تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804724451




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برداشتن گام‌هاي پرشتاب‌تر اقتصادي با رونمايي از قراردادهاي جديد نفتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۱:۳۰ق.ظ)
برداشتن گام‌هاي پرشتاب‌تر اقتصادي با رونمايي از قراردادهاي جديد نفتي موج - مدير عامل شرکت ملي نفت ايران اعلام کرد: اميدواريم با رونمايي از قراردادهاي جديد نفتي تا يک ماه ديگر، زمينه برداشتن گام‌هاي پرشتاب‌تر اقتصادي در کشور فراهم شود.
به گزارش خبرگزاري موج، رکن‌الدين جوادي، در آيين گشايش نخستين کنگره راهبردي نفت و نيروي ايران با اشاره به اين‌که حضور شرکت‌هاي صاحب‌نام بين‌المللي در اين کنگره و همچنين شرکت‌هاي توانمند ايراني را مغتنم مي‌شماريم، گفت: اميدوارم با توجه به پتانسيل‌ها و فرصت‌هاي موجود در حوزه کسب کار انرژي مبتني بر فناوري به‌ويژه در صنايع نفت و برق، زمينه تعامل تجربيات بين طرفين فراهم شود و با تبيين افق‌هاي همکاري ميان دست اندرکاران بخش خصوصي داخل و خارج از کشور و همگام با سياست‌هاي جمهوري اسلامي ايران، گام‌هاي سريع‌تري براي شکوفايي اقتصادي کشور برداشته شود.
رئيس شوراي سياست‌گذاري کنگره راهبردي نفت و نيرو ادامه داد: پتانسيل عظيم ذخاير نفت و گاز، نيروي انساني آموزش ديده تحصيل‌کرده و توانمند و بنگاه‌هاي اقتصادي رو به توسعه فرصت خوبي را براي کشور ما فراهم کرده است تا بتواند از تجربيات بين‌المللي در اين زمينه‌ها استفاده کرده و آن‌ها را مورد تبادل نظر قرار دهد.
مدير عامل شرکت ملي نفت ايران ابراز اميدواري کرد که برگزاري اين کنگره، سرآغاز راهي بزرگ و گامي پيوسته در تحقق سياست‌هاي کلي اصلاح الگوي مصرف انرژي و سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي باشد و فضا را براي نقش‌آفريني بيشتر نهادهاي مردم نهاد در اقتصاد کشور آماده کند.
وي با بيان اين‌که عمده محورهاي اين کنگره مبتني بر نفت و فناوري در کسب‌وکار انرژي؛ به‌ويژه فناوري‌هايي در سه دهه اخير که منشأ تحولات در کسب‌وکار انرژي بوده‌اند، است، افزود: به طور نمونه در بخش برق، استفاده از فناوري‌هاي روز منجر به افزايش راندمان نيروگاه‌ها، کاهش مصرف برق و هوشمند سازي شبکه‌هاي انتقال و توزيع شده است به طوري که باوجود توسعه اقتصادي در کشورهاي جهان، مصرف برق به شکل قابل‌توجهي کاهش يافته است.
جوادي به تشريح آثار بهره‌مندي از فناوري‌هاي روز در توسعه نفت و گاز در صنايع بالادست پرداخت و گفت: بهبود روش‌هاي حفاري و استفاده از تکنولوژي‌هايي مانند حفاري افقي، حفاري هوشمند، به دست آوردن تکنولوژي حفاري در آب‌هاي عميق، توليد و توسعه در لايه‌هاي رسوبي يا لايه‌هاي شيل نفت و گاز و مواردي از اين دست انقلاب عظيمي را در صنايع بهره‌برداري در سطح جهان ايجاد کرده است.
به گفته مدير عامل شرکت ملي نفت ايران، استفاده از فناوري‌هاي روز در پتروشيمي نيز منجر به ايجاد ليسانس‌هاي جديد؛ به‌ويژه در زمينه تبديل گاز به پروپيلن و افزايش ظرفيت مجتمع‌هاي پتروشيمي و رساندن آن‌ها به شرايط اقتصادي مطلوب شده است.
رئيس شوراي سياست‌گذاري کنگره راهبردي نفت و نيرو اظهار کرد: در حوزه گاز طبيعي، در بخش انرژي و جي.تي.آل، پيشرفت‌هاي عظيمي حاصل شده و همچنين در بخش بهينه‌سازي مصرف نيز ايجاد ساختمان‌هاي هوشمند و يا افزايش راندمان صنايع انرژي بر، نتيجه استفاده از اين فناوري‌ها بوده است.
وي به بحث انرژي‌هاي نو نيز به عنوان يکي از مباحث محوري اين کنگره اشاره و اظهار کرد: اميدواريم با افزايش راندمان پنل هاي خورشيدي، افزايش بهره‌وري توربين‌ها و ديگر تغييرات مثبت در اين حوزه فرصتي براي جايگزيني هرچه بيشتر انرژي‌هاي نو با سوخت‌هاي فسيلي فراهم شود.
جوادي با بيان اين‌که هم اکنون بيش از ۲۰ درصد برق مصرفي در آلمان از محل انرژي‌هاي نو تأمين مي‌شود، تصريح کرد: همچنين لازم است در بخش خودرو با تحولات جدي مسير براي جايگزيني سوخت‌هاي فسيلي از طريق استفاده بيشتر از خودروهاي هيبريدي و الکتريکي فراهم شود و فناوري‌ها بيش از پيش به کاهش مصرف انرژي کمک کند.
مدير عامل شرکت ملي نفت ايران يادآور شد: انتظار داريم در اين کنگره با تبادل ديدگاه مديران و صاحب‌نظران حوزه انرژي ايران و جهان، راهبردهاي بهينه براي توسعه پايدار ايران اتخاذ شود.
جوادي فرصت را مغتنم شمرد و با بيان اين‌که حدود يک ماه ديگر کنفرانس رونمايي از قراردادهاي جديد نفتي برگزار مي‌شود از نمايندگان شرکت‌هاي داخلي و بين‌المللي حاضر در اين کنگره خواست در اين کنفرانس حضور يابند و زمينه را براي برداشتن گام‌هاي پرشتاب‌تر در حوزه اقتصادي پس از کنار رفتن تحريم‌هاي ظالمانه فراهم کنند.
به گفته وي، در اين کنفرانس قراردادهاي جديد نفتي با هدف زمينه‌سازي براي افزايش توليد روزانه نفت به حدود ۵ ميليون بشکه و توليد روزانه گاز به ۱.۴ ميليارد مترمکعب برگزار خواهد شد.
نخستين کنگره راهبردي نفت و نيروي ايران صبح امروز با حضور بيژن زنگنه، وزير نفت و نمايندگان شرکت‌هاي بزرگ داخلي و خارجي و نمايندگان مجامع انرژي در هتل المپيک تهران آغاز به کار کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن