تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خوشا به سعادت كسیكه عمل، علم، دوستى، دشمنى، گرفتن، رها كردن، سخن،سكوت ،كردار و گفتارش ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821148766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مذاکره شواشل با شرکت ملي نفت براي تعيين قيمت آسيا


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۴۹ق.ظ)
مذاکره شواشل با شرکت ملي نفت براي تعيين قيمت آسيا موج - مدير امور بين‌الملل شرکت ملي نفت ايران در خصوص وضع فروش نفت خام به شرکت شواشل گفت: در حال حاضر اين شرکت يکي از بزرگ‌ترين پالايشگران ژاپني است که طرف مذاکرات با شرکت ملي نفت ايران به منظور تعيين قيمت آسيا قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد محسن قمصري، مدير امور بين‌الملل شرکت ملي نفت ايران، با اشاره به اظهار تمايل پالايشگاه‌هاي ژاپني براي افزايش واردات نفت از ايران، اعلام کرد: ايران به دنبال کسب سهمي ۱۰ درصدي از بازار ۳.۵ ميليون بشکه‌اي نفت در ژاپن است.
سيد محسن قمصري گفت: ظرفيت پالايش نفت ژاپن از حدود پنج ميليون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز در چند سال اخير به روزانه حدود سه ميليون و ۵۰۰ هزار بشکه کاهش يافته است، از اين‌رو برنامه ايران، در اختيار گرفتن سهمي ۱۰ درصدي از بازار نفت اين کشور آسيايي در دوران پساتحريم است.
مدير امور بين‌الملل شرکت ملي نفت ايران با اعلام اين‌که همواره سطح همکاري‌هاي نفتي ايران و ژاپن به‌ويژه در بخش فروش نفت به پالايشگاه‌هاي ژاپني از سطح مطلوبي برخوردار بوده است، تصريح کرد: با اين وجود، اعمال تحريم‌ها در چند سال اخير منجر به کاهش فروش و صادرات نفت خام ايران به پالايشگاه‌هاي ژاپني شده است.
وي در کنار تحريم‌ها، کاهش ظرفيت پالايش شرکت‌هاي ژاپني را از ديگر دلايل کاهش فروش نفت ايران به اين کشور آسيايي دانست و گفت: با توجه به روند مذاکرات ميان ايران و ژاپن، پيش‌بيني مي‌شود در صورت لغو تحريم‌ها، حدود ۱۰ درصد از حجم پالايشي ژاپن به نفت خام ايران اختصاص يابد.
قمصري با اشاره به سابقه بيش از ۴۰ ساله فروش نفت خام ايران به ژاپن، افزود: سابقه همکاري شرکت ملي نفت ايران و شرکت ايده ميتسو ژاپن بيش از ۵۰ سال است و نخستين شرکت ژاپني بوده که در جريان ملي شدن صنعت نفت توانست از ايران بنزين و گازوييل وارد کند.
قمصري همچنين در خصوص وضع فروش نفت خام به شرکت شواشل هم توضيح داد: در حال حاضر اين شرکت يکي از بزرگ‌ترين پالايشگران ژاپني است که طرف مذاکرات با شرکت ملي نفت ايران به منظور تعيين قيمت آسيا قرار دارد.
مدير امور بين‌الملل شرکت ملي نفت ايران گفت: براساس اعلام شواشل، قرار است اين شرکت با ايده ميتسو ادغام شود که اين اتفاق براي ايران خوب است، زيرا شرکت ملي نفت ايران رابطه خوبي با شواشل دارد و شرکت ايده ميتسو هم با توجه به سابقه ۶۰ ساله‌اي که با ايران دارد مي‌تواند اين روابط را تکميل کند.
وي با بيان اين‌که پيش‌بيني مي‌شود قراردادهاي خوبي با ژاپني‌ها داشته باشيم، تأکيد کرد: در واقع با ژاپن به تفاهم کلي براي افزايش فروش نفت خام دست يافته‌ايم، اما ژاپني‌ها به دليل ملاحظات سياسي منتظر لغو کامل تحريم‌ها هستند.
اين مقام مسوول با اعلام اين‌که نفت ايران براي پالايشگران ژاپني به عنوان نمونه پالايشگاه ايده ميتسو مارجين (سازگاري) خوبي دارد، گفت: پالايشگران ژاپني به لحاظ تکنيکي به خريد نفت ايران بيشتر از ديگر نفت‌ها تمايل دارند و ترجيح مي‌دهند با ايران وارد معامله شوند.
قمصري در پايان با يادآوري اين‌که مسائل اقتصادي براي افزايش فروش نفت خام ايران به ژاپن تأثيرگذار است، خاطرنشان کرد: بنابراين ايران بايد اين ملاحظات را در نظر بگيرد تا بتواند سهم مورد نظر را از بازار نفت ژاپن به دست آورد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن