تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816759926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش جدي براي حفظ عناصر هويت‌بخش شهر و محلات


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۷:۱۰ب.ظ)
عضو شوراي شهر تهران تأکيد کرد: تلاش جدي براي حفظ عناصر هويت‌بخش شهر و محلات موج - عضو شوراي شهر تهران گفت: شناسايي عناصر هويت‌بخش شهر و محلات يکي از اقدامات جدي در بهسازي و بازسازي اين مکان‌ها است و بايد تلاش جدي در حفظ آن‌ها شود.
به گزارش خبرگزاري موج، احمد مسجد جامعي، عضو شوراي شهر تهران، در يک‌صد و نود و پنجمين جلسه شورا با اظهار تأسف از حادثه فرو ريختن بخشي از سقف يکي از سالن‌هاي تئاتر شهر گفت: فرسودگي و بارگذاري بيش از حد استاندارد منجر به وقوع چنين حوادثي مي‌شود. تئاتر شهر يکي از بناهاي ارزشمند فرهنگي و هنري در تاريخ معاصر کشور ماست که نقش بسزايي در گسترش هنر تئاتر و نمايش داشته و دارد و بايد در مواردي از اين قبيل، اقدامات پيشگيرانه بيش از پيش مورد تأکيد قرار گيرد.
مسجد جامعي در ادامه با تقدير از شهرداري تهران به واسطه اجراي مصوبه شوراي چهارم درباره تملک خانه اتحاديه افزود: تملک و بازسازي و بهره‌برداري مناسب فرهنگي از اين خانه تاريخي و خانداني در تهران گردي لاله‌زار پيشنهاد شد که خوشبختانه مراحل نهايي ثبت خود را مي‌گذراند. بازسازي اين خانه مي‌تواند مقدمه طرح گسترده بازسازي و بازپيرايي لاله‌زار، به‌ عنوان يکي از مکان‌هاي فرهنگي و تاريخي کشورمان باشد. به‌خصوص که در لاله‌زار برخي از آثار تاريخي و هنري در حال ويران شدن است.
وي گفت: در مورد تملک خانه مرحوم شيخ فضل‌الله نوري که در جوار ساختمان شهرداري قرار دارد و نيز خانه مرحوم سيد عبدالله بهبهاني که هر دو از شخصيت‌هاي تأثيرگذار معاصر هستند نيز مصوبه داريم که اجرايي نشده و اميدواريم مصوبه‌هاي شورا در اين موارد هم هر چه زودتر محقق شود.
اين عضو شورا همچنين يادآور شد: در دو سال گذشته کشف جسد 7 هزار ساله توسط يک دانشجوي کارشناسي ارشد باستان‌شناسي، خانم مهسا وهابي، را داشتيم که منجر به شناسايي سابقه سکونت 7 هزار ساله در تهران شد. تا پيش از آن سابقه سکونت در تهران بر اساس يافته‌هاي تپه‌هاي قيطريه 2500 سال تخمين زده مي‌شد.
وي ادامه داد: همان موقع سازمان ميراث مي‌خواست که جسد را منتقل کند که به رياست محترم سازمان گفتم اين جسد جز ميراث محله مولوي است و بهتر است همين‌جا باقي بماند که مورد موافقت عزيزان ميراث هم قرار گرفت.
مسجد جامعي تصريح کرد: متأسفانه در حال حاضر اين محل در معرض تهديد است و من از شهرداري مي‌خواهم فضايي را ايجاد کند تا ضمن حفاظت از اين اثر گران‌قدر تاريخ باستان، شرايطي فراهم شود تا شهروندان نيز از اين ميراث بازديد کنند، زيرا اين کار به رونق و توسعه و در واقع تحول فرهنگي اين مناطق کمک خواهد کرد.
مسجد جامعي همچنين با اشاره به تهران‌گردي اخير خود گفت: حادثه 15 خرداد در محرم سال 42 که از تجمع انقلابيون در مسجد حاج ابوالفضل در ميدان قيام شروع شد يک پيشينه‌اي دارد و آن مربوط مي‌شود به ملاقات شهيد حاج مهدي عراقي با طيب. قرار بود در روز موعود نيروهاي طرفدار شاه دسته‌جات مردمي را پراکنده کنند. همان‌طور که مي‌دانيد دسته جوانان جنوب شهر تهران هم که بزرگ‌ترين دسته تهران و نيز کشور بود در اين حادثه حضور داشت و طيب به جانب‌داري از نيروهاي انقلاب پرداخت و مانع تعرض نيروهاي وابسته به دربار به دسته‌جات عزاداري که با عکس مرحوم امام حرکت مي‌کردند، شد.
وي ادامه داد: بعد از اعدام طيب به دست رژيم شاهنشاهي اين عزاداري تعطيل شد. به هر حال، خانه طيب در خيابان شهيد هرندي، که منشأ شکل‌گيري بزرگ‌ترين دسته سينه‌زني و زنجيرزني پايتخت به مدت 15 سال بوده است، در معرض تخريب کامل است.
مسجد جامعي گفت: اگر ما به دنبال هويت‌سازي براي محله‌هايي نظير دروازه غار هستيم لازم است در طرح توسعه منطقه 12 توجه بيشتري به اين ابنيه و اشخاصي نظير طيب داشته باشد.
عضو شورا همچنين بيان کرد: در ايام عيد غدير رونمايي از کتاب ارزشمند و هنري خطبه غدير از انتشارات سيمين و زرين، در بنياد دکتر محمود افشار انجام شد که جاي تشکر از ناشر و بنياد دارد. ولي در کنار آن جاي خالي موزه امام علي (ع) بسيار به چشم مي‌آيد که فعاليت درخوري ارائه نکرد. از مدير محترم انتشارات پرسيدم بهتر بود اين کار را در موزه امام علي (ع) برگزار مي‌کرديد. ايشان گفت: پيش از اين کاري مشابه درباره خطبه فدک در آنجا رونمايي شد که منجر به ايجاد مشکلاتي براي مديريت آنجا گرديد.
مسجد جامعي افزود: اين موزه که در سال امام علي، که از جانب رهبر معظم نام‌گذاري شد، ايجاد شده است، فضا و مجموعه‌هاي هنري بسيار ارزشمندي دارد و مي‌تواند جايگاهي بزرگ و تأثيرگذار در عرصه فرهنگ و هنر داشته باشد. سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران مي‌بايست توجه بيشتري به اين امکانات ارزشمند و بهره‌برداري مناسب از آن‌ها بکند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن