تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815611727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتصاب مديران خارجي در بخش صادرات راهي براي ارتباط با جهان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۳۵ب.ظ)
ليلاز در واکنش به سخنان وزير صنعت در گفت و گو با موج مطرح کرد: انتصاب مديران خارجي در بخش صادرات راهي براي ارتباط با جهان است موج -اگر صنعت و ديگر شئون مديريتي ما داراي مديري خارجي باشد يقينا مي تواند درهاي بازارهاي جهاني را به رويمان باز کند. جمله امروز آقاي نعمت زاده اشاره به مدير صادرات و نه هر مديري در هر بخشي از صنعت و تجارت و در کل اقتصاد کشورمان دارد.
سعيد ليلاز، اقتصاد دان و استاد دانشگاه در گفتگو با موج در واکنش به سخنان محمدرضا نعمت زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت مبني بر اين که بايد مدير اقتصادي از خارج وارد کنيم، اطهار کرد: اين جمله بخشي از صحبت هاي وزير بود که از ميان جملاتش بريده شد. اين موضوع نادرست است که با ابزار رسانه به بريده اي از جمله اي اشاره کنيم و سعي در مخدوش کردن چهره ها داشته باشيم.
وي اظهار داشت: اين جمله به طور کامل اينگونه بوده است «همان‌طور که در بخش‌هاي ورزشي مربي خارجي به کشور مي‌آوريم در بخش صادرات نيز براي توسعه بازارهاي صادراتي نيازمند ورود مديران اقتصادي خارجي هستيم.» متوجه ريز بيني هايي است که بايد به آنها توجه کرد.
ليلاز گفت: بازار هاي خارج از کشور را عمدتا خود خارجي ها مي شناسند. از جمله دلايلي که کشور هاي جهان در پي جذب سرمايه هستند يکي خود آن سرمايه وارده است و ديگري مديريت، تکنولوژي و سر آخر بازار هاي صادراتي است.
وي افزود: اگر صنعت و ديگر شئون مديريتي ما داراي مديري خارجي باشد يقينا مي تواند درهاي بازارهاي جهاني را به رويمان باز کند. جمله امروز آقاي نعمت زاده اشاره به مدير صادرات و نه هر مديري در هر بخشي از صنعت و تجارت و در کل اقتصاد کشورمان دارد.
ليلاز تاکيد کرد: اقتصاد کشور ما که بنا به فرمايش مقام معظم رهبري بايد به سمت اقتصاد صادراتي و از نوع غير نفتي پيش رود و يکي از لازمه هاي اين اقدام توجه به بازار هاي جهاني و ارتباط گيري هرچه بهتر با ديگر اقتصاد هاي جهاني است. يکي از اقدامات اصلي ما در سال هاي آتي سياست تنش زدايي جز در مواردي مانند رژيم صهيونيستي است که اين اقدام بايد صورت گيرد تا از اين طريق به بازارهاي جهاني برويم.
وي افزود: براي مثال اگر ما يک روس را به سمت مديريتي صنف صادر کنندگان ميگو برگزينيم مطمئنا شاهد خواهيم بود بخش اعظمي از صادرات ميگو به کشور خودش يعني روسيه صورت مي گيرد و اين امر در ديگر بخش ها و موارد صادراتي نيز لازم الاجراست و همين جا است که شاهديم اين جمله آقاي نعمت زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت کشورمان که گفت: «همان‌طور که در بخش‌هاي ورزشي مربي خارجي به کشور مي‌آوريم در بخش صادرات نيز براي توسعه بازارهاي صادراتي نيازمند ورود مديران اقتصادي خارجي هستيم.» جمله اي درست و حساب شده است.
ليلاز خاطر نشان کرد: اين اتفاق يعني منصوب کردن يکي مدير خارجي در بخش صادرات پيش از اين هم اتفاق افتاده است و نتايج مثبتي را نيز براي احياي روابط با بازارهاي مهم جهان شاهد بوده ايم. انتصاب مديران خارجي در بخش صادرات راهي براي ارتباط با جهان است و اصلي تجربه شده در دنيا بشمار مي آيد که بسياري از کارشناسان اقتصادي دنيا نيز اين تغيير در جنس مديريت آنهم در بخش صادرات را مفيد و مطلوب مي دانند. اين کار مي تواند براي شرايط اخير کشور ما که متاسفانه طي سال هاي گذشته بازار هاي جهاني از ايران روي برگرداندند داراي منافع زيادي باشد و سرعت پيشرفت اقتصادي ايران را افزايش دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن