تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

رفع تاری و تشخیص پلاک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1834086586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فیلم های عجیب سینمای ایران+تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:افکار نیوز: طی این سال ها فیلم های عجیب و غریب و با ساخارهای نامتعارف کم ساخته نشده. در اینجا مروری داریم بر تعدادی از این فیلم ها؛ فیلم هایی که واکنش های مختلفی را از سوی مخاطبان گرفته اند.به گزارش افکارخبر ، طی این سال ها فیلم های عجیب و غریب و با ساخارهای نامتعارف کم ساخته نشده. در اینجا مروری داریم بر تعدادی از این فیلم ها؛ فیلم هایی که برخی از آنها مخاطبانشان را شگفت زده کردند و برخی دیگر هم داد تماشاگران داخل سالن را در آوردند. ده عباس کیارستمی- ۱۳۸۰ فیلم به صورت یک مصاحبه طولانی اتفاق می افتد. نه اینکه ذاتا مصاحبه ای در کارباشد، درواقع گفت و گویی دو طرفه برای رسیدن به مقصدی مشترک صورت می گیرد. زنی داخل یک ماشین می نشیند و هر بار افراد مختلفی را سوار می کند. فیلم از ۱۰سکانس تشکیل شده. در هر سکانس فردی متفاوت با دنیا و افکار مختلف داخل ماشین می نشیند و راجع به دنیای خودش با نقش اصلی گفت و گو می کند. یک بار پسر زن داخل ماشین می نشیند، یک بار خواهرش و خلاصه زنی که به دنبال جایی برای نماز خواندن می گردد و... بازتاب: این فیلم در کشورهای مختلف به نمایش درآمد و حتی برخی مجلات آن را در کنار ۵۰۰ فیلم مهم دنیا قرار دادند. با این حال مثل سایر آثار کیارستمی، این فیلم هم صرفا میان مخاطبان خاص ایرانی مورد توجه قرار گرفت و با اقبال عمومی همراه نشد. گاوخونی بهروز افخمی- ۱۳۸۱ یکی از عجیب ترین فیلم های کارنامه افخمی. او بعد از سال ها تصمیم گرفت دل به دریا بزند و «گاو خونی» را جلو دوربین ببرد. ماحصل سال ها کلنجار رفتن او با این رمان و چگونگی اقتباس از آن موجب شد در نهایت به این نتیجه برسد که عین رمان را بدون کمترین دخل و تصرفی به تصویر بکشد. نتیجه این تصمیم هممی شود ساخت فیلمی که مخاطب نزدیک به ۷۰ دقیقه قهرمان داستان را نمی بیند، چرا که فیلم از زاویه دید قهرمان قصه یعنی همان نمای «پی او وی» در حال روایت است. بازتاب: فیلم وقتی برای اولین بار در جشنواره بیست و دوم فیلم فجر به نمایش درآمد، با کلی اعتراض رو به رو شد و رسانه ها تندترین نقدها را علیه فیلم نوشتند و بسیاری از آن به عنوان یک نمایش رادیویی کسل کننده نام بردند. چه کسی امیر را کشت مهدی کرمپور- ۱۳۸۵ روایت چگونه کشته شدن امیر توسط صمیمی ترین دوستانش آن همه به نامتعارفترین شکل متفاوت. آنها هرکدام در موقعیت های مختلفی که معمولا با امیر در ارتباط بوده اند، به روایت رابطه خود با او می پردازند. در هر سکانس با یکی از دوستان امیر رو به رو می شویم که رو به دوربین و خطاب به مخاطب از رابطه اش با او می گوید. علاوه بر این در هیچ سکانس کاراکترهای فیلم با یکدیگر رو به رو نمی شوند، اما در نهایت با کنار هم قراردادن روایت های آنها متوجه می شویم که همگی آنها در کشته شدن امیر نقش داشته اند. بازتاب: فیلم در جشنواره شرکت نکرد و بنابراین بسیاری منتظر اکرانش بودند، اما وقتی فیلم روی پرده رفت، مخاطبان حسابی از خجالتش درآمدند و در بعضی سینماها در اعتراض به ساختار نامتعارفش شیشه های سینما را شکستند. شیرین عباس کیارستمی- ۱۳۸۷ استاد ساخت فیلم های نامتعارف در سینما که در دوران اوجش هم دبنال تجربه گرایی بود. او در ادامه همین حس ماجراجویانه اش برای ساخت آثار تجربی، تصمیم گرفت با حضور همه بازیگران زن سینمای ایران و در زیرزمین خانه اش یکی از نامتعارف ترین فیلم های کارنامه اش را بسازد؛ فیلمی که قرار بود تصویرگر واکنش های بازیگران زن سینما در موقعیت های مختلف باشد. آنها مثلا در حال تماشای فیلمی براساس یکی از داستان های شاهنامه هستند. نور پرده به صورت آنها می خورد و با توجه به اتفاق هایی که در داستان می افتد، مخاطب واکنش این بازیگرها را می بیند. بازتاب: وقتی شیرین برای اولین بار در جشنواره ونیز روی پرده رفت، تماشاگران حاضر در سالن از روی اعتراض، با سوت و کف و هو کشیدن حسابی از خجالتش درآمدند. کلاس هنرپیشگی علیرضا داوودنژاد- ۱۳۹۱ داوودنژاد در ادامه ساخت فیلم با حضور اعضای خانواده اش، «کلاس هنرپیشگی» را ساخت، منتها در اینجا دیگر تجربه گرایی فقط استفاده از اعضای خانواده به عنوان بازیگر محدود نمی شد؛ فیلمی که در آن مرز بین سینمای مستند و داستانی از بین رفته و مخاطب خودش را وسط ماجرایی می بیند که نمی داند چه مقدارش واقعی است و چه مقدارش داستان است. در حالی که همه ماجرا یک داستان و قصه است. داوود نژاد در این فیلم پای برتولد برشت و قانون فاصله گذاریش را هم وسط کشیده و از آن در ساختار کلاس هنرپیشگی بهره برده است. بازتاب: فیلم در جشنواره سی و یکم فیلم فجر تحویل گرفته شد و جایزه ویژه هیات داوران را به داوودنژاد دادند. کلاس هنرپیشگی در اکران عمومی هم با توجه به حال و هوا و ساختارش فروش بدی نداشت. ماهی و گربه شهرام مکری- ۱۳۹۳ اولین فیلم سینمای ایران که به شکل پلان- سکانس گرفته شده، اما این، همه نامتعارف بودن ماهی و گربه نیست. روایت دایره وار ماجرا و مهندسی عجیب و غریب مکری برای خلق این فیلم آن هم به شکل پلان- سکانس مخاطب را روی صندلی سینما میخکوب می کند. بازتاب: فیلم با نهایت کج سلیقگی از بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر کنار گذاشته شده و در بخش هنر و تجربه روی پرده رفت. استقبال از آن در جشنواره به قدری بود که مسوولان جشنواره ناگزیر به اکران آن در چند نوبت شدند. این فیلم یکی از معدود فیلم های موفق و پرمخاطب گروه هنر و تجربه است که سالن هایش خالی نبود و از تماشاگر پر شد. «ماهی و گربه» یکی از طولانی ترین اکران های تاریخ سینمای ایران را دارد؛ فیلمی که پاییز سال گذشته روی پرده رفت و نمایش آن هنوز ادامه دارد. بیداری برای سه روز مسعود تیرانی امینی- ۱۳۹۲ یک ماجراجویی دیگر از یک کارگردان کار اولی که می خواست با یک تجربه نامتعارف وارد سینما شود. در فیلم او قرار است پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی به مدت ۷۲ ساعت بیدار بمانند و دوربین امینی در این مدت همراه آنها باشد. حالا چرا؟ اصلا در خود فیلم هم مشخص نیست. کارگردان این قدر مجذوب این ایده شده بود که اصلا هیچ فکری برای بسط و گسترش آن نکرده بود. از همین رو جذابیت اولیه بیدارماندن این دو بازیگر در حد همان ایده باقی می ماند و ماحصلش می شود فیلمی پا در هوا که حتی موجب کلافگی بازیگرش یعنی پرویز پرستویی هم می شود. بازتاب: فیلم این قدر بلاتکلیف و پا در هواست که وقتی در جشنواره اکران شد، هیچ کس تحویلش نگرفت و وقتی هم در گروه هنر و تجربه روی پرده رفت، کلی نقد منفی برایش نوشتند.


دوشنبه ، ۲۷مهر۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: افکار نیوز]
[مشاهده در: www.afkarnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن