تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820202891




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي سد شفا رود از ديد ما درست نبود/ نيمه دوم سال 95 توليد موتورسيکلت کاربراتوري متوقف مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۲۴ب.ظ)
معاون انساني سازمان محيط زيست اجراي سد شفا رود از ديد ما درست نبود/ نيمه دوم سال 95 توليد موتورسيکلت کاربراتوري متوقف مي شود موج - معاون انساني سازمان محيط زيست با اشاره به اين که 250 پروژه عمراني در فاصله سال هاي 92-84 مجوز ارزيابي گرفته اند، گفت: اين پروژه ها در سال هاي اعلام شده با نقايص علمي و فني زيادي مجوز گرفته اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، سعيد متصدي معاون انساني سازمان محيط زيست در نشست خبري اين معاونت با بيان که ارزيابي اثرات زيست محيطي در کشور ما نوپا است و اصول علمي، فني و اجراي آن تا دو سال گذشته رعايت نمي شده است، گفت: پيش از اين پروژه هايي مورد تصويب قرار گرفته اند که اثرات آن ديده نشده و فقط براي رفع تکليف گزارش ارزيابي گرفته شده است.
به گفته وي؛ پيشگيري در محيط زيست تنها با ارزيابي اتفاق مي افتد و مردم بايد بر روي ارزيابي ها و گزارشات آن حساس باشند.
متصدي با اشاره به اينکه 250 پروژه در فاصله سال 92-84 با وجود نقايص فني و علمي به تصويب رسيده است، گفت: گزارش هاي ارزيابي نشان مي دهد تمامي اين پروژه ها داراي نقايص علمي و فني هستند.
وي افزود: اين در حالي است که از سال 81 تا 92 ، 1500 پروژه مورد تائيد محيط زيست قرار گرفته است و مابقي 250 پروژه در طول هشت سال مجوز دريافت کرده اند.
معاون انساني سازمان محيط زيست اعلام کرد: در سال 92 فرايند ارزيابي به طور کامل تغيير کرده و جوامع محلي، متخصصين، نمايندگان دانشگاه ها، مجلس و شوراهاي شهر با تشکيل کميته هاي تخصصي ارزيابي به بررسي پروژه هاي مي پردازند.
وي تعداد جلسات تشکيل شده کميته هاي ارزيابي استاني را 132 جلسه عنوان کرد و افزود: در اين جلسات 114 پروژه بررسي و تنها 23 پروژه مجوز دريافت کرده اند.
متصدي اظهار کرد: ارزيابي سد شفا رود در سال 82 توسط سه وزير مجوز گرفته و شروع به ساخت کرده است که با دستور اسحاق جهانگيري در شوراي عالي آب اين موضوع بررسي و با تاکيد سازمان محيط زيست شفا رود صرفا براي نياز شرب شناخته شد.
وي عنوان کرد: با تلاش هاي ما جلوي تخريب 350 هکتار جنگل هاي اين منطقه گرفته شد و تنها 93 هکتار تقليل پيدا کرد.
وي تاکيد کرد: از ديد ما اجراي سد شفا رود درست نيست و تا زماني که ارزيابي هاي آن مورد تائيد ما قرار نگيرد اجراي آن متوقف است.
متصدي در خصوص انتقال آب رودخانه زاب به درياچه اروميه نيز گفت: در حال بررسي انتقال آب اين رودخانه هستيم.
معاون انساني سازمان محيط زيست در خصوص آلودگي هوا و تلاش هاي اين سازمان براي کاهش آلودگي هوا نيز گفت: راهکارهاي کاهش آلودگي هوا در سال 93 در دولت تصويب شده و بر اين اساس بنزين و گازوئيل با شرايط استاندارد در کلان شهرها توزيع مي شود و همچنين در اين ماه معاينه فني يکپارچه راه اندازي خواهد شد.
وي در خصوص ارتقاي استانداردسازي خودروها نيز عنوان کرد: از مهر 95 توليد موتورسيکلت کاربراتوري متوقف مي شود. همچنين ميزان مصرف گاز نيروگاه ها از80 ميليون متر مکعب در سال 93 به 110 ميليون متر مکعب در سال 94 افزايش پيدا کرده است.
متصدي از توقف استفاده از سوخت مازوت در نيروگاه منتظرالاقائم، نيروگاه حرارتي تبريز و اصفهان خبر داد و افزود: در طول سال گذشته تهران 44 روز پاک و سالم را تجربه کرده است. امسال نيز نسبت به سال 93 با وجود طوفان هاي گرد و غبار حدود 10 روز وضعيت هوا بهتر بوده است.
وي در خصوص طرح LEZ به جاي زود و فرد کردن خودروها نيز گفت: از نظر ما اين طرح در 16 کشور ديگر اجراي موفقيت آميزي داشته است از طرح زوج و فرد بهتر است و بدين ترتيب اگر خودرويي مشکل آلودگي نداشته باشد مي تواند وارد محدوده شهري شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن