تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820774522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعال عربستانی به 10 سال زندان محکوم شد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فعال عربستانی به 10 سال زندان محکوم شد
در پی آغاز جریان موسوم به بهار عربی که با برگزاری اعتراضات مردمی در بسیاری از کشورهای عربی منطقه خاور میانه و شمال آفریقا همراه بود، عربستان سعودی برای جلوگیری از گسترش اعتراضات مردمی، فعالان حقوق بشر و مخالفان رژیم آل سعود را به شدت سرکوب کرد.
کد خبر: ۵۴۱۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۱ - 21 October 2015


سازمان عفو بین ‌الملل اطلاع داد، فعال حقوق مدنی عربستان به 10 سال زندان محکوم شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه پرس تی وی، سازمان عفو بین ‌الملل خبر داد، عربستان سعودی عبدالکریم الخضر، فعال حقوق مدنی این کشور را به استناد قانون بحث ‌برانگیز مبارزه با تروریسم به 10 سال حبس محکوم کرده است.

این پایگاه اینترنتی درج کرد: عفو بین ‌الملل روز دوشنبه ضمن محکوم کردن حکم دادگاه عبدالکریم الخضر، عنوان کرد، وی یکی از 11 عضو مؤسس جمعیت حقوق مدنی و سیاسی «حسم» است که رژیم عربستان اعضای آن را به علت درخواست اصلاحات سیاسی و آزادی حقوق بشر، محاکمه و زندانی کرده است.

این پایگاه تصریح کرد: این سازمان غیر دولتی که مقر آن در لندن است، اعلام کرد، مسئولان عربستان سعودی به طرز سرکوب‌گرانه و ابهام‌آمیزی از قانون مبارزه با تروریسم برای ریشه‌کنی جامعه مدنی در این کشور استفاده می‌کنند.

به گزارش این پایگاه، در گزارش سازمان عفو بین الملل آمده است: عبدالکریم الخضر در ژوئن 2013 به 8 سال زندان محکوم شد اما اجرای این حکم از سوی دادگاه تجدید نظر به حال تعلیق در آمد.

به گزارش این منبع، این سازمان بین المللی همچنین تصریح کرد، خضر تازه‌ترین فعالی است که در دادگاه رسیدگی به جنایات تروریستی محکوم شده است.

پایگاه اینترنتی پرس تی وی در پایان نوشت: در پی آغاز جریان موسوم به بهار عربی که با برگزاری اعتراضات مردمی در بسیاری از کشورهای عربی منطقه خاور میانه و شمال آفریقا همراه بود، عربستان سعودی برای جلوگیری از گسترش اعتراضات مردمی، فعالان حقوق بشر و مخالفان رژیم آل سعود را به شدت سرکوب کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن