تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813144093




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم تلاش براي بالا بردن مصرف سرانه شير و فرآورده‌هاي لبني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۶:۲۹ب.ظ)
لزوم تلاش براي بالا بردن مصرف سرانه شير و فرآورده‌هاي لبني موج - مدير امور دام سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي گفت: دام‌پروري هاي صنعتي بالاي 100 رأس دام در اين استان از وضعيت اقتصادي بهتري برخوردار مي‌باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، منوچهر باغبان حقي در حاشيه بازديد سرپرست معاونت امور اقتصادي و بين‌الملل استانداري آذربايجان شرقي از شرکت کشت و صنعت آذر نگين در گفت و گو با خبرنگاران به توليد روزانه 2 هزار تن شير در آذربايجان شرقي اشاره کرد و افزود: شرايط آب و هوايي اين استان براي ايجاد دام‌پروري هاي بزرگ صنعتي مناسب است.
وي از حمايت سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي از ورود سرمايه گذاران به صنعت شير استان خبر داده و افزود: در صورتي که سرمايه گذاران قصد ورود به صنعت شير استان را داشته باشند، از آن‌ها حمايت مي‌کنيم.
مدير امور دام سازمان جهادکشاورزي استان يکي از سياست‌هاي امور دام سازمان جهادکشاورزي آذربايجان شرقي را واقعي کردن قيمت شيرخام و جلوگيري از مضرر شدن دامداران عنوان نموده و افزود: مصرف سرانه شير در کشور و استان ما نصف سرانه مصرف جهاني است پس بايد تلاش کنيم با افزايش مصرف سرانه زمينه را براي توسعه واحدهاي دام‌پروري و افزايش توليد شيرخام بعنوان ماده اوليه صنايع لبني فراهم نماييم.
وي افزود: در حال حاضر در استان آذربايجان شرقي براي فرآوري 790 هزار تن شير ظرفيت سازي شده که به دليل کاهش مصرف شير و فرآورده‌هاي آن، کارخانجات لبني با نصف ظرفيت فعاليت مي‌نمايند اين در حالي است که ظرفيت توليد شيرخام در واحدهاي دام‌پروري استان اعم از صنعتي، نيمه صنعتي و روستايي و عشايري بيش از نياز فعلي است، لذا ضرورت دارد با ترغيب جامعه به افزايش مصرف شير و محصولات لبني زمينه را براي بهره برداري حداکثري از ظرفيت‌هاي دام‌پروري و صنايع لبني استان فراهم و همچنين شرايط را براي توسعه دام‌پروري صنعتي هموار گردد.
مدير عامل شرکت شير پاستوريزه پگاه آذربايجان شرقي نيز گفت: با حرکت به سمت ايجاد دام‌پروري هاي بزرگ صنعتي در آذربايجان شرقي، توسعه پايدار صنايع لبني اين استان را شاهد خواهيم بود.
محمد براتي گودرزي افزود: بخش قابل توجهي از شير صنعتي مورد نياز آذربايجان شرقي از ساير استان‌هاي کشور تأمين مي‌شود و توسعه شرکت کشت و صنعت آذر نگين مي‌تواند اين کمبود را جبران کند.
مدير عامل شرکت کشت و صنعت آذر نگين نيز گفت: سابقه ديرينه آذر نگين در بخش اصلاح نژادي موجب شده تا گاوهايي با شيردهي بالاي 80 ليتر در روز، در چرخه توليد مثل اين واحد کشت و صنعت قرار بگيرند.
ناصر قاسمي افزود: اين شرکت در حال حاضر با 2 هزار رأس گاو، روزانه بيش از 30 تن شير توليد مي‌کند و در صورت اجراي فاز توسعه با اضافه شدن 6 هزار رأس گاو، اين ميزان توليد روزانه به 120 تن خواهد رسيد.
وي گفت: با وجود اينکه قيمت شير براي رعايت حال مصرف کنندگان کنترل مي‌شود و يک کيلوگرم شير از لحاظ قيمت با يک کيلوگرم علوفه برابري مي‌کند، افزايش بهره وري در آذر نگين موجب توسعه روزافزون اين کشت و صنعت شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن