تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):روزه و حج آرام‏بخش دل‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819859106




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خرید تسلیحاتی 11 میلیارد دلاری عربستان از آمریکا |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: خرید تسلیحاتی 11 میلیارد دلاری عربستان از آمریکا
پایگاه خبری امارات 24 امروز چهارشنبه فاش کرد واشنگتن با قرارداد فروش کشتی های جنگی پیشرفته و تسلیحات به ارزش بیش از 11 میلیارد دلار به عربستان موافقت کرده است.
کد خبر: ۵۴۱۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ - 21 October 2015


پایگاه خبری امارات 24 امروز چهارشنبه فاش کرد واشنگتن با قرارداد فروش کشتی های جنگی پیشرفته و تسلیحات به ارزش بیش از 11 میلیارد دلار به عربستان موافقت کرده است.



به گزارش «تابناک»، این پایگاه خبری افزود: چهار فروند کشتی جنگی ساخت شرکت لاکهید مارتن و دیگر تجهیزات و همچنین آموزش نیروها و خدمات لجستیکی ازجمله بندهای این قرارداد و توافقنامه است.


پنتاگون که مسوولیت نظارت بر خرید و فروش های تسلیحات آمریکا را برعهده دارد با اعلام این خبر افزود که این توافق در سال 2016 اجرایی خواهد شد.


براساس این گزارش ، فروش این کشتی های جنگی که برای اولین بار است در مدت چند سال گذشته صورت می گیرد ،راه را برای حضور بیشتر ارتش آمریکا وهمکاری با ارتش کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هموارتر خواهد کرد.


به گفته این مقام که نامش ذکر نشده، این قرارداد فروش تسلیحات شامل فروش سیستم های راداری پیشرفته و آموزش نیروهای این کشورها نیز خواهد شد.


آمریکا و عربستان سعودی سال ها است که به عنوان دو بازیگر مهم فرامنطقه ای و منطقه ای در خاورمیانه نقش همکار را بازی می کنند . روابط این دو کشور طی دهه های گذشته و از آغاز شکل گیری عربستان سعودی روابطی استراتژیک و مستحکم بوده است و بسیاری از تحلیلگران از آن به عنوان معادله نفت در برابر امنیت یاد کرده اند.




ایرنا












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن