تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):صله رحم، انسان را خوش اخلاق، با سخاوت و پاكيزه جان مى‏نمايد و روزى را زياد مى‏كند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806364184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنفرانس امنيتي مونيخ؛ آزمون جديت غرب براي حل بحران سوريه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ مهر ۱۳۹۴ (۱۰:۳۸ق.ظ)
کنفرانس امنيتي مونيخ؛ آزمون جديت غرب براي حل بحران سوريه موج - گروه سياسي
برگزاري اجلاس مقدماتي کنفرانس امنيتي مونيخ در تهران براي اولين بار، نگاه ها را براي حل و فصل جدي مسائل سوريه به اين اجلاس دوخته است. کنفرانس مونيخ به يکي از مجامع بين‌المللي مهم در عرصه امنيت جهاني تبديل شده‌ و به دليل تشابه کمي و کيفي و بازتاب‌هاي آن با مجمع جهاني اقتصاد، به داوس امنيتي نيز شهرت دارد. اگرچه در اين کنفرانس تصميم اجرايي گرفته نمي شود اما به عقيده بسياري از کارشناسان نتايج حاصل از اين کنفرانس مي تواند در پيشبرد مسائل سياسي سوريه کمک قابل توجهي داشته باشد.
در حاشيه اين اجلاس قرار است پنل ويژه اي درباره مباحث منطقه برگزار شود. وزراي خارجه آلمان، لبنان، عمان، رئيس مجلس عراق، نخست وزير اقليم کردستان، معاون نخست وزير عراق، هلگا اشميت معاون مسئول سياست خارجي اروپا و جانشين ويژه دبيرکل سازمان ملل متحد در امور سوريه، از جمله شرکت کنندگان اين نشست هستند.
«ولفگانگ ايشينگر» رييس کنفرانس امنيتي مونيخ در باره اين نشست اعلام کرده است: «با توجه به توافق صورت گرفته بين ايران و گروه 1+5 در وين، حالا وقت آن رسيده است که بررسي کنيم آيا و چه ميزان مي توان در موضوعات ديگر هم با ايران همکاري تنگاتنگ داشت. ما بايد با همکاري مسئولان و نهادهاي تصميم گير ايران راه آغاز حل و فصل بحرانهاي منطقه اي که تعدادشان هم کم نيست به ويژه بحران سوريه را پيدا کنيم.»
با اين حال نکته قابل توجه اين است که استفاده از همکاري هاي ايران، به توافق هسته اي منوط شد و اين درحالي است که مواضع ايران در خصوص مسائل منطقه اي همواره حمايت از راهکار سياسي چه قبل و چه بعد از اين توافق بوده است. بر منتقدان نيز بر اين نظرند که اين اجلاس نتيجه عملي چنداني ندارد و اين کنفرانس به دليل فقدان راهکاري سازنده براي خروج از بحران ها، نمي تواند بر چالش هاي کنوني فائق آيد و جهان را به سمت امنيت ادعايي خود سوق دهد.
مسئله ديگري که بايد به آن اشاره کرد؛ اظهارات وزير خارجه آلمان بود که البته بعيد به نظر مي رسيد اين اظهارات ناهماهنگ با خواست ساير شرکاي اروپايي و آمريکايي شان باشد. «فرانک‌والتر اشتاين‌ماير»، روز گذشته جمعه در مصاحبه‌اي با يک نشريه آلماني، خواستار مذاکره با کشورهاي ايران، ترکيه، عربستان و روسيه، جهت رسيدن به نقشه‌راه پايان جنگ در سوريه شد.
رئيس دستگاه ديپلماسي آلمان که با نشريه آلماني «بيلد» گفت‌وگو مي‌کرد گفت: «اگر تصميم‌گيران از تمامي احزاب دخيل در اين درگيري‌، در سوريه و در تمام منطقه حضور نداشته باشند، فرقي نمي‌کند ما چه کاري انجام دهيم؛ هيچ چيز موثر نخواهد بود.»
وي گفت: «لازم است ما آمريکا و روسيه و همين‌طور، ترکيه، عربستان سعودي و ايران را پاي يک ميز بياوريم تا بر سر نقشه‌راه پايان جنگ به توافق برسند.»
توافق هسته اي متغيري تعيين کننده در ميزباني ايران براي کنفرانس مونيخ بود و اين درحالي است که اصول سياست خارجه ايران همواره ثابت، مبتني بر همکاري هاي منطقه اي و حمايت از راهکارهاي سياسي بوده است. هنوز روشن نيست که انتظار غرب از همکاري ايران در خصوص بحران سوريه و براي بعد از توافق هسته اي چه بوده که آنها را مشتاق مي کرد تا در اين مقطع، از همکاري با ايران سخن بگويند. از سويي ديگر صرف نظر از حضور ايران، روسيه، آمريکا، عربستان، ترکيه و غيره بر سر يک ميز و انجام گرفتن گفت و گوها، با اصرار طرف غربي و متحدين منطقه اي شان مبني بر خروج اجباري بشار اسد از قدرت، نمي توان راه حل پايدار و منسجمي را براي آينده سوريه متصور شد. به عبارتي ديگر ماندن دولت قانوني اسد براي برخي کشورهاي منطقه اي بويژه عربستان و ترکيه به منزله شکستي سخت تعبير خواهد شد. از اين نظر بايد منتظر ماند و جديت طرف غربي را طي روزها و هفته هاي آينده مورد آزمون قرار داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن