تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه براى زنده كردن حق يك مسلمان، شهادت حقّ بدهد، روز قيامت در حالى آورده مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804455107




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نام نويسي نامزدهاي انتخابات 94 از 26 آذر


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۹:۱۲ب.ظ)
سخنگوي وزارت کشور: نام نويسي نامزدهاي انتخابات 94 از 26 آذر موج - سخنگوي وزارت کشور اعلام کرد نام‌ نويسي براي نامزدي انتخابات مجلس شوراي اسلامي از 28 آذر و براي مجلس خبرگان رهبري از 26 آذر آغاز مي‌شود و در اين انتخابات حدود 960 هزار نفر عوامل و هيات‌هاي اجرايي فعال خواهند بود.
به گزارش خبرگزاري موج، حسينعلي اميري، سخنگوي وزارت کشور با بيان اينکه حوزه‌هاي اصلي شامل 207 حوزه اخذ رأي در کشوراست افزود: برآورد مي‌شود که تقريبا حدود 6 هزار نفر ثبت‌ نام‌ کننده نسبت به دوره گذشته مجلس شوراي اسلامي کانديدا بيشتر باشد و پيش‌ بيني مي‌شود انتخابات پرشکوهي را در 7 اسفند 94 در کشور شاهد باشيم.
وي ابراز اميدواري کرد اين انتخابات با شکوه و پرشور به ارتقاي امنيت و وحدت و انسجام ملي منجر شود و يک مجلس در تراز جمهوري اسلامي ايران شکل بگيرد.
سخنگوي وزارت کشور گفت:‌ تمهيدات لازم براي برگزاري انتخابات از اواخر سال گذشته شروع شده است و يکي از مسائل مهمي که در اين دوره خواهيم داشت انتخابات الکترونيکي در بخش‌هايي از کشور است.
اميري افزود: دولت مصوب کرد که در کلانشهرها و تعدادي از شهرستان‌هايي که بستر فراهم است انتخابات به صورت الکترونيکي برگزار شود.
سخنگوي وزارت کشور با اشاره به اينکه زيرساخت‌هاي لازم براي انتخابات الکترونيکي در کشور فراهم است گفت: انتخابات 25 فرايند دارد که تا به حال 24 فرايند آن، از ثبت نام تا مرحله اخذ رأي به صورت الکترونيکي انجام شده است.
اميري با بيان اينکه نکته قابل توجه در اين دوره اجراي فرايند بيست و پنجم، يعني جايگزين کردن صندوق‌هاي الکترونيکي به جاي صندوق‌هاي دستي است افزود: با توجه به اينکه انتخابات علاوه بر مردم که رکن اصلي هستند دو رکن ديگر هم دارد، اجرا و نظارت بايد با شوراي نگهبان هماهنگ شود و اين تعاملات و بحث‌هاي هماهنگي از اسفند ماه گذشته آغاز شده است.
وي گفت: در اين انتخابات صندوق‌هاي اخذ رأي ساخته شده نمونه در اختيار شوراي نگهبان قرار گرفت و آن‌ها نظرهايي داشتند و اعمال شد؛ درخصوص نمونه دوم دستگاه که در دو هفته گذشته در جلسه شوراي نگهبان ارائه شد کارشناسان توضيحاتي دادند و سوالاتي مطرح و پاسخ داده شد.
اميري درخصوص رويکرد شوراي نگهبان افزود: شوراي نگهبان با انتخابات الکترونيکي موافق است البته به نحوي که نظارت شوراي نگهبان در اين زمينه تأمين شود و آن‌ها با جدول زمانبندي و تجهيزات فني صندوق‌هاي اخذ رأي الکترونيکي موافقت کردند.
وي ادامه داد: درخصوص حوزه‌ها و بحث‌هاي نرم افزاري در حال مذاکره هستيم و کارشناسان دو دستگاه هم جلساتي در اين زمينه برگزار مي‌کنند.
اميري اظهار داشت: انتخابات گذشته مجلس شوراي اسلامي در 14 شهرستان به صورت الکترونيکي برگزار شد و در اين دوره شاهد توسعه انتخابات الکترونيکي هستيم.
وي گفت: صندوق‌هاي الکترونيکي سه قسمت دارد يک قسمت مجري، يک قسمت ناظر و قسمت سوم همان صندوق الکترونيکي است و اين صندوق طوري طراحي شده است که براي همه حتي نا بينايان قابل استفاده و از دقت و سرعت لازم برخوردار باشد و هزينه کمتري داشته باشد.
اميري درخصوص بخش‌هايي که انتخابات غيرالکترونيکي در آنجا برگزار مي‌شود افزود: در آنجا انتخابات مانند سابق به صورت دستي است و در آنجا هم صندوق‌هايي را مي‌گذاريم که نسبت به گذشته متفاوت‌ و شفاف‌ تر است.

افغانستان انگيزه‌اي براي خروج اتباعش از ايران ندارد
سخنگوي وزارت کشور در ادامه گفت:‌ افغانستان انگيزه‌ اي براي جلوگيري از خروج اتباع خود از کشور ندارد و ما روزانه شاهد تردد غيرقانوني از مرزهاي شرقي ايران هستيم.
وي افزود: عمده ترددهاي غيرقانوني از کشور افغانستان است و معاونت امنيتي وزارت کشور طرح ساماندهي اتباع بيگانه را که اکثراً افغاني هستند در دستور کار دارد.
وي ادامه داد: با اين ترددهاي غيرمجاز برخورد قانوني مي‌شود و اين افراد در اختيار مراجع قضايي قرار مي‌گيرند و حکم به طرد آن‌ها از کشور صادر مي‌شود.
سخنگوي وزارت کشور افزود: اردوگاه‌هايي در مرز افغانستان داريم که اين‌ها به آنجا اعزام و طرد مي‌شوند، ولي با توجه به گستردگي مرزها و اينکه افغانستان هم انگيزه‌ اي براي جلوگيري از خروج غيرقانوني اتباع خود ندارد، ما روزانه شاهد تردد غيرقانوني از مرزهاي شرقي کشور هستيم.
اميري درخصوص سفر اخير رحماني فضلي به افغانستان گفت: ايشان ديداري با رئيس جمهور، وزير کشور و وزير امور مهاجرت و ديگر مقامات افغاني انجام داد و قرار شد که آن‌ها کنترل بيشتري بر مرزها اعمال کنند و براي جلوگيري از تردد غيرمجاز اتباع افغاني به ايران، برنامه‌ريزي لازم را انجام دهند.
وي افزود:‌ با وجود همت نيروي انتظامي مرزباني و بخش‌هايي که در اختيار نيروهاي نظامي ديگر در مرز است و جلوگيري از ترددهاي غيرمجاز و غيرقانوني به کشور، متأسفانه باز هم شاهد اين ترددها هستيم.

در ايام اربعين بدون رواديد به عراق نرويد
سخنگوي وزارت کشور در ادامه تأکيد کرد: شهرونداني که در ايام سوگواري اربعين حسيني قصد عزيمت به عتبات عاليات عراق را دارند حتماً رواديد بگيرند.
اميري افزود: کشور عراق به ما اعلام کرده است بدون رواديد کسي را پذيرش نمي‌کند.
وي با بيان اينکه امسال شرايط داخلي عراق با سال گذشته متفاوت شده است گفت: سال گذشته کشور همسايه توانست برخي امکانات و تسهيلاتي مانند تأمين خودرو براي تردد اتباع ما از مرز تا عتبات را فراهم کند، اما امسال اين کشور بخشي از امکانات را بر مبارزه با تروريسم و داعش متمرکز کرده و نسبت به سال گذشته از امکانات کمتري برخوردار است و اين امر را به ما اعلام کرده‌اند.
سخنگوي وزارت کشور ادامه داد: ‌کساني که قصد حضور در عتبات عاليات در ايام اربعين حسيني دارند بايد بدانند که امکانات ترددي در آن طرف مرز نيست و بايد سازماندهي شده اقدام کنند و حتماً با اخذ رواديد به زيارت بروند وگرنه از ورودشان به خاک عراق جلوگيري مي‌شود.
وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اين وزارتخانه تنها متولي سفر زيارتي مردم به عتبات عاليات عراق در اربعين حسيني نيست، بلکه اين امر بر عهده ستادي متشکل از وزارت راه و شهرسازي، جمعيت هلال احمر، گمرک و برخي بخش‌هاي ديگر گذاشته شده است.
اميري افزود: وزارت کشور در اين ستاد مسئوليت کميته امنيتي و انتظامي محدوده جغرافيايي کشور را بر عهده دارد.
وي گفت: تمهيدات آن طرف مرز بر عهده کشور عراق است و براي استقرار امنيت در مسير حرکت به طرف کشور همسايه از مرزهاي مجاز، هماهنگي‌هاي لازم با استانداراني که مرز مجاز در استان آن‌ها قرار دارد صورت گرفته است.
اميري افزود: عمدتاً در ايلام و خوزستان عوامل اجرايي مشخص شده‌اند و معاونت امنيتي وزارت کشور هماهنگي‌هاي لازم را با دستگاه‌هاي ذي‌ربط که مربوط به بحث‌هاي امنيتي و انتظامي هستند به عمل آورده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن