تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس رابطه اش را با خدا اصلاح كند، خداوند رابطه او را با مردم اصلاح خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804396257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در مقابل مرگ هيچ مادر و نوزادي کوتاه نخواهيم آمد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۴۸ب.ظ)
وزير بهداشت: در مقابل مرگ هيچ مادر و نوزادي کوتاه نخواهيم آمد موج - وزير بهداشت با تاکيد بر اينکه حتي يک گزارش از مرگ مادر و نوزاد را نيز شخصاً پيگيري مي‌کند، گفت: به هيچ وجه هيچ کوتاهي پذيرفتني نيست و بايد سخت‌ترين برخوردها صورت گيرد و شخصاً درباره مرگ مادر همچون قتلي که نيروي انتظامي پيگير آن مي‌شود، حساس هستم.
به گزارش خبرگزاري موج؛ حسن هاشمي، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، پيش از ظهر امروز، دوشنبه، در اجلاس معاونين بهداشت دانشکده‌ها و دانشگاه‌هاي علوم پزشکي در تبريز با قدرداني از فعاليت‌هاي صورت گرفته اظهار داشت: هدف از برگزاري اين همايش شناسايي مشکلات و فعاليت‌هاي صورت گرفته و رفع موانع است.
وي با اشاره به اظهارات وزير ارشاد در جلسه اخير هيأت وزيران در خصوص نظرسنجي خبرگزاري ايرنا، گفت: در تابستان براساس اين نظرسنجي اين خبرگزاري، وزارت بهداشت بهترين دستگاه در حوزه خدمات به مردم شناخته شده است و اين رضايتمندي مردم با وجود برخي بي مهري‌ها به عملکرد حوزه سلامت بسيار قابل توجه است.
هاشمي يادآور شد: اعتماد خوبي در حوزه سلامت بين مسوولين و مردم بوجود آمده است و اين در حالي است که دستگاه ما توصيه پذير نيست و با تمام توان از سلامت مردم مراقبت خواهد کرد.
وزير بهداشت با مرور دستاوردهاي اجراي برنامه تحول نظام سلامت گفت: در يک سال اول اجراي طرح، طبيعي بود که موضوع درمان و دارو را مورد توجه قرار دهيم، اگرچه مشکلات بيمه‌ها همچنان باقي ماند.
وي با تاکيد بر اينکه به هيچ عنوان مشکلات بيمه‌ها ريشه اي در اختلاف بين وزارت خانه‌ها ندارد، عنوان کرد: از صميم قلب مطمئنم مشکلاتي که در خصوص بيمه‌ها در اجراي برنامه تحول نظام سلامت داشتيم اصلاً مبنايش اختلاف نيست و موفقيت قرين وحدت و همدلي است و اين وحدت و همدلي در اين دولت بين تمامي دستگاه‌ها وجود دارد.
وزير بهداشت با اشاره به اينکه اگر بيمه درست نشود، سلامت مردم تضمين نخواهد شد و اگر موضوع تجميع بيمه‌ها و همراهي آن‌ها اتفاق مي‌افتاد نتايج اجراي طرح تحول مطلوب تر بود، بارديگر بر لزوم همراهي بيمه‌ها در اجراي اين طرح و حل مشکلات در مدت زمان باقي مانده تاکيد کرد.
وي با بيان اينکه هر موضوعي بخواهد حل شود بايد به ازاي آن هزينه پرداخت شود، بر بهره مندي از فرصت‌ها براي گره گشايي از مشکلات تاکيد کرد.
وزير بهداشت عادت‌هاي نادرست غذايي را موجب بروز بيماري‌هايي نظير بيماري‌هاي قلب و عروق و فشار خون دانست که ريشه در فرهنگ غذايي افراد در مقاطع سني مختلف دارد.
هاشمي گفت: در خصوص عوارض کالاهاي آسيب رسان، مواد پرنمک و شکر، رفتارهاي پرخطر، تصادفات و... بايد با بالا بردن آگاهي‌هاي مردم چاره انديشي کرد و از اين رو حوزه بهداشت در انجام اقدام فرهنگي و آگاهي بخشي به جامعه نقش بسيار اثرگذاري دارد.
وزير بهداشت، در مان و آموزش پزشکي توسعه امکانات نسبت به گذشته و دسترسي به شبکه‌هاي ارتباطي را عاملي براي تسهيل توسعه بهداشت در کشور برشمرد و گفت: اين امکانات در حالي امروز به سادگي در اختيار همه قرار دارد که در گذشته امکانات اوليه در اختيار مردم بسيار محدود بود.
وي با بيان اينکه متاسفانه با افزايش سطح سواد خانواده‌ها فرزندآوري کاهش مي‌يابد که بايد با فرهنگ‌سازي اين روند را اصلاح کرد، گفت: در تمامي کشورها موضوع سواد بر روي مسأله جمعيت اثرگذار است.
هاشمي با ابراز خرسندي از وحدت رويه در سال اول اجراي طرح تحول مبني بر لزوم راه اندازي و توسعه خانه بهداشت، پايگاه بهداشت و مراکز بهداشتي و مراکز جامع سلامت گفت: در ادامه اجراي طرح نيز به توسعه اين بخش خواهيم پرداخت.
وي يادآور شد: به رغم کمبود نيروي انساني در دانشگاه‌هاي علوم پزشکي، مجوز جذب يک نفر هم صادر نشده است و ما نيز ناچار به استفاده از مدل خريد خدمت شده و در حوزه بهداشت از اين روش استفاده کرديم.
هاشمي همچنين در اين مراسم با تاکيد بر اينکه حتي يک گزارش از مرگ مادر و نوزاد را نيز شخصاً پيگيري مي‌کند، گفت: به هيچ وجه هيچ کوتاهي پذيرفتني نيست و بايد سخت‌ترين برخوردها صورت گيرد و شخصاً درباره مرگ مادر همچون قتلي که نيروي انتظامي پيگير آن مي‌شود حساس هستم.
وزير بهداشت به اشاره به اينکه روي مدل و خريد خدمت به نتيجه رسيديم اما دانشگاه‌ها در اين خصوص باهم متفاوت هستند، گفت: آذربايجان غربي، اردبيل، يزد، البرز و آذربايجان شرقي اين بسته را به‌صورت کامل دارند اجرا مي‌کنند و بايد به همين سمت برويم که شبکه را فعال کنيم.
وزير بهداشت خواهان توجه جدي به الکترونيک شدن پرونده سلامت براي اجراي مطلوب تر طرح تحول شد و بر لزوم کنترل هزينه‌ها تاکيد کرد.
وي صرفه جويي در مصرف کاغذ، زمان و هزينه‌هاي بسيارديگري را از مزاياي الکترونيکي شدن پرونده سلامت خواند.
وزير بهداشت همچنين تصريح کرد: مدل قديمي خانه‌هاي بهداشت که متناسب با شرايط و جمعيت در گذشته بوده بدون بازنگري براي جمعيت فعلي پاسخگو نيست، از سوي ديگر بايد ضمن ارائه خدمات مناسب به گونه اي هزينه‌هاي فعلي را نيز کاهش داد.
وي خواهان بهره مندي از افراد با سواد در روستاها و ظرفيت‌هاي موجود و نيز بازنگري در نحوه ارائه خدمات بهداشتي در روستاها شد و اداره خانه‌هاي بهداشت با شيوه کارمندي را آسيب مهمي خواند که بايد از آن جلوگيري کرد.
هاشمي از تدوين نيازهاي بهداشتي به تفکيک هر استان و اعتبار مورد نياز براي آن خبر داد و گفت: خيرين و حوزه مشارکت‌هاي مردمي در استان‌ها مي‌توانند در توسعه فضاهاي بهداشتي ياري کنند، ضمن اينکه در برخي شهرها شوراي شهر و شهرداري‌ها نيز بايد متقاعد به واگذاري زمين شوند.
وي با تاکيد بر اينکه ساختار فعالي بوجود آمده در حوزه بهداشت را نبايد تغيير داد، گفت: سطح دوم خدمت ما هنوز اجرا نشده است و ممکن است ترکيب افرادي که در پايگاه‌هاي بهداشتي قرار مي‌دهيم متفاوت باشد، همچنين مکان يابي بيمارستان‌هاي جديد براي درست عمل کردن نظام ارجاع از جمله اقداماتي است که بايد صورت گيرد.
وي اضافه کرد: در خصوص ايجاد شبکه و زير پوشش بردن مردم براي ارائه خدمات نيز هر دانشگاه بايد برنامه داشته باشد. همچنين زمان بندي‌هاي ايجاد مراکز جامع بايد مشخص باشد.
هاشمي در بخش ديگري از سخنانش بار ديگر بر لزوم تشکيل پرونده الکترونيک سلامت تاکيد کرد و گفت: مراقبين سلامت بايد شرح وظيفه مشخصي داشته باشند و از طرفي نبايد سيستم فعاليتشان کارمندي باشد و بايد عملکرد به جاي حضور صرف مورد توجه قرار گيرد.
وي ادامه داد: در طراحي مدل‌ها هزينه‌هاي درازمدت را ببينيد، ابتدا در قطب‌ها اجرا کنيد و اشکالات را شناسايي کنيد.
وي با اشاره به برخي مشکلات درآمدي دولت و فراهم نشدن امکان تخصيص کامل اعتبارات بر لزوم صرفه جويي و مديريت هزينه‌ها نيز تاکيد کرد.
وزير بهداشت با بيان اينکه عده اي با طرح تحول مخالف‌اند و به اهميت حوزه بهداشت و درمان به خوبي آشنايي ندارند و برخي با اين موضوع سياسي برخورد مي‌کنند، گفت: ما صادقانه تلاش مي‌کنيم مردم کمتر بيمار شوند و سلامتشان به خطر نيفتد، مردم قدرشناس زحمات و خدمات هستند و ما هم از حوزه بهداشت حمايت‌هاي کافي را خواهيم کرد.
وي به همکارانش توصيه کرد: ضامن استمرار اجراي برنامه‌هاي تحولي پايدار نيروها و مديران اجرايي است بنابراين سراغ حاشيه‌ها نرويد و بدون دليل مديران را تغيير ندهيد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن