تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820305058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شاخصه اي که عزاداري امام حسين(ع) را ممتاز کرده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۵۷ب.ظ)
امام جمعه قم عنوان کرد؛ شاخصه اي که عزاداري امام حسين(ع) را ممتاز کرده است موج-قم-امام جمعه قم گفت: توصيه شده است که مصيبت افراد را يادآوري نکنيد به اين دليل که شارع نمي‌خواهد مردم در اين مصيبت و عزا بمانند، ولي در مصائب اهل بيت (ع) نه تنها يادآوري نهي نشده است، بلکه تأکيد شده که يادآوري شود.
به گزارش خبرگزاري موج از قم،امام جمعه قم در جمع کارکنان مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه با اشاره به تفاوت بين عزاداري براي اهل بيت(ع) و انسان‌هاي عادي گفت: براي مصيبت‌هاي انسان‌هاي عادي تا سه روز عزاداري مي شود و بيشتر از آن نيز توصيه نشده و در برخي روايات نهي هم وارد شده است؛ولي مصيبت و عزاي اهل بيت(ع) اين چنين نيست.
وي ادامه داد: براي اهل بيت(ع) به خصوص امام حسين(ع) هيچ محدوديت زماني مطرح نشده است، بلکه در مواردي هم که ربطي به عزاي ابا عبدالله(ع) ندارد به دليل کار ويژه‌اي که حضرت انجام دادند، سفارش شده که از اباعبدالله (ع) نيز ياد شود.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي گفت:توصيه شده است که مصيبت افراد را يادآوري نکنيد به اين دليل که شارع نمي‌خواهد مردم در اين مصيبت و عزا بمانند، ولي در مصائب اهل بيت (ع) نه تنها يادآوري نهي نشده است،بلکه تأکيد شده که يادآوري شود.
وي ابراز داشت: فقها در تمام مواردي که در فقه به عنوان اعمال حرام و مکروه در مصيبت‌هاي متعارف فتوا صادر کرده‌اند درباره مصيبت‌هاي اهل بيت(ع) استثنا قائل شده‌اند.
حجت الاسلام و المسلمين سعيدي گفت: اگر زماني ولي‌فقيه يا مجتهدين احساس کردند از يک عملي در مصيبت اهل‌بيت(ع) دشمن سوء استفاده مي‌کند، احتمال دارد بر اساس اين سوء استفاده فتوايي به عنوان فتواي ثانويه صادر کند.
توليت حرم حضرت معصومه(س) ادامه داد: در مراسم‌هايي مانند قمه زدن ممکن است که دشمن از اين حرکت سوءاستفاده کند و بگويند که شيعيان خودزني مي‌کنند و در اين موارد ممکن است فقيه فتوايي در نهي اين کار صادر کند که بايد به آن عمل کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن