تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815499955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تخلف 53 شرکت توليدي آبليمو از ابتداي سال تا کنون


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۵:۲۹ب.ظ)
تخلف 53 شرکت توليدي آبليمو از ابتداي سال تا کنون موج - معاون وزير و رييس سازمان غذا و دارو در خصوص سلامت و استاندارد برخي مواد غذايي نظير آبليمو و آب معدني گفت: اخذ مجوز هر شرکت از سازمان غذا و دارو، نشانه سلامت دايمي آن محصول نيست، بلکه ما در جريان نظارت‌هاي خود متوجه تخلفات صورت گرفته مي‌شويم.
به گزارش خبرگزاري موج، رسول ديناروند در حاشيه همايش روز جهاني غذا در جمع خبرنگاران ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: از ابتداي سال تا کنون، 53 شرکت توليد کننده آبليمو از ديد سازمان غذا و دارو تخلف داشته‌اند که اسامي برخي از آن‌ها اعلام و برخي ديگر نيز به مراجع قضايي معرفي شدند. رسانه اي نشدن اسامي برخي از متخلفين، به اين معني نيست که برخورد با آن‌ها صورت نمي‌گيرد.
ديناروند مهم‌ترين معضل صنعت آبليمو را وجود رقابت در بين صنايع به منظور کاهش هزينه‌هاي توليد دانست و گفت: طبق ضوابط موجود، توليد آبليمو بايد طبيعي باشد که در اين مورد تخلفاتي به منظور کاهش هزينه‌ها انجام شده و محصولات تعدادي از شرکت‌هاي متخلف، خطر جدي و فوري را براي سلامتي مردم نداشته و به مردم اطمينان مي‌دهيم که توليد کنندگان متخلف آبليمو، محصولي خطرناک و سمي را توليد نکرده‌اند، بلکه تخلف آن‌ها مربوط به کاهش قيمت توليد بوده که البته قابل قبول نيست و در همين زمينه نيز، اسامي متخلفان را به سازمان تعزيرات حکومتي و رسانه‌ها اعلام شده است.
وي افزود: خطوط توليدي آبليمو که متوقف شده بودند پس از اصلاحات لازم و مورد نظر سازمان غذا و دارو، موفق به اخذ مجوز ورود به بازار شده‌اند و اين نظارت تمام شدني نيست و مجدداً نمونه برداري‌ها انجام خواهد شد اما لازم است تا شرکت‌هاي توليد کننده از برند خود، بيشتر مراقبت کنند که آسيبي به نام کالاهاي آن‌ها نرسد.
ديناروند در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه عرضه آب آشاميدني دماوند مجاز است، گفت: آب آشاميدني دماوند مورد تأييد سازمان غذا و دارو است و عرضه آن در بازار مشکلي ندارد.
وي مصرف خمير مرغ در فرآورده‌هاي گوشتي را مجاز ندانست و گفت: سازمان دامپزشکي به عنوان دستگاه مسوول بر فرآورده‌هاي دامي و خام مانند تخم مرغ و شير نظارت مي‌کند اما هنوز نتوانسته‌ايم به شرايطي برسيم که امکان مصرف خمير مرغ در فرآورده‌هاي گوشتي وجود داشته باشد اين ميسر خواهد بود اما قاعدتاً بايد تعدادي از آن‌ها بايد حذف شوند و شرايط توليد نيز تغيير کند.
ديناروند در خصوص وضعيت حال حاضر غذا در کشور گفت: مردم شاهد هستند که ما به عنوان دستگاه نظارتي در زمينه غذا مسامحه نمي‌کنيم و در مواردي که مانند موضوع روغن پالم در سال گذشته يا آبليمو و آب معدني در سال جاري، ضرورت وجود داشت وارد شده‌ايم؛ چرا که سلامت مردم مهم‌ترين اصل براي ما است.
وي از صنعت غذا به عنوان يکي از صنايع پيشرفته در کشور ياد کرد و گفت: اين صنعت از نظر اقتصادي و اشتغال براي کشور اهميت ويژه اي دارد اما در جوانب مربوط به سلامتي آن، ما کوتاه نمي‌آييم.
ديناروند افزود: هفته گذشته از يکي از صنايع پيشرو کشور در حوزه غذايي بازديد داشتم و از اينکه اين شرکت توانسته به 40 کشور دنيا صادرات داشته باشد، خوشحال شدم؛ چرا که بخشي از صادرات، به کشورهاي سختگير اروپايي بود بنابراين زماني که مي‌توان مواد غذايي را در بالاترين سطح در کشور توليد کرد نبايد اجازه داد تا مواد غذايي ناسالم در کشور توليد شوند.
معاون وزير و رئيس سازمان غذا و دارو با بيان اينکه همايش روز جهاني غذا امروز در سراسر دنيا برگزار مي‌شود افزود: بزرگداشت اين روز با مشارکت 5 دستگاه کشور شامل وزارت بهداشت، جهاد کشاورزي، سازمان غذا و دارو، انجمن صنايع غذايي و دفتر خواروبار (فائو) در ايران نيز برگزار شد.
ديناروند افزود: در اين همايش موضوع غذا، از نگاه توليد کنندگان و صنعت گران و همچنين دستگاه‌هاي نظارتي و نماينده دستگاه‌هاي بين المللي بررسي مي‌شود و امروز همچنين به 26 صنايعي که موفق به دريافت نشان ايمني و سلامت شدند، تقدير مي‌شود.
معاون وزير و رئيس سازمان غذا و دارو شعار روز جهاني غذا را امنيت غذا از مزرعه تا سفره عنوان کرد و گفت: بخشي از نظارت بر اين زنجيره بر عهده وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو است اما نظارت در مزرعه و سموم بر عهده وزارت جهاد کشاورزي و نظارت بر فرآورده‌هاي دامي نيز بر عهده سازمان دامپزشکي است که لازم است تا همکاري بين دو وزارتخانه بيش از گذشته شود.
ديناروند يادآور شد: در مجموع، سمومي که در کشور استفاده مي‌شود خطرناک و آسيب زا نيست اما نحوه استفاده و کيفيت سموم وارداتي به کشور نکات مورد اختلاف ما با وزارت جهاد کشاورزي است و از وزارت جهاد کشاورزي انتظار داريم تا اصلاحات لازم را در تأمين سموم از منابع معتبر، آموزش کشاورزان و نظارت بر سموم جهت جلوگيري از قاچاق سموم، انجام دهد.
وي خاطرنشان کرد: برنج‌هاي خارجي که از مبادي رسمي وارد کشور مي‌شوند بدون شک کنترل مي‌شوند اما کنترل برنج در سال‌هاي 93 و 94، نسبت به گذشته بسيار سختگيرانه انجام شده و ضوابط فني آن اصلاح شده است، بنابراين با اطمينان مي گوييم که مشکلي از اين نظر وجود ندارد و در بازار نيز کنترل مي‌شود، ضمن اينکه برنج‌هاي توليد داخل به تدريج در قالب نظام کدگذاري و رهگيري ساماندهي مي‌شوند و از عرضه فله آن جلوگيري خواهد شد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن