تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813164082




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شرکت‌هاي توليد کننده بذر غلات رتبه بندي مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۳۸ب.ظ)
شرکت‌هاي توليد کننده بذر غلات رتبه بندي مي‌شوند موج - کار اجرايي رتبه‌بندي شرکت‌هاي توليدکننده بذر غلات با هدف افزايش کيفيت و کميت توليد توسط موسسه تحقيقات ثبت و گواهي بذر و نهال وزارت جهاد کشاورزي آغاز شد.
به گزارش خبرگزاري موج، صمد مبصر، معاون تحقيقات کنترل و گواهي بذر موسسه تحقيقات ثبت و گواهي بذر و نهال، افزود: در حال حاضر 186 شرکت در زمينه توليد بذر گندم و جو در 30 استان کشور فعاليت مي‌کنند و رتبه بندي‌ها به منظور ارتقاي توليد بذر غلات در اين شرکت‌ها صورت مي‌گيرد.
وي با بيان اين که اين شرکت‌ها، امسال نزديک به 480 هزارتن بذر گندم و جو توليدکرده اند، اظهار داشت: پيش بيني مي‌کنيم از اين ميزان 425 هزار تن بذر گندم و جو در طبقات مختلف بسته بندي شود.
مبصر ادامه داد: در حال حاضر براي 25 درصد از اين مقدار توليد بذر گندم و جو که فراوري شدند، توسط موسسه تحقيقات ثبت و گواهي بذر و نهال وزارتخانه، گواهي صادر شده است.
وي در مورد رتبه بندي شرکت‌هاي توليدکننده بذر غلات تصريح کرد: درتوليد بذر غلات، پنج رتبه بندي در نظر گرفتيم که نيروي انساني، امکانات فيزيکي و عملکرد کمي و کيفي شرکت‌هاي توليد کننده طي سه سال گذشته از شاخص‌هاي اين رتبه بندي‌ها هستند.
معاون موسسه تحقيقات ثبت و گواهي بذر و نهال گفت: در ارزيابي‌ها، بيشترين امتياز را به عملکرد کمي و کيفي توليد بذر اختصاص داديم و عملکرد کيفي شامل برخورداري شرکت‌ها از استانداردهاي ملي است و در مورد کميت نيز ميزان تحقق سهيمه ابلاغي وزارتخانه براي توليد بذر غلات به هريک از شرکت‌ها را مدنظر قرار داده‌ايم.
وي خاطرنشان کرد: در ارزيابي‌هاي موسسه تحقيقات ثبت و گواهي بذر و نهال، رضايتمندي کشاورزان مصرف کننده بذر غلات نيز لحاظ شده است.
مبصر با اشاره به اين که ارزيابي ميداني 186 شرکت توليد کننده بذر غلات تا آخر آذرماه امسال به اتمام مي‌رسد، اظهار داشت: کار اجرايي رتبه بندي‌ها با مشارکت بخش خصوصي انجام مي‌گيرد.
وي ادامه داد: هدف ما اين است که شرکت‌هايي که در رتبه 2 قرار مي‌گيرند به رتبه يک و رتبه‌هاي 5 نيز به رتبه 3 و 4 ارتقا يابند.
مبصر تاکيد کرد: اگر اراده اي براي بهبود کيفي و کمي شرکت‌هاي داراي رتبه 5 وجود نداشته باشد، از چرخه توليد حذف مي‌شوند، زيرا تأثير آنان به رغم دريافت يارانه در توليد بذر معني دار نيست.
مبصر درباره مشوق‌ها نيز گفت: افزايش سهميه توليد بذر از سوي معاونت زراعت، ارائه تسهيلات ارزان قيمت، اجازه توليد طبقات بالاتر بذري و اولويت در دريافت تسهيلات خريد تجهيزات يا تجهيزات جايگزين از جمله مشوق‌هايي است که براي شرکت‌هاي داراي رتبه برتر در نظر گرفته شده است.
وي با بيان اين که موسسه تحقيقات ثبت و گواهي بذر و نهال نيز براي شرکت‌هاي توليدکننده بذر غلات که در رتبه بالاتر قرار مي‌گيرند، مشوق‌هايي تعيين کرده است، اذعان داشت: پس از ارزيابي و رتبه بندي، مجوز شرکت‌هاي توليدکننده بذر با رتبه يک هر سه سال يکبار، رتبه 2 و 3 هر دو سال يک بار و رتبه 4 و 5 به طور سالانه تمديد خواهد شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن