تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 25 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1829613231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تبلیغات کارآمد


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
 تبلیغات کارآمد
تبلیغات کارآمد   دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی نويسنده: مهدیه منظری توکلی   تبلیغات یکی از منابع فرآیند ارتباطات اجتماعی - انسانی است و انسان موجودی اجتماعی است و در بین دیگران و با دیگران زندگی می کند، این اصل بدیهی را در زیرمجموعه های فلسفی اومانیسم که انسان مدار هستند به وضوح می بینیم حتی در اندیشه های سارتر که انسان را محور جهان هستی می داند مشاهده می کنیم. از این رو تبلیغات به عنوان شکلی از ایجاد ارتباط از دیرباز مورد توجه بازرگانان، سیاستمداران و صاحبان صنایع بوده است. با پیچیده تر شدن هر چه بیشتر روابط بازرگانی و اقتصادی تبلیغات به پدیده ای چندوجهی بدل شده که گستره حضورش بسی فراتر از صرف معرفی یک کالا یا خدمت می رود. بنا به گفته جف ریچاردز «تبلیغات، هنر روح اقتصاد آزاد است.» تبلیغات از طریق عدسی تجارت، لحظه ای از زمان را متوقف می کند، زندگی ما را باز می تاباند و بر آن اثر می گذارد و در عین حال موتوری را به حرکت درمی آورد که اقتصاد بازار آزاد را به سوی آینده می برد. با توجه به اینکه جهان با پدیده تولید انبوه مواجه است، سازمان ها و بنگاه های اقتصادی ناچارند برای بقا و ایجاد سهم بازار متوسل به جادوی سحرانگیز و رازآلود تبلیغات شوند که دارای دولبه است؛ یکی فریبکاری و دیگری آگاهی بخشی. در بعد فریبکاری زمانی از تبلیغات تنها برای اقناع ذهن مخاطب استفاده می شد اما آیا این امر به عنوان یک هدف برای مواجهه با مشتریان کالاهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کافی به نظر می رسد؟ آیا اقناع مخاطب به معنی جلب اعتماد وی نیز هست؟ اقناع مخاطب لزوماً به معنی جلب اعتماد مخاطب نیست اما جلب اعتماد لزوماً به معنی اقناع مخاطب است. در تبلیغات اقناعی مبلغان نمی خواهند تبلیغات به وسیله ای برای انتخاب آگاهانه قشرها و طبقات مختلف مردم تبدیل شود. جلوه نمایی، بزرگنمایی و فعالیت های جنجالی و پرهیاهو بخشی از رفتارهای تبلیغات اقناعی است. با چنین رفتارهایی مبلغان علاقه مندند به یکباره و به سرعت آوازه شان جهان گستر شود، همه آنان را بشناسند، محصولاتشان را بپسندند و خریداری کنند.به همین دلیل تبلیغات برای آنها ابزار ساحرانه ای است که بدیلی برای آن نمی شناسند، غافل از آنکه دنیای کنونی تغییر یافته و امروزه قوی ترین تبلیغات نیز نمی تواند در بلندمدت کالا و خدمات نامرغوب را به فروش برساند و استفاده از چنین تکنیکی تنها مشتریان و اعتماد آنها را به عنوان سرمایه های اصلی شرکت از آن سلب خواهد کرد.در واقع این نوع از تبلیغات مدلی ظاهراً منطبق با مدل و الگوی بر جا مانده از تبلیغات سیاسی است که هنوز همچنان بر فعالیت های سیاسی سایه انداخته و کاربرد دارد که به تعبیری همان تبلیغات سیاه است. بر این مبنا گارس اس جاوت و ویکتوریا الدراس تبلیغات را به پنج نوع تقسیم کرده اند: الف) تبلیغات هیجانی: هدایت مخاطب به سوی هدفی معین.   ب) تبلیغات سفید:   ۱) منبع مشخص است ۲) اطلاعات پیام ارسالی موثق بوده و واجد صحت است ۳) ارسال کننده پیام به دنبال ایجاد اعتبار است. ج ) تبلیغات انسجام بخش: منبع ارسال پیام در این نوع از تبلیغات به دنبال انفعال مخاطب است تا از این طریق به وحدت جمعی برسد. د) تبلیغات خاکستری:   ۱) ممکن است منبع مشخص یا نامشخص باشد ۲) احتمال دارد اطلاعات پیام درست یا نادرست باشد. ه) تبلیغات سیاه: اطلاعات پیام نادرست بوده و هدف منبع نیرنگ و خدعه است.   اما این نوع از تبلیغات همواره از آن می هراسد که به دام تبلیغات مطلق گرا در معرفی کالا و خدمات بیفتد زیرا زندگی در عصر فضا و الزامات عصر دیجیتالی و انفجار اطلاعات این سخن هراکلیتوس را سرلوحه تمام برنامه ریزی ها از جمله برنامه ریزی تبلیغاتی قرار داده که از یک محل دو بار نمی توان وارد رودخانه شد. اما بعد آگاهی بخشی در جهانی که اقتصاد رقابتی فضای انحصاری را در هم می نوردد نگرش جلب رضایت مشتری، قانون اول کسب و کار تلقی شده و جریمه کسانی که این قانون را نقض کنند حذف بی رحمانه از صحنه بازار است. اگر چه پیش از دهه ۱۹۹۰ متصدیان تبلیغات وانمود می کردند هیچ تاثیری روی جامعه ندارند و تمام کاری که آنان انجام می دهند، تنها معرفی مارکی جدید و متقاعد کردن مشتریان به خرید یک مارک تجاری به جای مارک دیگر است. واضح آن است که آنچه آنها می گفتند واقعیت نداشت با این حال این مساله را تایید می کرد که اگر آگاهی دهندگان به ظرافت های کار تبلیغ توجه نکنند از طرف رقبا تهدید خواهند شد زیرا تبلیغات در شکل گیری سطح انتظارات افراد تاثیر دارد، انسان موجودی بصری است که تحت تاثیر آنچه می بیند قرار می گیرد. باید همواره به این اصل اساسی توجه کنیم که قول کمتری بدهیم اما بیشتر و بهتر از آ نچه قول داده ایم عرضه کنیم. این روش موجب اعتماد، تقویت ارتباط و وفاداری مشتری می شود یعنی به سبب همان بعد آگاهی بخشی تبلیغ است که این رسالت بر عهده تبلیغات سفید است. در این نوع از تبلیغات قرار نیست از جلوه های ویژه تنها برای اقناع مخاطب استفاده کرد بلکه تبلیغات دائماً برنامه های مدیران، تولید کالاها و مزیت های آنها را در دسترس مشتریان سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی قرار می دهد تا از گذر آن نخستین و بزرگ ترین ثروت یعنی اعتماد حاصل شود. این سخن بروس بارتون صحیح است که گوهر وجودی دموکراسی، تبلیغات است اما باید دید که گوهر تبلیغات چیست که می تواند به دموکراسی بینجامد؟ بی تردید این گوهر اعتماد است؛ انتخابی که به آگاهی، انتخاب و شعور بالای مخاطبان وابسته است. این آن چیزی است که عصر روشنگری به ارمغان آورده و همواره به نوعی در پیام، پیام آوران الهی و زمینی وجود داشته است. منبع: روزنامه سرمایه ( www.sarmayeh.net ) ارسال توسط كاربر محترم:omidayandh  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 409]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن