تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819491796




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايران از نفوذ خود در منطقه براي حل بحران سوريه استفاده کند / اجرا نکردن توافق از سوي طرفين شايعه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۲۴ب.ظ)
اشتاين ماير در کنفرانس مطبوعاتي مشترک با ظريف: ايران از نفوذ خود در منطقه براي حل بحران سوريه استفاده کند / اجرا نکردن توافق از سوي طرفين شايعه است موج-وزير خارجه آلمان گفت:درخواست ما از ايران اين است که از نفوذ خود در منطقه و بر بشار اسد استفاده کند تا گام‌هاي اوليه را براي کاستن بحران برداريم.
به گزارش خبرگزاري موج، فرانک والتر اشتاين ماير بعد از ديدار با همتاي ايراني خود در نشست مطبوعاتي مشترک با محمدجواد ظريف در ابتداي سخنانش با اشاره به توافق وين افزود: خوشحال هستم که اين موقعيت فراهم شد که بعد از چندين سال وزير خارجه آلمان به تهران سفر کند و شخص من از اين بابت خوشحال است.
او با اشاره به اهميت زماني که اين سفر انجام شده ادامه داد: مسائل متعددي براي همکاري بين ايران و آلمان وجود دارد. امروز صبح در مورد برخي از مسائل از جمله اجراي توافق وين صحبت کرديم و اين گفت‌وگوها ادامه خواهد داشت و در دستورکار گفت‌وگوهاي دو طرف است.
وي با بيان اين که بخش عمده‌اي از کار را در اجراي اين توافق در پيش‌رو داريم و بايد همگي در اين زمينه تلاش کنيم گفت:‌ فردا مرحله اجراي واقعي برجام فرا مي‌رسد و تاکنون دو طرف به تعهدات خود عمل کردند.
اشتاين ماير با بيان اين که توافق وين يک موفقيت بوده و خواهد بود به اهميت گسترش همکاري‌هاي دو کشور ايران و آلمان و تعميق آن اشاره کرد و افزود:‌ دو کشور مي‌توانند با توجه به سابقه فرهنگي که از آن برخوردار هستند اين نوع مناسبات‌شان را افزايش دهند.
او با اشاره به هيأت فرهنگي که همراه وي در جريان اين سفر حضور دارند تصريح کرد: تمايل داريم که در آينده نزديک توافق‌نامه فرهنگي بين دو کشور به امضا برسد.
رئيس دستگاه ديپلماسي آلمان به زمينه‌هاي همکاري‌هاي دو کشور در زمينه محيط زيست و مديريت منابع آب اشاره کرد و گفت:‌ در دو هفته آتي هياتي از محيط زيست آلمان به تهران سفر خواهند کرد که چارچوبي براي همکاري‌هاي دو کشور در اين زمينه تهيه کنند.
اين ديپلمات عالي‌رتبه آلماني هم‌چنين به همکاري‌هاي دو کشور در ارتباط با مسائل اقتصادي اشاره کرد و افزود:‌ دو طرف براي گسترش همکاري‌ها در اين زمينه توافق نظر دارند و تلاش داريم که اين روابط را به نقطه اوجي که در گذشته وجود داشت برسانيم.
اشتاين ماير با بيان اين که در مورد بحران‌هاي منطقه‌يي نيز در پي ساعت‌هاي آينده با وزير خارجه ايران و ديگر مقامات ايراني تبادل نظر خواهد داشت ادامه داد: ما گفت‌وگو خواهيم کرد تا به اين موضوع برسيم که چه کاري بايد انجام دهيم که امنيت منطقه به ثبات بيانجامد و از ميزان درگيري‌هاي خشونت بار کاسته شود.
وزير خارجه آلمان با تاکيد بر اين که مواضع ايران و آلمان در اين زمينه بسيار نزديک است ادامه داد: منافع مشترکي وجود دارد که ما بتوانيم که با همکاري يکديگر بحران سوريه را به پايان برسانيم. ضمن اين که سوريه به عنوان يک کشور مستقل به فعاليت خود ادامه دهد.
وي با اشاره به اهميت راهکار سياسي براي حل بحران سوريه گفت:‌ آن چه که ثبات را به اين منطقه باز مي گرداند فقط در مقابله کردن با خشونت خلاصه نمي‌شود بلکه بايد واقع‌بين باشيم و ديگر مسائل را نيز در نظر بگيريم و در واقع در صورتي مي‌توانيم به موفقيت برسيم که فقط با خشونت مقابله نکنيم بلکه همان‌طور که گفتم در کنارآن واقع‌بينانه رفتار کنيم.
اين ديپلمات آلماني با بيان اين که ما از تجربه توافق خوب وين مي‌توانيم براي حل ديگر مشکلات منطقه استفاده کنيم، در پاسخ به سوال خبرنگار آلماني مبني بر اين که شما چه توقعي از ايران براي حل بحران‌هاي موجود در منطقه از جمله سوريه داريد؟ گفت: درخواست ما اين است که ايران از نفوذ خود در منطقه و بر بشار اسد استفاده کند تا گام‌هاي اوليه را براي کاستن بحران برداريم.
او با بيان اين که ما در جريان اين سفر با مقامات ايراني در ارتباط با وضعيت منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر مي‌کنيم در بخش ديگري از صحبت‌هايش گفت:‌بايد از قطع‌نامه‌هاي سازمان ملل در ارتباط با بحران سوريه حمايت شود و بايد در اين راستا جامعه جهاني را بسيج کنيم؛ از ديگر سو مردم سوريه به کمک‌هاي انسان دوستانه نياز دارند و اين کمک ها بايد به همکاري جامعه جهاني به اين مردم صورت بگيرد.
وي با بيان اينکه اميدوارم ايران به حل اين بحران يک نقش سازنده اي ايفا کند تا براي حل اين بحران به راه حل سريعتر دست پيدا کنيم، در بخش ديگري از اين مصاحبه مطبوعاتي در پاسخ به سوال يک خبرنگار ايراني مبني بر اين که شايعاتي مطرح است که آمريکا در آينده نمي‌خواهد برجام را اجرا کند و اگر آمريکا چنين تصميمي بگيرد اتحاديه اروپا چگونه عمل خواهد کرد؟ ادامه داد: اگر در 10 سال گذشته به شيوه خاصي به شايعات گوش مي‌داديم در ارتباط با موضوع هسته‌اي ايران به توافق و نتيجه نمي‌رسيديم.
اشتاين‌ماير با بيان اين که هيچ نشانه‌اي نمي‌بينيم که اين طرف و آن طرف توافق بخواهند که توافق را اجرا نکنند، ادامه داد: اميدوارم پروسه باقي مانده در ارتباط با اجراي اين توافق به خوبي پيش برود و نبايد جاي شک گذاشت که مثلا يک طرف آن را اجرا نمي‌کند.
وي گفت: توجه به شايعات واقع‌بينانه نيست و ما به آن توجه نمي‌کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن