تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ما (اهل بيت) ستون هاى حق را استوار و لشكريان باطل را متلاشى كرديم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820547459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولتیماتوم وزارت بهداشت به صاحبان صنایع غذایی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اولتیماتوم وزارت بهداشت به صاحبان صنایع غذایی


معاون غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان گفت: صاحبان صنایع غذایی که از لحاظ تولید موادغذایی به سطح مطلوب نرسیدند هرچه سریع تر برای ارتقای کیفیت تولیدات خود اقدام کنند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حسین دیناروند در همایش روز جهانی غذا با اشاره به اینکه موادغذایی باید با بهترین کیفیت تولید شود، گفت: توانمندی های بالایی در صنعت غذایی کشور برای ارتقای کیفیت وجود دارد و وزارت بهداشت انتظار دارد صاحبان صنایع برای دستیابی به کیفیت مطلوب تلاش کنند چون مسئولان وزارتخانه بطور جدی پیگیر هستند و با آنان برخورد می کنند.

معاون غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان افزود: صاحبان صنایع غذایی اذعان دارند که سلامت نقش اساسی در کیفیت محصولات دارد و هرگز نباید سلامت فدای مسایل دیگر شود.

دیناروند گفت: در بخش های مختلف صنایع غذایی ظرفیت و توانمندی لازم و کافی برای دستیابی به بالاترین استانداردهای بین المللی سلامت وجود دارد بنابراین وقتی چنین توانمندی وجود دارد وزارت بهداشت نیز پیگیری می کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از بیماری ها ناشی از مصرف موادغذایی ناسالم است، افزود: میکروبها، فلزات سنگین، باقی مانده سموم و کودهای شیمیایی و دیگر آلاینده ها از جمله تهدیداتی است که در موادغذایی بی کیفیت و ناسالم وجود دارد.

معاون غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان تولید موادغذایی تقلبی را در جهان یک پدیده نامطلوب بین المللی دانست و گفت: استفاده از رنگها، افزودنی ها و مواد ناشناخته نگهدارنده تهدید جدی برای سلامت است و وزارت بهداشت برای جلوگیری از تولید و ورود موادغذایی تقلبی دهها میلیارد تومان اعتبار را برای ایجاد آزمایشگاه های مجهز صرف کرده است.

دیناروند افزود: با استفاده از شبکه آزمایشگاهی مجهز سرعت و دقت ردیابی موادغذایی تقلبی در بخش نظارت افزایش یافته است.

وی بر اصلاح رفتار و شیوه تغذیه تاکید کرد و گفت: هم اکنون بیش از 50 درصد مردم به علت مصرف خارج از معمول نمک، شکر، روغن و غذاهای چرب با اسید چرب ترانس اضافه وزن دارند و به بیماری های غیرواگیر مبتلا هستند ، بنابراین حذف اسیدهای چرب اشباع اولویت اصلی وزارت بهداشت و درمان است.

معاون غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان افزود: آموزش تغذیه درست و سالم به تنهایی کافی نیست و وزارتخانه به عنوان دستگاه ناظر باید برای حذف موادغذایی ناسالم در جامعه اقدام کند.


شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن