تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر مردم به هنگامى كه بلاها بر آنان فرود مى آمد و نعمت ها از دستشان مى رفت، با نيت هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820755784




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورود وزارت ورزش به بحث نقل و انتقالات! ::


واضح آرشیو وب فارسی:ورزش سه: ورود وزارت ورزش به بحث نقل و انتقالات!
در بخش هایی از بیانیه حراست وزارت ورزش و جوانان در مورد پرونده ریوالدو به اظهار نظرهای جالبی برمی خوریم.

به گزارش "ورزش سه"، در بخشی از این بیانیه آمده است:« دفتر مرکزی حراست همچنین از دستور دکتر گودرزی برای پیش بینی سازوکاری قانونی برای جلوگیری از ورود بی رویه بازیکنان بی کیفیت خارجی به ورزش کشور خبر داده و در بند پنجم و آخر این بررسی آمده است: "از آن‌جایی که ورود بی رویه بازیکنان بی‌کیفیت خارجی بدون رعایت مراحل قانونی و حقوقی به معضلی در فوتبال کشور تبدیل شده است، وزیر محترم ورزش از معاونت محترم ورزش توسعه قهرمانی خواسته‌اند تا ترتیبات و ساز و کار قانونی و نظارت‌پذیر برای این مهم طراحی و پس از طی مراحل کارشناسی و تصویب، برای اجرا در تمام سطوح ورزش حرفه‌ای کشور ابلاغ شود.»

شاید برایتان جالب باشد که پیشتر سازمان لیگ برتر برای جلوگیری از بازیکنان بی کیفیت خارجی ساز و کارهایی را تعیین کرده بود اما هیچ گاه ای قوانین جدی گرفته نشد! به طور مثال تعیین شده بود بازیکن آسیایی، قاره اقیانوسیه و آمریکای جنوبی به شرط بازی در لیگ برتر یکی از کشورهای این قاره ها پیراهن تیم ایرانی را برتن کند. بازیکن قاره اروپا هم دست کم باید در سری B لیگ یکی از کشورهای اروپایی بازی می کرده تا می توانست با یک تیم ایرانی قرارداد ببندد.

هر چند که حضور بازیکنانی با کیفیتی چون ادینهو، جان واریو، ساموئل و... را در سال های اخیر در فوتبال شاهد بودیم اما تعداد بازیکنان بی کیفیت هم در تیم های ایرانی کم نبوده اند. بازیکنانی که فقط به ایران آمدند و پول گرفتند و رفتند بی آنکه یک دقیقه هم برای تیم های خود موثر بازی کنند.

تعیین ساز و کار برای جلوگیری از ورود بازیکنانی بی کیفیت خارجی به لیگ برتر خیلی راحت است چون کارنامه همه بازیکنان به راحتی در ویکی پدیا قابل پیگیری است. اینکه بازیکن مورد نظر فوتبال خود را از کجا شروع کرده و در سال های اخیر در کدام تیم ها بازی کرده و چه عملکرد داشته! منتهی باید اراده اجرای آن وجود داشته باشد. این ساز و کارها در خیلی از کشورها وجود دارد. به طور مثال بازیکن خارج اتحادیه اروپا که می خواهد پیراهن تیم انگلیسی را برتن کند باید در یک سال اخیر در 70 درصد از بازی های تیم می کشورش به میدان آمده باشد.

یک سوال، در سال های اخیر کدام بازیکن بی کیفیت ایرانی توانست پیراهن تیم خارجی را برتن کند؟ هر بازیکن ایرانی که پیراهن تیم اروپایی را برتن کرده حتما بازیکن شاخصی بوده و این نیاز به تاکید ندارد.
امیدواریم ساز و کار تعیین شده از سوی سازمان لیگ برتر برای جلوگیری از ورود بازیکن بی کیفیت خارجی به فوتبال ایرانی اجرایی شود تا دیگر نیازی به ورود وزارت ورزش و جوانان هم نباشد.

وزارت ورزش و جوانان

ارسال به تلگرام


11:26  1394/07/27





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ورزش سه]
[مشاهده در: www.varzesh3.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن