تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ارزش چهار چيز را جز چهار گروه نمى‏شناسند : جوانى را جز پيران، آسايش را جز گرفتاران...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805609055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یک نماینده مجلس: اصلاح ساختار اقتصادی باید مهمترین دغدغه ما پس از برچیده شدن تحریم ها باشد


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: یک نماینده مجلس: اصلاح ساختار اقتصادی باید مهمترین دغدغه ما پس از برچیده شدن تحریم ها باشد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برچیده شدن تحریم ها به تنهایی برای خروج اقتصاد از وضعیت نامطلوب کنونی آن کافی نیست، گفت: اصلاح ساختار اقتصادی باید مهمترین دغدغه مسؤولان در دوران پساتحریم باشد.
به گزارش نامه نیوز، محمدرضا پورابراهیمی، با اشاره به تصویب شدن کلیات برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) در مجلس، اظهار داشت: در فضای کنونی اقتصادی کشور، دو رویکرد اساسی در این زمینه وجود دارد که نخستین آنها حل کامل مشکلات اقتصادی با برداشته شدن تحریم ها و دیگری اولویت دادن به بهبود ساختارهای اقتصاد است.
وی گفت: هرچند طی سال های گذشته از مساله تحریم ها و فشارهای اقتصادی ظالمانه با مشکلات متعددی در کشور مواجه شده ایم، اما مسلما شرایط کنونی کشور صد درصد متاثر از مساله تحریم ها نیست.

پورابراهیمی در همین ارتباط به گزارش ارائه شده از سوی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در آن مطلب به روشنی سهم اثرگذاری تحریم ها بر شرایط اقتصادی کشور 20 درصد و 80 درصد بقیه را مربوط به سوء مدیریت های داخلی دانسته بود.

وی بیان داشت: هرچند با رفع تحریم ها می توان از ظرفیت به وجود آمده در جهت احقاق حقوق و مطالبات قانونی کشور استفاده کرد و مسلما رفع تحریم بانک مرکزی، رفع تحریم های بیمه ای، کشتیرانی و غیره و رفع تحریم های نفتی به افزایش منابع درآمدی و گشایش های خوبی در اقتصاد خواهد انجامید، اما مهمترین مساله اصلاح ساختار اقتصاد کشور است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه باید از شرایط پیش آمده به عنوان پشتوانه ای برای حرکت روبه جلوی اقتصاد استفاده کرد، هشدار داد: بدانیم و آگاه باشیم که اگر استفاده درستی انجام ندهیم، قطعا ساختار نامطلوب اقتصادی بر موقعیت ممتاز پیش آمده برای کشور غلبه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: براین اساس، همه تلاش ما پس از برچیده شدن تحریم ها باید استفاده از این ظرفیت در جهت بهبود وضعیت ساختاری نابسامان اقتصادی باید باشد که در غیر این صورت، در خوشبینانه ترین حالت به صورت زودگذر از این شرایط عبور کرده و به وضعیت سال 90 و وضعیت آن زمان در رشد اقتصادی، اشتغال، بهره وری و شاخص های انرژی خواهیم رسید.

نماینده کرمان و راور در مجلس خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی باید تمام تلاش خود را معطوف به استفاده از این فرصت در جهت رفع نقاط ضعف مدیریتی و اقتصادی و چالش های موجود اقتصاد کنیم.

وی یادآور شد: وابستگی اقتصاد به نفت، وضعیت نامطلوب صندوق توسعه ملی در رونق بخشی به تولید و غلبه هزینه های جاری کشور بر هزینه های عمرانی، از جمله عرصه هایی است که اگر برای رفع آنها فکر اساسی نشود، قطعا رفع تحریم ها تنها حکم مسکّنی برای اقتصاد بیمار کشور خواهد داشت.

وکلای ملت در جلسه علنی 19 مهرماه کلیات طرح اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال اجرای برجام را پس از بحث و بررسی با 139 رای موافق در مقابل یکصد رأی مخالف به تصویب رساندند.


منبع: ایرنا


۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن