تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816245233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نجات دریاچه «نئور» با طرح تلفیقی/بازگشت به وضعیت قبلی ممکن نیست


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت ملی عنوان شد؛
نجات دریاچه «نئور» با طرح تلفیقی/بازگشت به وضعیت قبلی ممکن نیست

دریاچه نئور اردبیل


شناسهٔ خبر: 2943516 - یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
استانها > اردبیل

اردبیل - مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: نجات دریاچه نئور تنها با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی و ملی و استفاده از شیوه‌های تلفیقی امکان‌پذیر خواهد بود. سید رضا موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید به اینکه بازگشت این دریاچه به وضعیت مطلوب قبلی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: با این وجود تلاش بر این است این دریاچه که از زیستگاه های کلیدی سکونت حیات وحش استان محسوب می شود، احیا شود. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر دلایل تاخیر یک ساله مطالعات این دریاچه به منظور احیای آن افزود: بر اساس قرارداد منعقده با مشاور طرح قرار بود نتایج تا آذر ماه سال ۹۳ به اتمام برسد. مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان تاکید کرد: مشاور به بهانه شرایط سخت اقلمی از جمله یخبندان زمستانی و اینکه برخی نمونه برداری ها انجام نشده است شش ماه مهلت خواست تا در خرداد ماه سال جاری مطالعات خود را تحویل دهد. به گفته موسوی مطالعات نهایتا به دست ما رسیده و در حال حاضر طرح را به یکی از افراد متخصص در دریاچه های داخلی ارسال کرده ایم تا نظرات خود را بیان کند. وی با اشاره به ضرورت اخذ نظرات چند دستگاه اجرایی از جمله شیلات و آب منطقه ای در این خصوص ادامه داد: شیلات پاسخ خود را عنوان کرده و ما منتظر نظر ناظر و سایر دستگاه ها هستیم تا در نهایت با جمع بندی در سازمان محیط زیست کشور این مطالعات را در یک جلسه فنی بررسی کنیم. مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان ترکیب این جلسه را متخصصان، مشاوران، ناظر و مدیران استانی و کشوری دانست و تاکید کرد: بعد از چکش کاری نهایی مطالعات، وارد فاز اجرایی جهت احیای دریاچه خواهیم شد. به گفته موسوی بر اساس مطالعات صورت گرفته احیای دریاچه از عهده یک شیوه واحد خارج است و نیازمند تلفیقی از شیوه های بیولوژیک و فیزیکی است.

وی در خصوص برنامه جمع آوری گونه ماهی مهاجمی که اکوسیستم دریاچه را به هم ریخته است، متذکر شد: ضروری است به این منظور یک قسمت از دریاچه مجزا شده و برنامه به دلیل محدودیت اعتبار فاز به فاز انجام شود. مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان با بیان اینکه این مهم دیگر آزمون و خطا نیست و نمی توان در وهله اول با وضعیت فعلی اعتبارات در همه جا آن را اجرا کرد، اضافه کرد: به مرور با اجرا در کل دریاچه همزمان از ظرفیت بخش خصوصی و جوامع بومی محلی نیز استفاده خواهیم کرد. موسوی تاکید دارد که جوامع بومی محلی به مراتب دلسوزانه تر مشارکت خواهند داشت و مسئولیت بیشتری می پذیرند و سیاست محیط زیست نیز استفاده از ظرفیت جوامع بومی در احیای سرمایه های زیست محیطی است. وی در خصوص میزان امیدواری به بازگشت این دریاچه به روزهای پیشین خود افزود: هر چند نمی توان دریاچه را به وضع سابق به صورت کامل باز گرداند اما وضعیت نئور به مراتب بهتر از شورابیل است. مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با تاکید به اینکه در سال های اخیر بار عالی آب دریاچه به دلیل چرای بی رویه دام افزایش یافته است، تاکید کرد: به عنوان مثال باید حقوق بهره بردار تامین و در ادامه چرا ممنوع شود. موسوی با یادآوری افزایش گشت های کنترلی چرای بی رویه دام از سال گذشته ادامه داد: وضعیت فعلی نئور نیازمند استفاده از ظرفیت های استانی و ملی است و باید با مدیریت صحیح و مشارکت دستگاه های دخیل پیش رود.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن