تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820214495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم رتبه‌بندي صاحبان صنايع و توليدکنندگان مواد غذايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۲۳ب.ظ)
وزير بهداشت مطرح کرد؛ لزوم رتبه‌بندي صاحبان صنايع و توليدکنندگان مواد غذايي موج-وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با تاکيد بر لزوم رتبه‌بندي صاحبان صنايع و توليدکنندگان مواد غذايي گفت: براي جلوگيري از بروز تخلف و برخورد با خاطيان در توليد مواد غذايي نيازمند هماهنگي سازمان‌هاي نظارتي هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدحسن هاشمي پيش از ظهر امروز در «همايش روز جهاني غذا» که در سالن اجلاس سران در حال برگزاري است، ضمن قدرداني از حضور نمايندگان سازمان‌هاي بين‌المللي و سازمان بهداشت جهاني در اين همايش، ماهيت اين گردهمايي را پرداختن به موضوع بهداشت و سلامت مردم دانست و تأکيد کرد: با وجود فعاليت‌هاي صورت گرفته به نظر مي‌رسد تا دستيابي به رضايت مردم و رسيدن به جايگاه مطلوب، فاصله وجود دارد.
وي افزود: متأسفانه همچنان بار تحميل شده ناشي از بيماري‌ها به حوزه سلامت بيش از تصور است و عادت‌هاي نادرست غذايي در کشور ما همچنان موجب بروز بسياري از بيماري‌ها مي‌شود. در اين خصوص همه افراد جامعه از جمله توليدکنندگان و بنگاه‌هاي اقتصادي کوچک و بزرگ و نيز دستگاه‌هاي نظارتي مي‌توانند اثرگذار باشند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با انتقاد از بي توجهي سياست گذاران به موضوع غذا و مواد آشاميدني اين موضوع را عامل بروز بسياري از مشکلات اين حوزه خواند و ياد آور شد: غافل ماندن از توجه به موضوع غذا و مواد آشاميدني منحصر به کشور ما نيست بلکه در کشورهاي ديگر نيز که عمده تمرکز دولت‌ها معطوف توسعه زيرساخت و شبکه‌هاي زيربنايي شده، شاهد کم‌توجهي به موضوع سلامت نسبت به صنعت و اقتصاد هستيم.
هاشمي با بيان اينکه خوشبختانه در دولت يازدهم موضوع سلامت از اولويت‌هاي مهم است، بيان کرد: اميدواريم با اهتمام دولت به موضوع سلامت شاهد توجه بيشتر به اين بخش و اهتمام جدي سياستگذاران با توجه به اسناد بالادستي باشيم. به نظر مي‌رسد اين اسناد نبايد تنها در ويترين‌ها باقي بماند لذا بايد توجه به موضوع سلامت و محيط زيست از سوي سياستگذاران کشور مورد توجه جدي واقع شود.
وي همچنين خواهان حضور پررنگ‌تر و پر توان دستگاه‌هاي نظارتي براي جلوگيري از تخلفاتي شد که مستقيماً با سلامتي مردم مرتبط است.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در ادامه بر لزوم رتبه‌بندي ميان صاحبان صنايع و توليدکنندگان مواد غذايي تأکيد کرد و گفت: تا زماني که رتبه‌بندي مناسبي صورت نگيرد اين افراد بدون انگيزه و فارغ از رقابت‌هاي سازنده به توليد محصول مي‌پردازند. بدون شک اين روند نتيجه مطلوبي را به دنبال نخواهد داشت.
وي با بيان اين که براي ارتقاي سلامت جامعه، زنان مي‌توانند نقش بسيار قابل توجهي ايفا کنند، عنوان کرد: از تمامي خانواده‌ها درخواست مي‌کنيم با بازنگري بر عادت‌هاي غذايي، مصرف نمک و روغن را کاهش دهند و از دستگاه‌هاي نظارتي نيز مي‌خواهيم با جديت بيشتر به نظارت بپردازند تا در آينده شاهد آمار بالاي بيماري‌هاي قلبي عروقي ناشي از عادت‌هاي نادرست غذايي در کشور نباشيم.
هاشمي همچنين با ابراز نگراني از امکان به وجود آمدن بيماري‌هاي نوپديد در نتيجه تداوم عادات نادرست غذايي در کشور هشدار داد و افزود: در صورت بي توجهي به موضوع سلامت و برخورداري از وزن نامناسب ممکن است در آينده با مشکلات جدي‌تري نيز مواجه شويم.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي بار ديگر بر نقش اثرگذار دستگاه‌هاي نظارتي همچون سازمان استاندارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان غذا و دارو تأکيد کرد و گفت: در زمينه کنترل وزارت بهداشت به تنهايي قادر نيست.
هاشمي خواهان هماهنگي سازمان‌هاي نظارتي در برخورد با متخلفين و تشديد نظارت بر توليد و توزيع مواد غذايي در کشور شد و گفت: تمامي سازمان‌هاي نظارتي بايد به گونه‌اي هماهنگ عمل کنند تا مردم مطمئن شوند که دولت و حکومت به سلامتي‌شان اهميت مي‌دهد.
وي تأکيد کرد: براي حفظ سلامتي مردم با هيچ‌کس تعارف نداريم لذا نظارت‌ها در اين بخش توصيه‌پذير نبوده و نخواهد بود.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي همچنين خطاب به توليدکنندگان حاضر در اين همايش گفت: مطمئن باشيد آينده بازار از آن کساني است که درستکارند، به ارائه محصول با کيفيت مي‌پردازند و به دنبال دستيابي به سود در کوتاه مدت نبوده و اهداف بلندتري را در بازار محصولات غذايي دنبال مي‌کنند.
هاشمي در بخش ديگري از سخنانش با انتقاد از مصرف بيش از حد استاندارد برخي از سموم کشاورزي در توليد محصولات غذايي، احتمال باقي ماندن آن در محصول و صدمه رساندن به مصرف‌کننده، خواهان تشديد نظارت‌ها در اين بخش از زمان، ارائه مجوز براي ورود سموم تا زمان مصرف و توزيع محصول شد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي همچنين تاکيد کرد: متأسفانه ميزان مجازات‌هاي تعيين شده براي برخي از متخلفين در اين بخش متناسب با جرم نيست و بايد با بازنگري در برخي جرائم آن را به گونه‌اي قرار داد که جنبه بازدارندگي بيشتري داشته باشد.
وي با بيان اين که بخشي از مشکلات در بخش نظارت ناشي از سياست‌گذاري‌هاي صورت گرفته است، تأکيد کرد: بدون شک براي انجام نظارت کافي و صحيح و جلوگيري از تخلف، به اعتبار و نيروي کافي نياز است. لذا تا موفق به تأمين اين موارد نشويم، نمي‌توان صرفاً مطالبه کنيم. اميدواريم نمايندگان مجلس در تصويب قوانين به اين مسئله توجه جدي داشته باشند.
هاشمي با ابراز خرسندي از برخي از تغييرات به وجود آمده در ذائقه و فرهنگ غذايي مردم کشور نظير روي آوردن به مصرف لبنيات کم چرب به جاي محصولات لبني پرچرب گفت: اميدوارم مردم، توليدکنندگان و سياست گذاران بيش از گذشته به مساله سلامت بپردازند و با آگاهي‌بخشي مناسب بتوان در مسير بهره‌مندي از عادت‌هاي صحيح غذايي در ميان خانواده‌هاي ايراني گام بردارند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در پايان از تلاش تمامي مجموعه‌هاي دست‌اندرکار براي توليد محصول غذايي سالم و عرضه آن به مردم قدرداني کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن