تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از شما منكرى ببيند بايد با دست و اگر نتوانست با زبان و اگر نتوانست با قلبش آن ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804395199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش تعداد مستشاران ايراني در سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۱۵ق.ظ)
اميرعبداللهيان خبر داد؛ افزايش تعداد مستشاران ايراني در سوريه موج- معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه گفت: مستشاران نظامي ايراني در سوريه فقط در زمينه مبارزه با تروريسم مشورت مي‌دهند. درحالي که مبارزه ارتش سوريه با تروريست‌ها همچنان ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسين اميرعبداللهيان که به دعوت وزارت خارجه انگليس به لندن سفر کرده است، نگاه واقع‌بينانه اروپا از جمله انگليس درباره بحران منطقه را موجب رسيدن به راه‌حل‌هاي عملي‌تر براي برون‌رفت از بحران‌هاي منطقه دانست.
وي در تشريح مواضع جمهوري اسلامي ايران براي انديشمندان، صاحب‌نظران سياسي و سردبيران ارشد رسانه‌هاي انگليس، با رد کوتاه‌مدت بودن همکاري ايران و روسيه و محدود شدن آن به رفع بحران سوريه گفت: روابط تهران-مسکو، پايدار و راهبردي است و جمهوري اسلامي ايران روابط مشابهي را با کشورهاي اروپايي دنبال مي‌کند.
معاون وزير خارجه ايران گسترش روابط با همسايگان را از اولويت‌هاي سياست خارجي کشورمان اعلام کرد و افزود: به همين علت، از تعميق روابط با کشورهاي حاشيه خليج فارس، عراق و عربستان سعودي، استقبال مي‌کنيم.
اميرعبداللهيان افزود: ممکن است عده‌اي منتقد کمک مستشاري ايران به سوريه در جنگ با تروريست‌ها باشند و آن را سازنده ندانند اما بهتر است آن‌ها ابتدا به نقش دولت‌هايي بپردازند که از گروه‌هاي تروريستي در سوريه حمايت مي‌کنند.
به گفته معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه ادامه داد: همگان مي‌دانند که وضع کنوني سوريه، پيامد همکاري و پشتيباني شماري از کشورهاي همسايه سوريه، منطقه و فرامنطقه از سازمان‌هاي تروريستي است.
وي تاکيد کرد: اکنون آشکار شده است که اگر پاي گروه‌هاي تروريستي به سوريه باز نمي‌شد، اين بحران پيش نمي‌آمد و اکنون نيز پس از پنج سال خونبار، هيچ جايگزيني براي دولت سوريه وجود ندارد.
اميرعبداللهيان در ادامه گفت: جمهوري اسلامي ايران نقش سازنده خود را با ارائه کمک‌هاي انسان‌دوستانه و نيز تلاش به منظور حفظ امنيت و يکپارچگي سوريه ارائه کرد و اکنون نيز آماده ادامه همکاري براي حفظ آرامش و برگزاري انتخابات در اين کشور است.
وي با رد اين که روسيه از هوا و ايران از زمين در سوريه عمل مي‌کنند، در ادامه سخنانش در انديشکده شوراي اروپايي روابط خارجي در لندن تصريح کرد: فراموش نمي‌کنيم که آمريکايي‌ها در ابتداي شروع بحران مدعي بودند ارتش سوريه در مدت سه ماه از هم خواهد پاشيد اما پس از پنج سال، ارتش سوريه همچنان مشغول جنگ با تروريست‌هاست.
معاون وزير امور خارجه افزود: ارتش سوريه اکنون عمليات آفندي زميني را آغاز کرده است و مستشاران نظامي ايراني نيز فقط در زمينه مبارزه با تروريسم، مشورت مي‌دهند. در حالي که مبارزه ارتش سوريه با تروريست‌ها ادامه دارد، ما بر شمار مستشاران خود در سوريه افزوده‌ايم و هدف ما، فقط مبارزه با تروريسم در آن کشور است.
اميرعبداللهيان سپس در پاسخ به پرسشي درباره نقش حزب‌الله در سوريه گفت: اوضاع سوريه بسيار پيچيده است مثلاً در بلندي‌هاي جولان جبهه النصره که متحد القاعده است، فعاليت‌هاي تروريستي دارد.
وي افزود: مجروحان گروه‌هاي تروريستي القاعده و جبهه النصره، براي مداوا به اسرائيل برده مي‌شوند و در مناطق اشغالي، نيروهاي جبهه النصره، آزادانه تردد و به منظور عمليات تروريستي، به بيروت و ديگر شهرهاي لبنان سفر مي‌کنند. به همين علت است که حزب‌الله به منظور تأمين امنيت در لبنان، ناچار از دخالت شده است.
معاون وزير خارجه کشورمان در ادامه در برابر پرسشي درباره جيسون رضاييان، پاسخ داد: دستگاه قضايي ايران که قوه‌اي مستقل است، اسناد و مدارکي به دست آورده و بر اساس آن او را جاسوس مي‌داند؛ بنابراين، اين که در چنين جلسه‌اي و بدون بررسي اسناد و مستندات گفته شود او جاسوس نيست، حرفي غير منطقي و غير تخصصي است.
اميرعبداللهيان درباره امکان تغيير جدي در وضع سوريه پس از دخالت نظامي روسيه نيز اظهار کرد: اين اقدامات با هدف مبارزه با تروريسم، قطعاً ضروري است اما راه حل نهايي، نظامي نيست بلکه سياسي است.
وي درباره ساز و کار توافق ايران و اتحاديه اروپا نيز يادآور شد: گفت‌ وگوهايي انجام شده است که جزئيات آن، در زمان مقتضي منتشر خواهد شد.
معاون عربي و آفريقايي وزير امور خارجه ايران با تاکيد بر اين که اقدامات گروه‌هاي تروريستي از جمله داعش، ضد اسلام است و شيعه و سني نمي‌شناسد، تاکيد کرد: ما واقعاً به اتحاد شيعه و سني اعتقاد قلبي داريم و معتقديم داعش، نه تنها اهل سنت بلکه همه مسلمانان را بدنام مي‌کند. اسناد و مدارک فراواني موجود است که شماري از سازمان‌هاي اطلاعاتي خارج از منطقه، با حمايت از گروه‌هاي تروريستي، تلاش مي‌کنند شيعه و سني را در برابر يکديگر قرار دهند و مسلمانان را متفرق سازند.
به گفته معاون وزير خارجه کشورمان، جمهوري اسلامي ايران در همه‌جا از جمله عراق، به شيعه، سني، کرد و عرب، براي مبارزه با داعش و تروريسم کمک کرده است و شيعه و سني را از هم جدا نمي‌داند.
اميرعبداللهيان افزود: کمک‌هاي جمهوري اسلامي ايران به مردم عراق، از جمله به سني‌ها در آزاد ساختن تکريت، زادگاه صدام، به‌گونه‌اي بود که حتي صداي دولت عربستان سعودي را هم درآورد و عربستان سعودي از اين که ما به دولت عراق، کمک مستشاري داديم و در آزادي تکريت کمک کرديم، ناراضي شد.
وي تاکيد کرد: در هر حال، ما همچون گذشته براي مبارزه با تروريسم در عراق، به شيعه، سني و کُرد کمک خواهيم کرد و اگر دولت عربستان سعودي نيز زماني تصميم بگيرد با تروريسم مبارزه کند، ما استقبال مي‌کنيم.
اميرعبداللهيان در بخش پاياني سخنانش در انديشکده شوراي اروپايي روابط خارجي، گفت: درباره يمن نيز ما از مشارکت همه گروه‌هاي سياسي در تعيين آينده آن کشور، حمايت مي‌کنيم. يافتن راه حل سياسي که همه احزاب و سازمان‌هاي يمني را در بر گيرد و دولتي منتخب از همگان را ارائه دهد، خواست ماست.
معاون وزير امور خارجه کشورمان گفت: همان‌گونه که معتقديم در ساخت آينده سوريه، شرکت و همکاري همه قوميت‌ها لازم است، درباره بحرين نيز معتقديم دولت آن کشور ناچار است با همه قشرها در تماس باشد و مردم آن کشور را بايد در اداره کشور، هماهنگ سازد. به همين علت، تداوم بازداشت مخالفان دولت بحرين، از جمله شيخ علي سلمان را که به دموکراتيک‌ترين شکل ممکن مخالفت سياسي خود را با نظام حاکم ابراز کرده، سازنده نمي‌دانيم.
معاون وزير خارجه ايران در پاسخ به پرسشي درباره حمايت ايران از حوثي‌ها و اين که ايران قصد دارد آنان را در يمن حاکم کند؟ اظهار کرد: حوثي‌ها گروهي تاثيرگذار در يمن هستند و در دو سال اخير نقش بارزي در سرکوب القاعده در اين کشور داشتند. ما در پي آن نيستيم که حوثي‌ها بر کل يمن حکومت کنند بلکه ما از يمني حمايت مي‌کنيم که همه گروه‌ها از جمله حوثي‌ها در آن نقش داشته باشند و به همين خاطر از تشکيل دولت وحدت ملي حمايت مي‌کنيم.
اميرعبداللهيان همچنين خاطرنشان کرد: مبارزه با تروريسم و القاعده را موضوعي اساسي در يمن مي‌دانيم که اکنون جهان از آن غافل شده است. ايران از يمني حمايت مي‌کند که پيام‌آور صلح و آرامش براي همه کشورهاي منطقه از جمله عربستان سعودي باشد.
معاون عربي و آفريقاي وزير امور خارجه کشورمان در سفر دو روزه به انگليس قرار است با مشاور امنيت ملي نخست‌وزير اين کشور، وزير امور خارجه انگليس و شماري از مقام‌هاي اين وزارتخانه و اعضاي مجلس اين کشور ديدار و درباره راه‌هاي گسترش روابط و ديگر مسائل مورد علاقه دو کشور به ويژه راه‌هاي برون‌رفت از بحران‌هاي منطقه گفت‌وگو کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن