تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين قلب‏ها، قلبى است كه ظرفيت بيشترى براى خوبى دارد و بدترين قلب‏ها، قلبى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819916033




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقاد از اقدامات شتاب‌زده شهرداري تهران در منطقه 12/ 76 درصد از ساکنان منطقه در معرض خطر هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۰ب.ظ)
انتقاد از اقدامات شتاب‌زده شهرداري تهران در منطقه 12/ 76 درصد از ساکنان منطقه در معرض خطر هستند موج- اعضاي حاضر در شوراي اسلامي شهر تهران امروز بار ديگر طرح ارتقاء کيفيت زندگي در مرکز تاريخي تهران واقع در منطقه 12 شهرداري را موردبررسي قراردادند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، پس از توضيحات مطرح‌شده از سوي پژمان پشمچي زاده، معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران، اعضاي حاضر در صحن علني شورا به بيان موضوعاتي در رابطه با مشکلات منطقه 12 پرداختند.
محمد سالاري، رئيس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران با تأکيد بر لزوم تغيير در پياده راه‌ها و همچنين منظر شهري در منطقه 12 تصريح کرد: موضوع ناايمن بودن فضاهاي شهري در منطقه 12 و همچنين وضعيت پياده راه‌هاي اين منطقه ازجمله موضوعاتي است که بايد در اولويت شهرداري براي بهبود قرار گيرد.
وي افزود: اقدامات فرهنگي و اجتماعي در منطقه 12 حتي مهم‌تر از ساخت پل صدر، تونل توحيد و برج ميلاد در شهر تهران است و بايد هر چه سريع‌تر شاهد اقدامات شهرداري در اين منطقه باشيم.
تدوين سند اقدامات در منطقه 12 از سوي کارشناسان اجتماعي
در ادامه اين جلسه، فاطمه دانشور، رئيس کميته اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران نيز با تأکيد بر اهميت تدوين سند اقدامات در منطقه 12 شهرداري تهران اظهار کرد: باوجود اقداماتي که مسوولان شهرداري تهران مدعي آن شده‌اند، اما تاکنون سند اقدامي به شهرداري ارائه نشده است.
وي افزود: کارشناسان اجتماعي معتقد هستند که شهرداري اقدامات خود را بدون مطالعه آغاز کرده و شرايط بايد هر چه سريع‌تر تغيير پيدا کند.
محمدمهدي تندگويان، نايب‌رئيس کميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر تهران نيز کوچ ساکنان اصلي منطقه 12 به مناطق ديگر را دليل اصلي معضلات امروز محله هرندي دانست.
وي بيان کرد: بايد مطالعات صورت گرفته‌شده از سوي شهرداري در رابطه با منطقه 12 و محله هرندي در اختيار اعضاي شوراي شهر تهران قرار مي‌گرفت اما متأسفانه شاهد اين اتفاق نيستيم.
تندگويان با ارائه آماري از جمعيت غير بومي ساکن در منطقه 12 اظهار کرد: بيش از 70 درصد جمعيت منطقه را افراد غيربومي تشکيل مي‌دهند. عده‌اي براي دريافت تسهيلات نوسازي به منطقه آمدند و همين موضوع اکنون مشکل‌ساز شده است.

برنامه ساماندهي شهرداري براي محله هرندي جامع نيست
در ادامه اين جلسه، عليرضا دبير، رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران نيز با انتقاد از اشکالات موجود در برنامه شهرداري براي منطقه 12 شهرداري تهران گفت: روز گذشته بازديدي از پارک حقاني واقع در محله هرندي داشتم. شهرداري اکنون در اين پارک بين افراد معتاد غذاي گرم پخش مي‌کند و يا کارت حمام در ميان آن‌ها توزيع کرده اما بايد پتوها کنار زده‌شده و با زواياي آسيب‌ها آشنا شد.
وي خواستار ارائه گزارش از سوي کميته اقدام به شوراي شهر تهران شد و اذعان کرد: کميته اقدام بايد به شوراي شهر تهران گزارش عملکرد دهد و اعلام کند که چه اقداماتي قرار است در اين منطقه صورت گيرد.
رحمت‌الله حافظي، رئيس کميسيون محيط‌زيست و سلامت شوراي اسلامي شهر تهران نيز تأکيد کرد: بايد 4 معاون شهردار تهران در تمام حوزه‌هاي تخصصي نسبت به پروژه طرح ارتقا کيفيت در منطقه 12 توضيحاتي را ارائه دهند و پيوست‌هاي اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي طرح را به شورا ارائه کنند.

در معرض خطر بودن 76 درصد از ساکنان منطقه 12
در ادامه يک‌صد و نود و هفتمين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران، مرتضي طلايي نايب‌رئيس شوراي نيز آماري را در رابطه با وضعيت جمعيت ساکن در منطقه 12 اعلام کرد.
وي در اين رابطه اظهار کرد: هم‌اکنون از صد در صد جمعيت ساکن در منطقه 12، بيش از 76 درصد ساکنان در معرض آسيب‌هاي اجتماعي و فرهنگي قرار دارند و 24 درصد از جمعيت محله را نيز اتباع بيگانه تشکيل مي‌دهند.
طلايي در خصوص جمعيت افراد بيکار حاضر در منطقه 12 شهرداري خاطرنشان کرد: 30 درصد از ساکنان محل بيکار بوده و در کنار آن در اين محله 15 درصد جمعيت زنان سرپرست خانوار هستند.
همچنين محسن سرخو نيز در اين جلسه در واکنش به طرح مطالعاتي شهرداري در محله هرندي اذعان کرد: شهرداري بايد از هرگونه اقدام احساسي و شتاب‌زده در منطقه خودداري کرده و بر اساس برنامه 5 ساله دوم حرکت کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن