تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809750452




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در عزاداری ها به حقوق شهروندی توجه شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


در عزاداری ها به حقوق شهروندی توجه شود استان‌ها > البرز - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز گفت: هیئات مذهبی ضمن برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان، حقوق شهروندی را مد نظر قرار دهند.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید محمد رضا خسروی" در همایش آموزشی بازرسان هیئات مذهبی اظهار داشت: نیروی انتظامی در تمام فعالیت ها، رعایت قوانین و حقوق شهروندی را سرلوحه کار خود قرار داده است و به منظور هرچه با شکوهتر برگزار شدن مراسم عزاداری سرورو سالار شهیدان حضور فعال و شبانه روزی دارد.
وی در ادامه بیان داشت: بایدضمن توجه به هدف والای امام حسین علیه السلام در قیام سرخ عاشورا که احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی بود به آسیب هایی که ممکن است به واسطه عدم توجه به روح دین مبتلا به جامعه شود توجه داشته باشیم.
این مقام مسئول با اشاره به برخی از آسیب های مبتلابه مراسم عزاداری امام حسین(ع) خاطر نشان کرد: علمای بزرگ شیعه در مورد رواج خرافه و تحریف لفظی و معنوی این قیام مطالب زیادیی را بیان کرده اند که ما به عنوان پیروان آن امام همام باید با هوشمندی به آنها توجه کنیم.
سرهنگ خسروی افزود: تجمل گرایی، بی محتوا شدن مراسم در لفظ و معنا، بهره برداری های نادرست سیاسی از مراسم و ترویج برخی ناهنجاری ها از جمله مواردی است که ممکن است باعث تحریف هدف اصلی برگزاری مراسم آقا ابا عبدلله شوند.
وی با اشاره به ترفندهای دشمنان در سوء استفاده از اعتقادات مردم گفت: گروه های معاند تمام سعی و تلاش خود را برای ضربه زدن در جبهه جنگ نرم و حتی سوءاستفاده از ارزش ها و اعتقادات مردم بکار می برند که رواج شیوه های ناموجه در مراسم عزاداری و ایجاد بدعت از جمله این ترفندهاست.
سرهنگ خسروی تصریح کرد: استفاده از آلات و ادوات موسیقی که مورد تأیید مراجع تقلید عظام نیستند، رواج تشریفات و تجمل، اختلاط غیرضروری مردان و زنان، عدم توجه به شئونات اسلامی به ویژه مسأله حجاب از جمله مواردی هستند که باید مورد توجه مردم و هیئات قرار گیرند.
وی تأکید کرد: برگزاری مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام باید با رعایت نظم و قوانین صورت گیرد تا زمینه اختلال در فعالیت های اجتماعی و یا سوءاستفاده عده ای را فراهم نکند.
سرهنگ خسروی در این باره توضیح داد: استفاده از آلات موسیقی پر سرو صدا، استقرار تکایا و ایستگاه های صلواتی در مسیر رفت و امد مردم و خودروها ، بستن غیرضروی مسیر تردد مردم و وسایط نقلیه و عدم رعایت مسایل حفاظتی عزاداران در محوطه هیئات از جمله آسیب هایی است که بعضاً با آنها روبرو می شویم.
وی بیان کرد: در عزاداری ها باید حال افراد سالخورده، کودکان و بیماران را نیز در نظر بگیریم و با ایجاد آلودگی های صوتی غیرمتعارف باعث سلب آرامش دیگران نشویم مخصوصاً از ایجاد راه بندان و ترافیک های غیرضروی حتی المقدور پرهیز شود چرا که ممکن است جان و مال عده ای با این کار به خطر بیفتد و خدای ناکرده حق مردم پایمال شود.
این مقام مسئول با اشاره به ضرورت حفظ امنیت عزاداران یادآور شد: باتوجه به تجمع جمعیت در محوطه هیئات و تکایا باید تدابیر لازم به منظور جلوگیری از سرقت اموال و خودروی عزاداران توسط این هیئات اتخاذ شود که دراین زمینه همکاری با نگهبانان موسسات مراقبتی و حفاظتی بسیار موثر است و البته پلیس نیز اقدامات لازم را انجام می دهد.
سرهنگ خسروی با اشاره به ضرورت تعامل هیئات با پلیس ابراز داشت: به منظور تعامل و همکاری بیشتر پلیس و هیئات در ماه محرم، همیاران پلیس می توانند پل ارتباطی مردم و پلیس در تأمین هرچه بیشتر و بهتر نظم و امنیت باشند که دراین خصوص هیئات، همیاران پلیس را به کلانتری های محل معرفی کنند تا زمینه این همکاری ها فراهم شود.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان البرز در پایان گفت: هیئات مذهبی یک فرصت استثنایی برای مقابله با هجمه نرم دشمنان هستند و نباید اجازه دهیم که دچار تحریف شوند.

کلید واژه ها: استان البرز -




یکشنبه 26 مهر 1394 - 09:29:12





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن