تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804285098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش حسابرسي بودجه سال 92 پنج شرکت وابسته به شهرداري تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۴۵ب.ظ)
گزارش حسابرسي بودجه سال 92 پنج شرکت وابسته به شهرداري تهران موج - گزارش حسابرسي بودجه سال ۹۲ شرکت‌هاي يادمان سازه، ارتباط مشترک شهر، کنترل کيفيت هوا، خاکريز آب و شرکت فناوران در يک‌صد و نود و ششمين جلسه رسمي چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر تهران قرائت شد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از مرکز ارتباطات و امور بين‌الملل شوراي اسلامي شهر تهران، در اين جلسه عليرضا دبير، رئيس کميسيون برنامه‌ و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران، با اشاره به گزارش حسابرسي شرکت يادمان سازه اظهار داشت: اين شرکت در پيش‌نويس گزارش حسابرسي مردود شده بود، اما؛ بعد از ارائه مدارک و مستندات؛ گزارش مردود به مشروط تبديل شد.
وي اظهار اميدواري کرد بندهاي گزارش حسابرسي در سال آينده برطرف شده و اين شرکت بتواند از نظر حسابرس به سطح مقبول برسد.
بعد از قرائت بندهاي حسابرسي توسط حسابرس منتخب شورا؛‌ اقبال شاکري بر ضرورت تعيين حسابرس مشترک براي شورا و شهرداري در سال آينده تأکيد کرد و گفت: رياست شورا و شهردار تهران به عنوان نماينده ما در تمام سازمان‌ها و شرکت‌ها و سازمان‌ها مسئول هستند که يک حسابرس مشترک براي رسيدگي به حسابرسي سازمان‌ها و شرکت‌ها تعيين کند.
احمد دنيامالي نيز بيان کرد: اين شرکت در ابتدا صرفا مجري پروژه برج ميلاد بود و قرار بود بعد از اتمام برج به موضوع ابنيه و پل‌ها بپردازد و از يک کار تک‌محصولي به سمت کارهاي متفاوت رفت.
رئيس کميسيون عمران اضافه کرد:‌ سابقا اين مجموعه در حسابرسي‌هاي شوراي دوم به خاطر همان تک‌محصولي بودن جزو مجموعه‌هاي کلين بود، اما؛ در حالي حاضر به دليل تنوع کارهاي ارجاع شده مسائل آن بيشتر شده است.
دنيامالي تصريح کرد:‌ اختلافي بين شرکت يادمان سازه و پيمانکار اصلي برج بوده و تشخيص آقاي قاليباف اين بوده که اين موضوع را به دارايي ارجاع بدهد. در پايان شهرداري رأي صادر شده را قبول نکرده و اين اختلاف هنوز وجود دارد.
تقي پور با مطرح کردن پرسشي مبني بر اين که آيا مجمع عادي سال ۹۲ برگزار شده يا خير به بندهاي چهار و شش اين گزارش اشاره کرد و گفت:‌ اين بندها مبناي اظهارنظر مشروط شده و نشان مي‌دهد هيات مديره مباني اوليه شرکت داري را از عوامل شرکت نمي‌خواهد.
سخنگوي شوراي شهر تأکيد کرد: به گفته حسابرس طبقه‌بندي حساب‌ها صحيح نيست. شرکتي که خودش را تعريف نکرده و مشخص نيست پيمانکار است يا کارگزار چرا وارد عمليات اجرايي شده است؟
حکيمي پور نيز بيان داشت: فلسفه تشکيل اين شرکت احداث برج ميلاد بوده و بايد بررسي شود ادامه کار آن به صلاح شهرداري هست يا خير؟
وي با اشاره به اين که در برج ميلاد بسيار بيشتر از برآوردهاي اوليه هزينه شده؛ تصريح کرد: پروژه‌هايي که اين شرکت اجرا مي‌کند بايد رصد شوند و بررسي شود که با دخالت اين شرکت آيا در کيفيت و مدت زمان اجرا و در هزينه تمام شده تفاوت مثبتي ديده شده است؟
معصوم زاده حسابرس منتخب شورا در پاسخ به تقي پور توضيح داد: مجمع عمومي اين شرکت برگزار شده و گزارش حسابرس شهرداري مقبول بوده و قاعدتا تکليفي براي شرکت نوشته نشده است.
وي افزود: متاسفانه در شرکت‌ها در زمان انعقاد قرارداد دستور آقاي قاليباف مبني بر درج نيابت از شهرداري ناديده گرفته مي‌شود. در تعداد زيادي از قراردادها شرکت، کارفرما است بدون اين که قرارداد سه جانبه اي بين شهرداري، شرکت و پيمانکار منعقد شده باشد. اين اشکال حقوقي است که بايد درباره آن تصميم کلي گرفته شود.
اسکندر مديرعامل شرکت يادمان سازه درباره ايرادات وارد شده توضيح داد: طي بيست سال گذشته نگهداري حساب‌هاي ما بر اساس اصول حسابداري انجام شده است و ما معتقديم مباني لازم را رعايت کرده‌ايم.
تقي پور با تأکيد بر اين که بايد در مجمع شرکت به ايرادات رسيدگي شود، تصريح کرد:‌ اگر ثبت حساب‌ها صحيح بوده چرا اختلاف مالياتي وجود دارد و هنوز حل نشده است؟ اين نشان مي‌دهد ثبت و ضبط درست نيست.
وي با تأکيد بر اين که قرار بود شرکت يادمان سازه کار نگهداري از اتوبان‌ها و پل‌هاي شهر تهران را انجام دهد، تصريح کرد:‌ به جاي ايجاد واحدي جديد در شهرداري بعد از اتمام کار ساخت برج ميلاد قرار شد نگهداري از پل‌ها و اتوبان‌ها بر عهده اين شرکت باشد، اما؛ قرار نبود وارد موضوع ساخت نمايشگاه شود.
دبير اضافه کرد:‌ اين شرکت با شورا کمال همکاري را داشته، اما؛ در هيچ شرکتي حسابرس نبايد با تيم همراه شود.
چمران نيز اظهار اميدواري کرد: شرکت يادمان سازه با اصلاحات انجام شده سال آينده بتوانند مقبول را دريافت کنند.
سپس گزارش حسابرسي شرکت امور ارتباطات مشترک شهر قرائت شد و رييس کميسيون برنامه‌وبودجه در خصوص اين گزارش توضيح داد: شرکت امور ارتباطات مشترک شهر هم عدم اظهارنظر گرفته است، اما؛ در اين مورد شهرداري مقصر نيست.
دبير در اين باره توضيح داد: شهرداري براي بندي که منجر به عدم اظهارنظر حسابرس شده لايحه‌اي نيز به شورا ارائه کرده تا مشکل رفع شود، اما؛ هيات مديره اين شرکت که اپراتورهاي همراه اول؛ ايرانسل و… هستند همکاري لازم را با شورا و شهرداري نداشته‌اند.
به گفته رئيس کميسيون برنامه‌وبودجه شوراي اسلامي شهر تهران شهرداري در جلساتي که شورا براي تغيير درصد مالکيت شرکت انجام داده شرکت کرده، اما؛ در اين باره اختيارات زيادي ندارد و بدون همکاري هيات مديره کاري از پيش نمي‌رود.
چمران با اشاره به تاريخ تشکيل شرکت امور ارتباطات مشترک شهر اظهار داشت: سهم شهرداري تهران ۵۲ درصد و سهم شرکت‌هاي مخابراتي ۴۸ درصد است، اما؛ شرکت‌هاي مخابراتي اين شرکت را مانع پيشبرد کارشان مي‌دانند و از آيين‌نامه رضايت ندارند.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به ضرورت ساماندهي دکل‌هاي شهر اظهار داشت: مشکلات اجرايي اين شرکت بايد رفع شود تا در سال‌هاي آينده وضعيت دکل‌ها در شهر تهران بهبود يابد.
دنيامالي با اشاره به اين که سهام اين شرکت صد درصد متعلق به شهرداري نيست؛ اظهار داشت: بهتر اين بود حسابرسي که مجمع انتخاب کرده در اين جلسه حاضر مي‌شد تا اين اختلاف‌نظرها برطرف مي‌شد.
تقي پور با تأکيد بر ضرورت تنظيم روابط کاربران؛ اپراتورها و دولت بيان داشت:‌ در اين شرکت بايد کار مطالعاتي انجام شود و استانداردهاي جهاني استخراج شود. در هر حال نبايد هر اپراتوري يک دکل مستقل داشته باشد و تعداد دکل‌ها در شهر تهران اين‌قدر زياد باشد.
از نظر سخنگوي شوراي اسلامي شهر تهران توسعه ارتباطات براي مديريت شهري ضروري است.
وي در اين باره توضيح داد: ارتباطات الکترونيک تردد در شهر و ترافيک و آلودگي هوا را کم مي‌کند. نگاه ما نبايد در اين شرکت درآمدي باشد و هدف شورا و مديريت شهري توسعه ارتباطات به منظور تسهيل و رفاه زندگي مردم است.
حسابرس نيز با اشاره به ضرورت تکميل صورت حساب‌هاي اين شرکت براي پيگيري مطالبات مردم اظهار داشت: از بيست هزار دکل موجود تنها دو هزار و چهارصد دکل در اين شرکت ثبت شده است. در حالي که دريافت عوارض همه دکل‌ها مي‌تواند بيش از ۱۰۰ ميليارد تومان براي شهرداري درآمد پايدار داشته باشد.
در ادامه گزارش حسابرسي شرکت کنترل کيفيت هوا براي سال مالي منتهي به ۲۲ اسفند سال ۹۲ قرائت شد.
عليرضا دبير در اين باره توضيح داد: اين شرکت جزو معدود شرکت‌هايي است که توانسته از نظر حسابرس مطلوب باشد. البته در پيش‌نويس اين شرکت مشروط شده بود، اما؛ با ارائه مدارک توانست سطح مقبول را دريافت کند.
حسابرس منتخب شورا نيز در اين باره گفت: از نظر موارد با اهميت اين شرکت گزارش مطلوب دريافت کرده است، اما؛ سيستم شناسايي درامدها را بايد منظم‌تر کنند و بحث بيمه و ماليات مثل ديگر شرکت‌ها داراي ايراداتي است.
وي در خصوص موضوع ارزش افزوده بيان کرد: ما نياز داريم وحدت رويه‌اي در شهرداري حاکم باشد در حالي که در هر شرکت به تعداد مديران روش برخورد با ارزش افزوده وجود دارد.
قرائت گزارش حسابرسي شرکت خاک‌ريز آب براي سال مالي منتهي به ۲۹ اسفند سال ۹۲ آخرين دستور جلسه شورا بود.
عليرضا دبير با اشاره به همکاري مديرعامل شرکت توضيح داد: شرکت خاک‌ريز آب در گزارش پيش‌نويس مردود شده بود و بعد از ارائه اسناد به حسابرس مشروط شد.
به دليل پايان دستور جلسه پيش از پايان زمان مقرر به صلاحديد هيات رئيسه گزارش حسابرسي موسسه فناوران شهر تهران نيز قرائت شد.
به گفته معصوم زاده حسابرس مستقل شورا اين شرکت با وجود آن که از نظر حسابرسي مقبول شده است، اما؛ در مواردي بر مطلب خاص تأکيد شده است که براي اصلاح سيستم‌هاي مالي اين موارد بايد اصلاح شود.
از نظر حسابرس اثر مالي اين موارد به گونه‌اي نبوده که مشروط شود.
در نهايت گزارش حسابرسي ۱۰ شرکت قرائت شد و مقرر شد گزارش مربوط به ۹ شرکت باقي مانده در جلسه‌اي که دوشنبه هفته آتي به صورت فوق‌العاده برگزار مي‌شود؛ توسط اعضا استماع شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن