واضح آرشیو وب فارسی:ایکنا: گروه اجتماعی: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای از بین بردن بدعت و زنده کردن حق قیام کردند، گفت: قیام عاشورا تأثیرات بسیاری داشت و نگذاشت که جاهلیت دوباره بازگردانده شود.به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی دوشنبه شب 27 مهر در جمع سوگواران سید الشهدا (ع) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در خصوص مهم ترین هشدارهای حادثه عظیم عاشورا گفت: بازگشت جامعه به دوران جاهلیت و انحطاط های اخلاقی از جمله هشدارهایی است که در حادثه عاشورا خود را نشان می دهد که در این باره بارها امام حسین(ع) این مساله را عنوان کردند. در دوره 10 ساله امامت امام حسن(ع) و امام حسین(ع) می بینیم تفسیری از سخنان این دو بزرگوار وجود ندارد و اگر چه سیره و تاریخ نوشته شده اما تنها چند روایت فقهی وجود دارد. وی خاطرنشان کرد:این امر نشان می دهد که تا چه حد جامعه آن روز از امام فاصله گرفته بودند و به دوران جاهلیت باز گشته بودند بازگشت به جاهلیت فقط به معنای بت پرستی نیست اینکه از طاغوت هم پیروی کنیم دیگر توحید ذاتی نیست. حجت الاسلام رفیعی اظهار داشت: انحطاط اخلاقی تا جایی رفت که حاکمانی مانند یزید شراب خواری می کردند و امثال معاویه و ابوسفیان می گفتند که بهشت و جهنمی وجود ندارد چنین جامعه ای به جاهلیت بازگشته بود چرا که مردم از شیطان پیروی می کنند. وی گفت:در جاهلیت مردم پیرو شیطان بودند و اطاعت خدا را ترک می کردند خداوند بارها به دوست داشتن پیامبر(ص) تاکید داشت و پیامبر (ص) نیز گفت هر کس من را دوست دارد فرزندان ما هم دوست دارد پس آنها که پیامبر (ص) را دوست داشتند باید هر آن چه پیامبر(ص) می فرمود را دوست می داشتند. این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: پیامبر اسلام(ص) می فرمود من قرآن و عترت را در میان شما گذاشته ام آن جامعه پس از رسول الله عترت را می کشتند و قرآن را به دلخواه تفسیر می کردند و حتی پول می دادند تا معنی آیه را به نفع خودشان تغییر دهند. وی یکی از مشخصات دوران سید الشهدا (ع) را فساد آشکار در جامعه خواند و افزود: در مدینه ای که زمانی بیش از 70 قاری وجود داشت پس از رسول الله فساد آشکار شد و حتی در مدینه کاروان های موسیقی راه می انداختند. حجت الاسلام رفیعی گفت: ما در زمان ائمه شراب خواری توسط مردم عادی داشتیم اما اینکه حاکم شراب بخورد خیلی مهم است چرا که به این کار در جامعه رسمیت می دهد متاسفانه در آن زمان حتی اموال فقرا را برای خودشان برداشتند در چنین جامعه ای امام حسین(ع) دست به قیام زد هرچند در زمان معاویه التزام به صلح بود. وی تصریح کرد:پیامبر (ص) مبعوث شد تا اسم خدا در جامعه بیاید و امام حسین(ع) در زمان خود بارها گفت که باید اسم خدا بیاید از این رو حادثه عاشورا رقم خورد البته عده ای می گویند چرا دیگر امامان دست به قیام نزدند باید گفت حادثه عاشورا کافی بود و قرار نبود عاشورای دیگری باشد آن قدر این حادثه پیام در خود دارد که نیاز به عاشورای دیگری نبود. عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد:اگر جامعه بعد از رسول خدا به جاهلیت بر نمی گشت نباید علی(ع) خانه نشین می شد و این گونه بر سر اهل بیت(ع) پیامبر ظلم می کردند امام حسین(ع) هیچ گاه حاضر به بیعت نشد.
سه شنبه ، ۲۸مهر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایکنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]