تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند روزه را واجب كرده تا بدين وسيله دارا و ندار (غنى و فقير) مساوى گردند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821018393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتي اصلاح‌طلبان نيمي از ظريف را پنهان مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: وقتي اصلاح‌طلبان نيمي از ظريف را پنهان مي‌كنند
محمدجواد ظريف روز شنبه در نشست مقدماتي كنفرانس امنيتي مونيخ و در نشست خبري با وزير خارجه آلمان كه در تهران برگزار شد، برخي سخنان جدي و انقلابي خطاب به امريكا و درباره مسائل منطقه بر زبان راند اما هيچ يك از روزنامه‌هاي حامي دولت و معروف به زنجيره‌اي در تيترهاي صفحه يك خود و حتي بعضاً در متون اخبار منتشره اشاره‌اي به اين سخنان نكردند تا يك بار ديگر ثابت شود ظريفي كه اسطوره ايشان است، آن نيمه‌اي از ظريف است كه حرف آنها را بزند و با اوباما دست بدهد و دنبال بازي‌هاي برد - برد باشد و در قضيه سعودي‌ها فكر كند همه چيز با رفتن او به رياض حل مي‌شود و از اين قبيل ظريف‌ها، اما اگر ظريف بگويد «حرف‌هاي تكراري امريكا براي ما ارزش ندارد»، اينچنين ظريفي قابليت سانسور دارد، ارزش چنداني ندارد و نبايد از او حرف زد.
آيا اين سخنان در اجلاس تهران از زبان ظريف بيان نشد:
«سؤال من اين است چه كسي بايد اعتماد ديگران را به دست آورد؟ آيا ايران به كشوري تهاجم داشته يا حمله شيميايي كرده است؟ آيا در ايجاد داعش، طالبان و غيره نقش داشته يا اينكه قرباني اينها نبوده است؟»
«راه‌حل بايد سياسي باشد كه مردم سوريه نيز آن را بپذيرند، ما نمي‌توانيم براي آنها نسخه بپيچيم و تصميم‌گيري كنيم كه چه كسي آنجا حكمراني كند؛ بايد به مردم سوريه كمك كنيم.»
 «ما نمي‌خواهيم اجازه دهيم افراد خارج از منطقه بيايند و ديالوگ خود را ديكته كنند. مردم سوريه مشكلات خودشان را از طريق صندوق رأي تعيين مي‌كنند نه با اسلحه. ما بايد واقعيت‌ها را بپذيريم و مردم تصميم بگيرند.»
«متأسفانه نمي‌دانم چرا افرادي فكر مي‌كنند مداخله روسيه مسئله را پيچيده‌تر كرده است. در يك و نيم سال گذشته ائتلاف بين‌المللي در مبارزه با داعش در عراق و سوريه شكست خورده است، پروازهاي زيادي انجام شده اما بمبي بر سر داعش نمي‌ريختند و عملياتي نبود.»
«اتهامات عليه جيسون رضاييان جدي است.» «موضع‌گيري‌هاي خلاف واقع امريكا كاري جديد نيست. متأسفانه ايالات متحده امريكا با مبتني كردن موضع‌گيري‌هاي خود در روابط دوجانبه به جاي واقعيات باعث شده اين موضع‌گيري‌ها اعتبار زيادي در جامعه بين‌المللي نداشته و مخدوش باشد. ايالات متحده دولتي است كه از بزرگ‌ترين ناقضان حقوق بشر در منطقه همچون رژيم صهيونيستي و برخي از متحدان خود حمايت كرده و همواره با اجماع بين‌المللي عليه اين سياست‌ها مخالفت كرده است، بنابراين من نمي‌توانم براي تكرار مكررات اين مواضع، ارزشي قائل باشم. هر چقدر آنها تكرار كنند، نزديك به واقعيات نخواهد شد و اعتبارشان بين مردم ايران بيش از گذشته خدشه‌دار مي‌شود.»
«ما به دنبال حذف عربستان از اين منطقه نيستيم اما هيچ‌گاه هم اجازه نخواهيم داد دولت عربستان سعودي به دنبال اين باشد كه جمهوري اسلامي ايران را از اين منطقه حذف كند.»
اينها متن برخي از اظهارات دكتر ظريف است كه خبرگزاري رسمي دولت منتشر كرده است اما روزنامه‌هاي اهل زنجير و حامي دولت به اين تيتر‌ها و اشاره‌ها بسنده كردند. اعتماد: «سوريه پس از برجام»، شهروند: «آماده بازي برد- برد در سوريه هستيم» آرمان: (روزنامه خانواده هاشمي) «اجازه نمي‌دهيم عربستان ايران را حذف كند»، ابتكار: «تهران آماده بازي برد- برد در سوريه»، آفتاب يزد: «به دنبال حذف عربستان نيستيم»، قانون: «پيشگامي ايران و آلمان براي امنيت خاورميانه»، مردم‌سالاري: «مبارزه با تروريسم و تلاش براي امنيت خاورميانه»، شرق: (بدون ذكر تيتر در صفحه اول و حتي تيتر مستقل در متن خبر! ظاهراً اين نوعي تنبيه ظريف براي سخنان ضدامريكايي او بوده است!) و ايران: «رايزني نمايندگان ۶۰ كشور در اجلاس تهران».
به اين ترتيب اگر ظريف حرف‌هاي امريكا را بي‌ارزش بداند، به شدت از سوي رسانه‌هاي حامي دولت تنبيه خواهد شد. از منظر روزنامه‌هاي اصلاح‌طلب اگر ظريف در حضور وزير خارجه آلمان به مسئله بمباران‌هاي شيميايي و اينكه ايران در اين موضوعات، خود قرباني بوده است، اشاره كند كه يك موضع‌گيري به موقع و با ظرافت است يا اگر به نوعي كه در سخن او مشهود است از بمباران‌هاي روسي بر سر داعش حمايت كند و بالاخره اگر مستقيماً به امريكا و جانبداري‌اش از تروريسم بتازد، اين ظريف ديگر اسطوره نيست اما اگر ظريف در ميان آن همه سخن انقلابي، مطلبي مثل «بازي برد- برد در سوريه» بگويد، چنين ظريفي در همين حد قابل تحمل است زيرا در شرايطي كه محور مقاومت در عراق فتوحات هزار كيلومتر مربعي دارد و در سوريه امان تروريسم با حمله همزمان روسيه از هوا و مقاومت از زمين بريده شده است و سيدحسن و ديگر فرماندهان مقاومت خبر از پيروزي‌هاي نزديك مي‌دهند و همه چيز دارد به برد مقاومت ختم مي‌شود، قاعدتاً سخن گفتن از بازي برد- برد يك نقيصه است و اين نقيصه مورد پذيرش و مطلوب اصلاح‌طلبان قرار مي‌گيرد.
آيا ظريف اسطوره اصلاح‌طلبان است؟ و آيا براي او خواب‌ها ديده‌اند؟! به نظر مي‌رسد كه ظريف اگر مي‌خواهد خواب‌هاي اصلاح‌طلبان براي او تعبير شود بايد در برخي اظهارات گاه به گاه خود كه در مقياس انقلابي و ارزشي بيان مي‌دارد، تجديدنظر كند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن