تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815602884




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در روز اربعين از آمبولانس هوايي استفاده مي کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۳۹ب.ظ)
در روز اربعين از آمبولانس هوايي استفاده مي کنيم موج - رئيس مرکز پزشکي حج و زيارت جمعيت هلال احمر روزهاي سخت پس از فاجعه منا را تشريح کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدعلي‌مرعشي، رئيس مرکز پزشکي حج و زيارت جمعيت هلال احمر، اظهار کرد: حج امسال با 2 فاجعه عميق آميخته بود و به همين دليل حضور تيم پزشکي در حج امسال متفاوت‌تر از سال‌هاي گذشته بود.
وي در ادامه افزود: به دليل شرايط سياسي منطقه و حضور کشور ما در عرصه بين‌المللي، اين احتمال داده شد که حج امسال با توجه به مشکلات يمن، سوريه و ساير کشورها از ديدگاه سعودي‌ها تحت تأثير قرار بگيرد و از طرفي زمان حج امسال نيز طولاني‌تر شده بود و تيم‌هاي پزشکي که افرادي با تجارب بالا بودند به حج اعزام شدند.
رئيس مرکز پزشکي حج و زيارت جمعيت هلال احمر تأکيد کرد: پزشکان اعزام شده به حج داراي پتانسيل‌هاي فراوان بودند و در واقع چند منظوره کمک‌رساني کردند و پيش از حج به آن‌ها اعلام شده بود که توانايي کار 16 ساعته را داشته باشند و شيفت کاري مطرح نبود.
مرعشي در ادامه افزود: حج امسال تا پيش از وقوع فاجعه منا روال عادي را طي مي‌کرد و حتي بيمارستان‌هاي هلال احمر خلوت‌تر از سال‌هاي گذشته بود تا روزي که حادثه منا اتفاق افتاد.

هلي‌کوپتر، وسيله‌اي که مي‌توانست در فاجعه منا تأثيرگذار باشد
رئيس مرکز پزشکي حج و زيارت جمعيت هلال احمر با اشاره به ديدگاه‌هاي حادثه منا گفت: اصولاً حادثه منا مي‌توانست اتفاق نيفتد و اگر دولت سعودي برنامه‌اي براي پيشگيري اين فاجعه داشت اين حادثه رخ نمي‌داد و يا زماني که حادثه اتفاق افتاد، رسيدگي مناسب در اسرع وقت صورت نگرفت و همچنين سوءتدبير و سوءمديريت مسوولان سعودي در برخورد با قربانيان و يا ادامه درمان بيماران کاملاً مشهود بود.
وي در ادامه افزود: عدم اجازه و مداخله نيروهاي امدادي ايراني توسط نيروهاي سرباز سعودي که در صحنه حاضر بودند، عمق فاجعه را بيشتر کرد که پس از مذاکرات مکرر نيروهاي امدادي به همراه آمبولانس‌ها وارد شدند و 600 نفر از حادثه‌ديدگان را به مراکز درماني منتقل کردند.
مرعشي با بيان اينکه اجساد تا 1.5 متر روي هم ريخته شده بودند و تخليه اجساد 18 ساعت به طول انجاميد، گفت: زائران ايراني به خيابان 204 که عرض آن حداکثر 12 متر است هدايت شدند، در حالي که سال هاي گذشته زائران ايراني از آن خيابان عبور نمي‌کردند و اين در حالي است که تمامي مسيرها مجهز به دوربين مداربسته است و سعودي‌ها مي‌توانستند با مديريت جلوي ورود جمعيت به خيابان 204 را بگيرند و يا حتي مي‌توانستند مصدومين را با هلي‌کوپتر به بيمارستان‌هاي جده، مکه و عرفات منتقل کنند.

جزئيات بازداشت امدادگران ايراني
رئيس مرکز پزشکي حج و زيارت جمعيت هلال احمر بيان کرد: در حج امسال حدود 23 نفر از کادر پزشکي آسيب ديدند که خوشبختانه آسيب به معناي تهديد جدي نبود اما متأسفانه 2 تن از پزشکان مجموعه پزشکي اعزامي از استان تهران و اصفهان جان خود را از دست دادند.
وي در ادامه افزود: رسيدگي به اجساد نيز با مشکلات عديده‌اي روبه‌رو بود و زماني اجازه شناسايي اجساد به ما داده شد که وقت زيادي از دست رفته بود و شناسايي اجساد با توجه به تغييرشکل آن‌ها با مشکل روبه‌رو شد و در اين زمينه که تعدادي از امدادگران جهت کمک مشغول عکس‌برداري بودند توسط مأمورين سعودي بازداشت شدند و يکي از نيروهاي امدادي مدت 24 ساعت را در بازداشت به سر برد و به تبع سختگيري‌هاي سعودي‌ها کار امدادرساني را دشوارتر کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن