تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802780837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبرد سرنوشت ساز تَلبیسه + نقشه و تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:فرهنگ نیوز:
نبرد سرنوشت ساز تَلبیسه + نقشه و تصاویر
هم زمان با پیشروی های ارتش سوریه؛
نبرد سرنوشت ساز تَلبیسه + نقشه و تصاویر تصرف احتمالی تَلبیسه توسط نیروهای ارتش ضمن آزادسازی شاهراه شمال-جنوب حلب به دمشق، مسیرهای منتهی از پایتخت به شهرهای ساحلی را در اختیار نیروهای دولتی قرار خواهد داد.


گروه بین الملل فرهنگ نیوز، رسانه های سوری و منطقه از پیشروی گسترده میدانی نیروهای ارتش سوریه و شبه نظامیان متحد آن ها با حمایت هوایی روس ها در مناطق غربی و ساحلی سوریه خبر می دهند. نیروهای سوری اکنون از چند جبهه در حال تهاجم به سوی شهر استراتژیک حلب هستند، شهری که از آغاز بحران چندپاره شده و اکنون به جز استیلای نیروهای دولتی بر مناطق غربی، قاطبه استان در اختیار نیروهای النصره شاخه سوری القاعده می باشد. از حلب به عنوان بزرگترین شهر و مرکز اقتصاد و تجارت سوریه تا پیش از وقوع تنش در این کشور نام برده می شود.نبردهای سنگین علاوه بر حوالی حلب اکنون در استان های حمص، لاذقیه و ادلیب ادامه دارد. اهمیت استراتژیک استان های فوق بدان روست که عمده حامیان بشار اسد و به ویژه اقلیت های علوی، مسیحی، دروز، اسماعیلی، شیعی و... در این مناطق سکونت داشته و بیم آن می رود در صورت استیلای عناصر تروریستی به ویژه تکفیری ها قتل عام دسته جمعی صورت پذیرد. حملات گسترده تکفیری های جیش الفتح و تصرف عمده استان ادلیب را می توان نقطه عطفی در بحران سوریه دانست، روندی نزولی که شکست های پی در پی ارتش سوریه را تکمیل نمود.

ارتش سوریه به همراهی متحدینش با پشتیبانی هوایی روسیه در حال پیشروی های برق آسایی در چندین جبهه است. تلاش برای استیلا بر حلب، تحرک در حما و ادلیب و استان لاذقیه و تصرف تلبیسه در راس فعالیت های ارتش قرار دارد.به باور شماری از ناظرین منطقه ای مداخله جدی روسیه و آن چه حضور میدانی گسترده نیروهای جریان مقاومت در حمایت از ارتش سوریه در روزهای اخیر مشاهده می شود بر گرفته از نگرانی ها نسبت به آینده سوریه بوده تا آن جا که ولادمیر پوتین از فروپاشی احتمالی تمامی ساختارهای حاکم بر این کشور سخن رانده و از ضرورت حمایت از اسد و ارتشش به عنوان تنها راه باقی مانده تاکید داشت. از همین روست که در روزهای اخیر شاهدی نبردی تهاجمی در چند جبهه بر علیه جریان های تکفیری و نیروهای مسلح موسوم به میانه رو هستیم.

جنگنده ها و بالگردهای روسی در طول هفته های اخیر مکررا تلبیسه را هدف قرار داده اند.تلاش برای اتصال کمربند شمال و جنوب سوریه از حلب تا درعا و هم چنین راه های ارتباطی شهر های ساحلی لاذقیه (زادگاه اسد) و طرطوس به پایتخت از دیگر اهداف عملیاتی تهاجمی نیروهای متحد بشار اسد می باشد. در این میان شهر کلیدی تَلبیسه واقع در ده کیلومتری حمص که در اختیار نیروهای ارتش آزاد است به یکی از مناطق ضد و خورد شدید طرفین تبدیل شده است.

تلبیسه در شاه راه استراتژیک حلب، ادلیب، حما، حمص، دمشق و درعا قرار گرفته است.تَلبیسه کجاست؟شهر استراتژیک و چهل هزار نفری تَلبیسه واقع در شمال شهر حمص در شاهراه کلیدی سوریه قرار گرفته است. شاهراهی که از حلب، ادلیب، حما و حمص آغاز شده و به دمشق و درعا ختم می شود. اهمیت تلبیسه بدان روست که تروریست های مستقر در این شهر مسیر ارتباطی میان نیروهای دولتی واقع در شمال و جنوب سوریه را قطع نموده اند. عدم حمایت به موقع از نیروهای دولتی در استان ادلیب را می توان یکی از ضربات مهلکی دانست که ارتش در استان ادلیب و سقوط پایگاه هوایی مهم این استان متحمل شد.

تلبیسه اکنون تحت محاصره نیروهای دولتی سوریه قرار دارد.تکفیری های النصره توانسته اند با عبور از قلب سوریه خود را به نواحی کوهستانی نزدیک به لاذقیه رسانده و این امر آشفتگی نیروهای دولتی را  در بر داشته است. دو شهر ساحلی لاذقیه و طرطوس فارغ از موقعیت پر اهمیت شان ( قرار گیری در ساحل مدیترانه، جذب گسترده توریسم، پایگاه خانوادگی اسد و...) محل استقرار تنها ناوگان دریایی روسیه در خارج از آب های سرزمینی اش و در مدیترانه می باشد. شرایط جغرافیایی روسیه و وابستگی شدید این کشور به شاه راه های دریایی و نیاز مبرم به دسترسی به آب های آزاد در کنار رقابت های فزاینده بین المللی میان مسکو و رقبای اروپایی و آمریکایی، پوتین را بر حفظ این پایگاه مصر نموده است.

نقشه فوق میزان تسلط هر یک از گروه های درگیر در سوریه در مناطق غربی این کشور را نشان می دهد. بر مبنای این نقشه، تلبیسه یکی از مناطقی بوده که مدام توسط جنگنده های روس مورد هدف قزاز گرفته است.تقابل سنگین در تَلبیسهبرآورد حملات هوایی روسیه بر فراز سوریه در روزهای اخیر نشان می دهد که تَلبیسه یکی از مناطقی بوده که بیشترین حملات بالگردها و جنگنده های روسی در آن صورت گرفته است، امری که به شدت مورد انتقاد آمریکا و اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

نیروهای ارتش آزاد موسوم به جریان مسلح میانه رو و مورد حمایت غرب کنترل تلبیسه را عهده دار است.استقرار نیروهای ارتش آزاد و برخی جریان های تروریستی به ظاهر میانه رو موجب نگرانی طرف غربی نسبت به تداوم حملات روسیه به این شهر شده تا آن جا که رسانه های غربی هدف از این حملات را نه ضربه زنی به تکفیری ها بلکه حمایت از دولت و ارتش سوریه عنوان کردند.

نقشه فوق نحوه پیشروی نیروهای میدانی سوریه را در تلبیسه واقع در شمال شهر استراتژیک حمص نشان می دهد.به گزارش منابع مطلع، نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه در کنار شماری از هم پیمانان جهت خنثی سازی تاثیر مشارکت روس ها در وقایع سوریه مبادرت به تجهیز بیش از پیش مخالفین دولت سوریه نموده اند. مقامات آمریکایی از ارسال 500 تن تسلیحات در روزهای اخیر خبر داده اند، تسلیحاتی که عمدتا در اختیار نیروهای ارتش آزاد قرار گرفته است. این در حالی است که شماری از منابع امنیتی منطقه نیز از ارسال موشک های تاو و استینگر از سوی قطر، عربستان و ترکیه برای هدف گیری تانک ها، بالگردها و جنگنده های ارتش روسیه و سوریه در روزهای اخیر خبر داده اند.

تجهیزات روسی پرتاب شده در شهر تلبیسه که توسط نیروهای تروریستی ارتش آزاد به نمایش گذارده شده است.محاصره تَلبیسهتسلط نیروهای مسلح سوریه بر شهر حمص و انسداد جاده های منتهی به تَلبیسه موجب محاصره چند هفته ای شهر توسط نیروهای دولتی ارتش سوریه شده است، امری که زمینه تضعیف جریان مسلح مستقر در شهر فراهم آورده است.حملات مکرر جنگنده ها و بالگردهای روسی و ادعای هدف گیری مراکز نظامی و آموزشی مستقر در تَلبیسه کارشناسان نظامی را برآن داشته که در روزهای آتی شاهد تصرف این شهر توسط نیروهای دولتی سوریه خواهیم بود.

تصرف تلبیسه مسیرهای منتهی از پایتخت به سوی شهرهای ساحلی را بیش از پیش امن خواهد نمود.بنا برآن چه منابع مطلع گزارش داده اند، ارتش سوریه در حملات اخیرش از پشتیبانی گسترده نیروهای شبه نظامی دفاع الوطنی، الشبیحه ها، حزب الله لبنان، لشکرهای فاطمیون و زینبیون و مستشاران ایرانی برخوردار بوده، امری که با حمایت هوایی روس ها موجب پیشروی های گسترده را فراهم آورده، لذا براوردهای نظامی از سقوط شهر در روزهای آتی حکایت دارد، امری که ممکن است با مقاومت مختصر عناصر تروریستی حاکم بر شهر نیز مواجه گردد.

ارتش سوریه اکنون در دروازه های تلبیسه مستقر شده است.نحوه حضور نیروهای روس و آغاز دور جدیدی از حملات در عرصه زمینی از سوی ارتش سوریه و متحدینش نشان می دهد که ائتلاف تازه شکل یافته متشکل از روسیه، ایران، عراق و سوریه بر علیه تکفیری ها بر آن است که در عملیاتی برق آسا و در کمترین زمان سپری شده بتواند دستاوردهای میدانی عظیمی را کسب نماید.

جنگنده های روس بر فراز تلبیسه.به واقع جنگ فوق را می توان از آن جهت نبردی برق آسا نامید که در صورت عدم کسب موفقیت در هفته های آغازین بی گمان در ادامه نیز ناکام خواهد ماند، چرا که طرف مقابل جنگ (حامیان گروه های شورشی و تکفیری) با وجود گذشت اندک زمانی از شوک آغاز حملات روسیه خارج شده و با طراحی برنامه ای جدید به مقابله با اهداف ائتلاف چهارگانه خواهد پرداخت. اهدافی که فارغ از سرنگونی اسد، شکست برنامه های تهران و مسکو را نیز به لیست خواست هایش خواهد افزود. حضور نظامی روسیه و احتمالا ایران در سوریه اگرچه می تواند زمینه نگرانی قدرت های منطقه ای و بین المللی هم چون ترکیه، عربستان و آمریکا را نسبت به ناکامی در دستیابی به مقاصدشان در سوریه را فراهم آورد اما از سویی دیگر می تواند انگیزه ای دو چندان برای رقبای منطقه ای تهران و مسکو ایجاد نماید و آن این که با سرمایه گذاری گسترده در صدور تسلیحات و تسهیل شرایط برای ورود سلفی ها به سوریه عملا رقبای خویش را در جنگ فرسایشی وارد نمایند. اشاره مکرر برخی استراتژیست های آمریکایی و غربی به ورود ارتش سرخ شوروی به افغانستان و مصداق سازی آن با اقدام اخیر روسیه در سوریه در همین راستا ارزیابی می شود.

برآورد تحولات حاکم بر سوریه نشان می دهد که ائتلاف چهارگانه روسیه، ایران، عراق و سوریه جهت دستیابی به اهداف مد نظر نیازمند کسب پیروزی برق آسا در عرصه میدانی اند، اقدامی که می تواند عملا دست بالای ائتلاف ذکر شده را میدان های دیپلماتیک، نظامی و سیاسی در برداشته باشد. تصرف احتمالی تلبیسه می تواند نقشی اثر گذار در مقابله با جریان های مسلح ضد اسد و حامیان شان ایفا نماید.

تلبیسه هم چون سایر شهرهای سوریه پس از گذشت بیش از پنج سال از بحران به تلی از ویرانی بدل شده است.
farhangnews_153826-445548-1445252165.mp4 | دانلود فیلم


 



لینک را کپی کنید دانلود فیلم


94/7/27 - 14:31 - 2015-10-19 14:31:22





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فرهنگ نیوز]
[مشاهده در: www.farhangnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن