تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از غير خدا بِبُرد، خداوند، هزينه زندگى او را تأمين مى‏كند و از جايى كه ان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804316595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمايت پترائوس از تصميم اوباما براي توقف خروج نظاميان آمريکايي از افغانستان |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: حمايت پترائوس از تصميم اوباما براي توقف خروج نظاميان آمريکايي از افغانستان
پترائوس افزود: « هم اکنون هم این نیروهای افغان هستند که دارند می جنگند و برای کشورشان جانفشانی می کنند اما با کاهش شمار نظامیان آمریکا برخی اقدام هایی که در جهت توانمندسازی نیروهای افغان انجام می شود نیز کمرنگ تر می شوند. از جمله این اقدام ها می توان به مواری همچون پشتیبانی هوایی و لجستیکی ، حمله های ایزایی با بالگردهای تهاجمی و آموزش نیروها اشاره کرد.»
کد خبر: ۵۴۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰ - 20 October 2015


رئیس پیشین سازمان جاسوسی آمریکا سیا و فرمانده نظامیان این کشور در منطقه خلیج فارس (عراق و افغانستان)، تصمیم باراک اوباما، رئیس جمهور را برای نگاه داشتن هزاران نظامی آمریکایی در افغانستان تصمیمی عاقلانه خواند.

دیوید پترائوس در گفتگویی اختصاصی با شبکه تلویزیونی فرانس 24 فرانسه گفت: « این تصمیم گیری بسیار سخت و در عین حال کاملا عاقلانه بود. بر اساس این تصمیم شمار نظامیان آمریکایی که هم اکنون در افغانستان حضور دارند دست کم تا ژانویه سال 2017 که دوره ریاست جمهوری اوباما به پایان می رسد تغییر نخواهد کرد.»

پترائوس افزود: « هم اکنون هم این نیروهای افغان هستند که دارند می جنگند و برای کشورشان جانفشانی می کنند اما با کاهش شمار نظامیان آمریکا برخی اقدام هایی که در جهت توانمندسازی نیروهای افغان انجام می شود نیز کمرنگ تر می شوند. از جمله این اقدام ها می توان به مواری همچون پشتیبانی هوایی و لجستیکی ، حمله های ایزایی با بالگردهای تهاجمی و آموزش نیروها اشاره کرد.»

وی با اشاره به حملات تروریستی پازدهم سپتامبر سال 2001 میلادی در خاک آمریکا مدعی شد این حملات در خاک افغانستان طراحی شده بودند از این رو این کشور برای واشنگتن از اهمیت بسزایی برخوردار است چرا که تروریست های القاعده و طالبان و هم اکنون هم داعش و دیگر گروه های تروریستی می خواهند این کشور را به پناهگاه و مقر فرماندهی خود تبدیل کنند. لذا ماموریت افغانستان برای ارتش آمریکا بسیار مهم است و «ما به پشتیبانی از نیروهای افغان در خاک این کشور ادامه می دهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که نظامیان آمریکا امید داشتند پس از پایان طولانی ترین جنگ تاریخ این کشور نفسی تازه کنند اما حالا با این تصمیم همه امید ها از بین رفته است آیا آمریکا در این جنگ پیروز خواهد شد گفت:« نظامیان آمریکا بیش از هفت دهه در شبه جزیره کره حضور داشته اند. بیشتر از آین دوره را هم در خاک اروپا و در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) حضور نظامی داشته ایم و لذا این چیز تازه ای نیست. اما شرایطی که در افغانستان حاکم است نسبت به دیگر نقاط دنیا بیشتر شرایط جنگی است. افغاستان برای ما بسیار اهمیت دارد. همه نظامیان مستقر در آمریکا حرفه ای هستند و وقتی اعزام می شوند قسم می خورند که تا لحظه آخر برای آرمان های آمریکا بجنگند. آنان هم نسبت به اهمیت این ماموریت و نتیجه آن حساسیت دارند. از این رو احتمال موفقیت آمریکا در افغانستان بسیار زیاد است.

دیوید پترائوس درباره اوضاع در سوریه و مداخله نظامی روسیه در این کشور و نیز در پاسخ به این پرسش که آیا ورود روسیه را به جنگ داخلی در سوریه نقطه عطف می داند یا خیر گفت: « درباره اینکه نقطه عطف باشد یا نه نمی دانم اما به هر جهت شرایط نبرد را به نفع نظامیان رژیم بشار اسد تغییر داده است و آنان کم کم دارند جای پای خود را در مناطقی که بازپس گرفته اند محکم می کنند. در این میان شبه نظامیان شیعه وابسته به ایران و حزب الله لبنان هم به کمک رژیم شتافته اند و همین امر سبب پیچیده تر شدن اوضاع در سوریه شده است. روسیه تمایل دارد تنها پایگاه دریایی خود را در منطقه مدیترانه و نیز تنها پایگاه هوایی اش را در منطقه لاتاکیا که از قضا بسیار به دریای مدیترانه نزدیک است حفظ کند. موضوع سوریه ، موضوعی بسیار پیچیده و مشکل است و مداخله روسیه هم این موضوع را پیچیده تر از گذشته می کند.»

این نظامی ارشد پیشین آمریکا ادعا کرد: «پوتین ( رئیس جمهور روسیه ) می گوید ارتش این کشور در نود درصد از حملات خود دارد واضع داعش را در سوریه هدف قرار می دهد اما اینطور نیست. جنگنده های روسی دارند عمدا مواضع تروریستهای میانه رو را بویژه در شهر راهبردی حلب هدف قرار می دهند.»

پترائوس درباره اوضاع در عراق هم گفت:«عراق پیشرفت های چشمگیری داشته و می تواند داعش را به عقب براند. ارتش عراق دارد روز بروز آزمون سخت تری را پشت سر می گذارد و به ادوات و تجهیزات تازه تری مجهز می شود اما مشکل اساسی و اصلی در بغداد ، پایتخت این کشور قرار دارد و سرمنشا آن را باید در میان سیاستمداران عراقی جستجو کرد. تا زمانی که سرکردگان اقلیت سنی در تصمیم گیری های کلان دولتی برای کشورشان حضور نداشته باشند این کشمکش ها ادامه خواهد داشت و عراق حتی یک روز خوش هم نتوان دید.»













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن