تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813465782




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري روابط ايران و فرانسه به ويژه دربخش بهداشت و درمان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مهر ۱۳۹۴ (۲۳:۱۱ب.ظ)
همکاري روابط ايران و فرانسه به ويژه دربخش بهداشت و درمان موج - وزراي بهداشت ايران و فرانسه با هدف توسعه و تقويت همکاري هاي دو جانبه در بخش سلامت با يکديگر در پاريس ديدار و گفتگو کردند.
به گزارش خبرگزاري موج،هاشمي در اين ديدار با بيان اينکه روابط دو کشور ايران و فرانسه سابقه طولاني دارد و به بيش از دو قرن مي رسد گفت:پس از توافق هسته اي فرصت هاي خوبي براي احياء روابط گذشته فراهم شده است .وي افزود :در حال حاضر صادرات فرانسه به ايران حدود 500 ميليون يورو است که يک سوم از آن مربوط به حوزه سلامت است .
قاضي زاده هاشمي در ادامه به طرح تحول سلامت در ايران اشاره کرد و گفت : 98 درصد مردم ايران زير پوشش بيمه هستند و کسانيکه به بيمارستانه هاي دولتي مراجعه مي کنند هزينه پرداختي انها کمتر از چهار درصد است.
وزير بهداشت کشورمان همچنين به ادغام آموزش پزشکي و خدمات سلامت در ايران اشاره کرد و گفت : ما در زمينه اورژانس ، فرآورده هاي خوني و ايجاد پالايشگاه هاي جديد خون ، همکاري در حوزه انتقال خون، فناوري هاي نوين ارايه خدمات الکترونيک در حوزه سلامت آمادگي همکاري با فرانسه را داريم.
وي برداشته شدن تحريم ها را فرصت جديدي براي افزايش و تقويت همکاري ها در حوزه سلامت دانست و گفت : بازار ايران از شرکت هاي‌ فرانسوي استقبال مي کند اما با اين شرط که انها بايد نگاه صرف صادرات به بازار ايران را اصلاح کنند .وي گفت : نگاه ما به سرمايه گذاري در شرايط جديد، توليد / فراوري و صادرات محصولات از ايران است .
دراين ديدار ماري سل تورن وزير بهداشت فرانسه هم ابتدا فاجعه منا را تسليت گفت و خود را در غم اين فاجعه شريک دانست.وي به ظرفيت هاي شرکت هاي فرانسوي براي همکاري با ايران اشاره کرد و گفت : فرانسه و ايران در گذشته همکاري هاي زيادي با‌يکديگر داشته اند و حتي در شرايط سخت تحريم ها هم همکاري در بخش سلامت را متوقف نکرده اند .
وزير سلامت فرانسه گفت : ما اماده همکاري با ايران در فن اوري هاي جديد از جمله پرونده الکترونيک که تحول بسياري در نظام سلامت به وجود مي اورد هستيم .

امضاء دو قرار داد ساخت ازمايشگاه بين ايران و فرانسه
همچنين در سفر وزير بهداشت کشورمان به پاريس قرارداد ساخت دو آزمايشگاه امضاء شد .
اين دو قرار داد ميان انستيتو پاستور ايران و يک بنياد خيريه فرانسه امضاء شد .مصطفي قانعي رئيس انستيتو پاستور ايران پس از امضاي اين قرارداد گفت: اين بنياد خيريه قراراست از ابتداي سال نو ميلادي احداث يکي از ازمايشگاهها را در زهدان اغاز کند.
وي افزود :اين ازمايشگاه تشخيص بيمارهاي عفوني خطرناک خواهد بود که کل هزينه هاي ساخت و تجهيز اين ازمايشگاه را اين بنياد تقبل کرده و ايران فقط زمين انرا در دانشگاه علوم پزشکي زاهدان در اختيار اين بنياد قرار خواهد داد .
قانعي افزود:در واقع اين قراردادي چهارجانبه ميان وزارت بهداشت ايران ، دانشگاه علوم پزشکي زاهدان ، انستيتو پاستور ايران و بنياد خيريه فرانسوي است که براساس قرارداد به کشورهاي پاکستان و افغانستان هم خدمات خواهد داد .
وي گفت: قرارداد دوم هم به ساخت ازمايشگاه ديگري اختصاص دارد که قرار است در انستيتو پاستور کرج درباره تشخيص با سطح امنيتي بالاتر بيماري هاي عفوني خطرناک ساخته شود.
قانعي افزود: بودجه ساخت اين ازمايشگاه را وزارت بهداشت پرداخت خواهد کرد و اين بنياد فقط در ساخت ، تجهيز و راه اندازي مشاوره خواهد داد.اين دو قرار داد در حضور حسن قاضي زاده هاشمي وزير بهداشت کشورمان امضاء شد .
وزير بهداشت کشورمان که به دعوت همتاي فرانسوي خود به پاريس سفر کرده است در روز نخست اين سفر با نمايندگان شرکت کارفرمايان فرانسه در بخش سلامت و همين طور با خانم ماري سل تورن وزير سلامت فرانسه ديدار و گفتگو کرد .وي همچنين روز نخست سفر خود از بخش هاي اورژانس ، پژوهشي و درماني بيمارستان نيکل پاريس و همين طور از ساختمان انستيتو پاستور فرانسه بازديد کرد .سفر وزير بهداشت کشورمان عصر جمعه در پاريس پايان مي يابد.
هاشمي همچنين با تعدادي از پزشکان و متخصصان ايراني مقيم پاريس و همين طور با تعدادي از پزشکان فرانسوي به طور جداگانه ديدار و گفتگو کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن