تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815928912




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم بايد براي خانه دار شدن 40 سال پس انداز کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۴:۳۴ب.ظ)
رئيس اتحاديه مشاورين املاک در گفتگو با موج : مردم بايد براي خانه دار شدن 40 سال پس انداز کنند موج - رئيس اتحاديه مشاورين املاک و مسکن گفت: دهک هاي پايين و ضعيف بايد براي خانه دار شدن 40 سال پس انداز کنند.
حسام عقبايي بيان کرد : افزايش نرخ تسهيلات بانکي بر اقتصاد فعلي کشور تاثير مي گذارد و مي تواند با بالا بردن توان مالي خريداران مسکن تعداد معاملات حوزه مسکن را نيز افزايش دهد.
عقبايي با بيان اينکه برخي اقتصادانان اعتقاد دارند که اگر تسهيلات مسکن به مردم مستقيم به مردم پرداخت شود و چه در حوزه تخصصي خودش به کار گرفته شود و چه نشود تبديل به يکي از عوامل تورم زا در حوزه مسکن مي شود گفت: اين تحليل درست است اما در کشور ما ظرفيت ارائه تسهيلات به توليدکنندگان مسکن وجود ندارد و در کشوري مانند کشور ما که بيش از 90 درصد توليد ساختمان به صورت بومي انجام مي شود سازندگان و توليدکنندگان مسکن اين توانايي را ندارند تا در سطح کلان و با استفاده از اين تسهيلات ميزان تقاضا براي توليد خانه در کشور را پوشش دهند و ما مجبوريم در شرايط فعلي براي عبور از رکود و خانه دار کردن دهکهاي پايين جامعه که حداقل بودجه را براي خانه دار شدن تهيه کرده اند، با شارژ نسبي اين بودجه به خانه دار شدن آنها کمک کنيم.
رئيس اتحاديه مشاورين املاک گفت: از آنجايي که درآمد مردم نسبت به قيمت مسکن کاهش پيدا يافته و متناسب با قيمت مسکن رشد نکرده است در نتيجه دهکهاي ضعيف بايد براي خانه دار شدن بيش از 40 سال پس انداز کنند تا شايد بتوانند خانه بخرند.
عقبايي گفت: ميزان تسهيلات مسکن فعلي بر افزايش توان مالي مردم در شهرهاي بزرگ تاثير چنداني ندارد و تسهيلات بايد توام با عدالت اجتماعي باشد يعني نمي توان با يک فرمول براي کل کشور تصميم گرفت.از آنجايي که قيمت مسکن در شهرهاي بزرگ و کوچک متغير و متفاوت است در نتيجه مبلغ تسهيلات بانکي نيز بايد بر همين اساس به خانه دار شدن مردم در شهرهاي مختلف کشور کمک کند.
وي تاکيد کرد: ضمن بومي سازي تسهيلات مي بايست از بنگاه داري بانک ها نيز جلوگيري شود و در عوض تسهيلات در اختيار مصرف کنندگان قرار گيرد و اين امکان وجود داشته باشد تا بيش از 80 درصد از ارزش مسکن براي خريداران تامين شود.
عقبايي گفت: در خصوص ميزان اقساط و سود آن نيز لازم است تجديد نظر شود و سود تسهيلات مسکن از سود تسهيلات خريد کالا و خودرو و.. متفاوت باشد.بايد با نگاه ويژه تري به تسهيلات خريد مسکن توجه شود و به خصوص بانک مسکن قيمت اوراق بانکي اش را کاهش دهد زيرا در هيچ جاي جهان اين طور نيست که تا يک پنجم مبلغ وام هزينه شود.
وي افزود : بايد بورس و فرابورس از فرآيند دريافت تسهيلات بانکي حذف شوند و اين امکان وجود داشته باشد تا مردم تسهيلات را به طور مستقيم از خود بانک ها دريافت کنند.
اين کارشناس مسکن به بروکراسي هاي اداري در بانک ها براي دريافت تسهيلات بانکي اشاره کرد و گفت: همين قوانين اداري زاءد هستند که مدت زمان دريافت تسهيلات را به تاخير مي اندازند و بايد به حال آنها فکر اساسي شود.
حسام عقبايي تاکيد کرد که اتحاديه مشاورين املاک و شخص وي به عنوان رئيس اين اتحاديه با مقوله اي به نام ليزينگ مسکن مخالف است زيرا باعث مي شود تا شرکت هاي اقماري ليزينگ به وجود آيد و مبلغي نيز به عناون کارمزد بر ساير مبالغ دريافتي از خريداران مسکن اضافه شود.
وي افزود: ليزينگ مسکن تنها بار مالي سنگيني را بر مردم تحميل مي کند و در ايجاد توازن بين عرضه و تقاضا و امور خريد مسکن مردم تاثيري ندارد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن