تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 1 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807522450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هدف اصلي طرح کاهش، خودروهاي کاربراتوري است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۱۱ب.ظ)
مدير عامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران: هدف اصلي طرح کاهش، خودروهاي کاربراتوري است موج - مدير عامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران با تأکيد بر اين که هدف اصلي طرح کاهش، خودروهاي کاربراتوري است، گفت: با اجراي طرح کاهش نيمي از آلودگي هوا که محصول اين خودروهاست، کاهش خواهد يافت.
به گزارش خبرگزاري موج، وحيد حسيني، مدير عامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران با تأکيد بر اين که محاسبات نشان مي‌دهد ميزان کاهش آلودگي هوا با محدوديت تردد 50 درصد خودروها به عنوان طرح زوج و فرد فعلي نزديک به 3 يا 4 درصد است، گفت: معتقدم طرح زوج و فرد طرحي شکسته خورده است و نبايد خودروها را بر اساس شماره پلاکشان ممنوع کرد.
مدير عامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران تصريح کرد: هدف اصلي در طرح کاهش، خودروهاي کاربراتوري است که بنا بر اعلام پليس راهور 300 هزار خودروي کاربراتوري 10 درصد حجم خودروهاي تهران را شامل مي‌شود، اما؛ اين تعداد بالغ بر 45 درصد آلودگي ناشي از ناوگان سواري را توليد مي‌کند. بايد به جاي تردد نيمي از ناوگان به سراغ ده درصد آلاينده‌ها برويم که نتيجه بهتري را در کاهش آلودگي هوا داشته باشد.
وي در ادامه با بيان اين که متأسفانه کلاس‌بندي خودروها در اين طرح به صورت سليقه‌اي در حال تغيير است، گفت: در آخرين دستورالعملي که از وزارت کشور اعلام شده بود خودروهاي کاربراتوري را که عامل اصلي آلودگي هواي تهران هستند، از کلاس زرد به کلاس سبز تغيير دادند، به طوري که کلاس زرد شامل تمام خودروهاي يورو 4 به پايين و کلاس سبز خودروهاي يورو 5 به بالاست و تنها محدوديت را شامل خودروهاي بالاي 20 سال دانسته‌اند.
وي با اشاره به اين که با اين کار عملا طرح کاهش بي‌اثر مي‌شود و ما اجراي طرح کاهش را با اين تغييرات از نظر کارشناسي تأييد نمي‌کنيم، گفت: ممنوعيت خودروهاي بالاي 20 سال ديگر نياز به طرح کاهش و مطالعات دوساله نداشته، چرا که؛ بر اساس مصوبه هيات وزيران تمامي خودروهاي بالاي 20 سال اجازه تردد در سطح شهر تهران را ندارند که البته اين مصوبه هم مانند بسياري ديگر از طرح و برنامه‌هاي کاهش آلودگي هوا هيچ‌وقت توسط پليس اجرا نشد.
حسيني با تأکيد بر اين که امکان اجراي پلکاني و تدريجي طرح کاهش وجود دارد، اما؛ تغيير طبقه‌بندي آن به شکلي که اکنون وزارت کشور پيشنهاد کرد ممکن نيست، ادامه داد: هدف ما از اين طرح، کاهش آلودگي هوا بوده است. با اين تغييرات عملا طرح کاهش بي‌اثر خواهد شد و تأثير مورد انتظار ما را در کاهش آلودگي هواي تهران نخواهد داشت و اساسا طرح ديگري مي‌شود، بنابراين ما با اين تغييرات آن را تأييد نمي‌کنيم.
حسيني با تأکيد بر اين که اجراي طرح کاهش نيازمند همکاري و تعامل تمامي دستگاه‌هاي ذي نفع در اين طرح است، گفت: متأسفانه هنوز پليس راهور متقاعد به اجراي طرح نيست و تا زماني که پليس همراه اين طرح نباشد به‌طور قطع اين طرح ضمانت اجرايي نخواهد داشت.
به گفته مدير عامل شرکت کنترل کيفيت هواي تهران هدف اصلي طرح کاهش، 300 هزار خودروي کاربراتوري موجود در شهر تهران است که 45 درصد آلودگي تمامي ناوگان سواري تهران را توليد مي‌کنند. به همين جهت برآورد شده نيمي از آلودگي ناوگان سواري در درازمدت با اجراي اين طرح از بين خواهد رفت. در عين حال که بايد در نظر داشته باشيم ممنوعيت تردد خودروهاي کاربراتوري براي محدوده طرح کاهش در نظر گرفته شده و اين به معناي تردد نکردن اين خودروها در تمام شهر نيست. به همين جهت نتيجه اجراي اين طرح را در درازمدت شاهد خواهيم بود.
حسيني تأکيد کرد: طرح کاهش حذف خودروهاي کاربراتوري، فرسوده و ارزان به نفع خودروهاي گران‌قيمت و مدل بالا نيست، بلکه اگر در کلاس سبز دقيق عمل کنيم مي‌بينيم که يک پرايد انژکتوري کاتاليست دارد که مدل سال 84 هم در اين کلاس قرار مي‌گيرد. از اين‌رو طرح کاهش اجازه تردد تعداد بيشتري از خودروها را به محدوده خواهد داد.
وي با بيان اين که شهرداري تهران به لحاظ زيرساختي آمادگي اجراي اين طرح را دارد و تصميم داشته از ابتداي آبان ماه طرح کاهش را به مرحله اجرا درآورد، گفت: اکنون تمامي اطلاعات بر خط در سامانه فراهم شده است، اما؛ متأسفانه پليس هنوز متقاعد اجراي اين طرح نيست و مادامي که پليس متقاعد نشود اجراي طرح به تعويق خواهد افتاد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن