملي و استاني بازآفريني پيشنهاد شد در آن طرح ميان مشاوران،‌ پيمانکاران و مجريان دستگاه‌هاي مختلف يکپارچگي ايجاد شود.
وي با بيان اين که مفهوم ايران‌شهر همين نگاه يکپارچه و ديدگاه تمدني است، اظهار کرد: نمي‌خواهيم مرزهاي سختي ميان حوزه تمدني عمان، پاکستان، شبه‌قاره هند و افغانستان بکشيم و بايد اين حوزه تمدني را به سمت تجارت و درآمدزايي سوق دهيم.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد: ما در اين وزارت، مکان محور نيستيم بلکه شهروند محوري تشکيل شوراهاي محله نيز با همين هدف به عنوان يکي از بندهاي طرح بازآفريني در دستور کار قرار مي‌گيرد؛ همچنين يکي ديگر از نتايج شهروندمحوري، داشتن ديدگاه اولويت‌مداري در تدوين نهايي طرح بازآفريني است که بر اساس نيازهاي شهروندان ممکن است اولويت در هر منطقه با منطقه ديگر متفاوت باشد؛در يک محله ساخت مدرسه و سراي محله اولويت دارد و در محله‌اي ديگر ايجاد شبکه حمل‌ونقل؛ همه اين تغييرات شهروندمدارانه صورت مي‌گيرد.
آخوندي افزود: همه امکانات وزارت راه و شهرسازي به خصوص در بخش حمل‌ونقل را پشتوانه اين کار مي‌کنيم تا هم در بخش حمل‌ونقل درون‌شهري و هم برون‌شهري به ارتقاي کيفيت در سيستان و بلوچستان دست يابيم. ضمن اين که عدالت آموزشي نيز در طرح بازآفريني نهايي رعايت خواهد شد تا اين ۲۰ درصد جمعيت بي‌سواد استان سيستان و بلوچستان در هنگام اجراي طرح بازآفريني به حداقل برسد.
عضو کابينه دولت يازدهم با اشاره به پيشنهاد استاندار سيستان و بلوچستان مبني بر تأسيس ساختماني براي تجميع فعاليت‌هاي ان‌جي‌اوها و سمن‌هاي اجتماعي ـ آموزشي در زاهدان خاطرنشان کرد: ما نيز براي مشارکت دادن نخبگان و افراد مؤثر شهر در فعاليت‌هاي بازآفريني شهري، راه‌اندازي تالارهاي گفتمان شهري را در تهران، سنندج و چند شهر ديگر در دست اقدام داريم که مي‌توانيم اين دو پيشنهاد را با يکديگر ادغام کرده و همه اصناف و سمن‌ها در اين تالار به بيان نظرات خود درباره مديريت شهري بپردازند.
رئيس ستاد ملي بازآفريني پايدار شهري سپس به موضوع ايجاد کمربند سبز زاهدان اشاره و اظهار کرد: آيا اساسا ايجاد اين کمربندي مي‌تواند به زاهدان کمک کند؟ من ترديد دارم؛ در بيشتر شهرهاي متوسط که طرح‌هاي کمربندي سبز اجرا شده، عملا به عنوان ضد خود عمل کرده است و به قول مولانا؛ از قضا سرکنگبين صفرا فزود روغن بادام خشکي مي‌نمود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن