محبوبترینها
آیا میشود فیستول را عمل نکرد و به خودی خود خوب میشود؟
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1855607715
آیت الله مهدوی کنی از پایه های اصلی انقلاب بودند
واضح آرشیو وب فارسی:راوی نیوز: به گزارش راوی نیوز ، حجت الاسلام سید حسین حسینی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته جوادآباد در خصوص مسائل مختلفی سخن گفت که مشروح کامل آن را می خوانید: مشروح خطبه اول موضوع: چرائی وقوع حادثه کربلا بسم الله الرحمن الرحیم الحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین نَحمَدُهُ وَنَستَعینُه و نَستَغفِرُه وَ نَتَوَکّلُ علَیه وَ نُصَلّی وَ نُسَلِّم علی حَبیبِه وَ نَجیبه وَ خیَرَتِه فی خَلقه وَ حافِظِ سِرّه وَ مُبَلِّغِ رِسالاته سَیِّدِنا وَ نَبیِّنا اَبی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد(ص) وَ علی آلِه الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبینَ الهُداهِ المَهدیین المَعصومین سیَّما بَقیَّهَ اللهِ فی الاَرَضین وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین. عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله توصیه به تقوی: « سَأَلَ أَعْرَابِیٌّ عَلِیّاً (علیه السلام) عَنْ دَرَجَاتِ الْمُحِبِّینَ مَا هِیَ…» روزی شخصی روستایی خدمت امیرالمومنین علی(علیه السلام) رسید و از ایشان در مورد درجات محبّین سؤال کرد؛ محبّین یعنی کسانی که می گویند: خدا را دوست داریم؛ « قَالَ (علیه السلام) أَدْنَى دَرَجَاتِهِمْ مَنِ اسْتَصْغَرَ طَاعَتَهُ وَ اسْتَعْظَمَ ذَنْبَهُ وَ هُوَ یَظُنُّ أَنْ لَیْسَ فِی الدَّارَیْنِ مَأْخُوذٌ غَیْرُهُ » حضرت (ع) در جواب فرمودند: پائین ترین درجه از درجات محبّین که دیگر پائین تر از آن درجه ای نیست، برای کسی خواهد بود که اعمالش در نظرش کوچک جلوه می کند و اگر نعوذ بالله از او خطایی سر زند خیلی بزرگ جلوه می کند و گمانش هم این است که خدا در دنیا و آخرت فقط او را به محاکمه می کشاند، این کسی است که خدا را دوست دارد، این شخص پایین ترین سطح دوستی خدا را دارد. « فَغُشِیَ عَلَى الْأَعْرَابِیِّ فَلَمَّا أَفَاقَ قَالَ هَلْ دَرَجَهٌ أَعْلَى مِنْهَا قَالَ نَعَمْ سَبْعُونَ دَرَجَهً.» (مستدرک الوسائل ؛جلد۱؛صفحه۱۳۳) وقتی مرد روستایی این مطالب را می شنود، بی هوش می شود؛ وقتی به هوش می آید از حضرت سؤال می کند: مگر بالاتر از این هم درجه ای هست؟ حضرت فرمودند: بله، هفتاد درجه بالاتر هم وجود دارد. حالا اگر می خواهی بدانی خدا را دوست داری یا نه، خود را با این معیار بسنج. تقوا یعنی این که انسان خدا را اینگونه دوست داشته باشد که اعمالش در نظرش کوچک و منم منم نکند که انسان را نابود می کند و خطای خود را بزرگ بداند. به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ماه بصیرت افزائی و ماه معرفت افزایی دینی و ماه حزن و غم و عزا ، هم تسلیت عرض می کنم شهادت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) و هفتادو دو تن از یاران باوفای او را و هم موضوع بحث را اختصاص می دهم به چرائی وقوع حادثه کربلا. اینکه چه شد آن جمعیت انبوه در مقابل امام حسین (ع) ایستادند و بی دینی و بی مروتی و بدتر از حیوانیت را به نمایش گذاشتند ؟ چه شد افرادی به همین سادگی حاضر شدند امام حسین (ع) و اصحاب و فرزندانش را به شهادت برسانند و یا تماشا کنند و یا سکوت کنند؟ این بحث از اهمیت بالائی برخوردار است چون که تاریخ تکرار پذیر است البته مشابه آن نه عین آن ؛ و از طرفی اگر مشابه آن تکرار شد و ما هم ندانستیم که چه باید بکنیم و از تاریخ عبرت و درس نگرفته باشیم ما هم به سرنوشت آنها که مغضوب خدا واقع شدند گرفتار می شویم. مثلا ؛ قرآن می فرماید: فرعون یک زمامدار فاسد بود « …. إِنَّهُ کَانَ مِنَ الْمُفْسِدِینَ (۴)» (سوره قصص) اما مردم « فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ …. (۵۴)» (سوره زخرف) و مردم هم قدرت تحلیل نداشتند و فرعون آنها را در جهل نگه داشته بود . نتیجه این دو این شد که : « فَخَرَجَ مِنْهَا خَائِفًا یَتَرَقَّبُ … (۲۱)» (سوره قصص) موسی مجبور شد شبانه از شهر و از بین مردم خائفانه فرار کندو بیرون برود چون هم زمامدار فاسد بود و هم مردم جاهل بودند. و مثالی دیگر از تاریخ : قصه حضرت یوسف ؛ نتیجه حسادت و جهل و غفلت برادران چه شد ؟ « اقْتُلُواْ یُوسُفَ (۹)» (سوره یوسف) بیایید برادرمان را بکشیم. که باعث شد سالیان سال از برکت حضرت یوسف (ع) محروم باشند و آنهمه بلا و مصیبت ببینند. در اینجا به چهار اقدام عمده ای که اموی ها و دیگرانی که بعد از پیامبر (ص) برسرکار آمده اند انجام دادند اشاره می کنم که با این چهار اقدام توانستند مردم را در جهل نگه دارند و سوار بر آنها بشوند.همچنین امام حسین (ع) را به کربلا بکشانند و اردوگاه یزید فاسد شرابخوار سگ باز پر از لشکری باشد که برای قتل و غارت امام حسین(ع) و اهلبیت آنحضرت که به کربلا آمده بودند اما اردوگاه امام حسین(ع) غریبانه و مظلومانه بماند.این چهار آفت هرجامعه ای است که اگر رخنه کند آن جامعه را ویران می کند. اما چهار اقدام اموی ها پس از پیامبر (ص): ولایت ستیزی: اولین کاری که اموی ها کردند گفتند امامت را کنار بزنیم، ولایتی که پیامبر(ص) این همه روی آن کار کرده بود؛ در غدیر، در حدیث منزلت، در خانه اش؛ یعنی از روزی که پیامبر(ص) دعوتش را شروع کرد، امامت علی(ع) را هم مطرح کرد. اما اموی ها با این ولایت مبارزه کردند. از سقیفه شروع کردند تا این مسأله را کمرنگ کردند که حضرت علی (علیه السلام) می فرماید: « فَوَ اللهِ مَا زِلْتُ مَدفوعاً عَنْ حَقّی مُسْتَأثراً علیّ منذُ قَبَضَ اللهُ نَبیّهُ صل الله علیه و آله حَتّی یَومِ النَّاسِ هَذَا » (نهج البلاغه ؛خطبه۶) بعد از رحلت پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) تا کنون حقّ من غصب شد و تا روزی که حضرت به شهادت رسید آنها ابتدا امامتی را که رکن دین است در جامعه قطع کردند. مبارزه با ولایت و امامتی که امیرالمومنین (علیه السلام) درباره آن می فرماید: « بِنَا فَتَحَ اللهُ وَبِنَا یَخْتِمُ وَبِنَا یَمْحُوا اللهُ ما یَشاءُ وَ یُثْبِت » (غررالحکم؛حدیث۱۹۴۸) امام هادی (علیه السلام) زیارت جامعه کبیره که یک دوره امام شناسی است را تعلیم فرمود تا بگوید اگر کسی امامش را نشناخت و حجت خدا را نشناخت، خدا را نشناخته است. و امام حسین (علیه السلام) هم که در روز عاشورا آنطور خودش را معرفی کرد که من پسر پیغمبر(ص) و علی(ع) و فاطمه (س) ام ، از این باب بود. بنابراین ابتدا ولایت ستیزی انجام شد که توانستند امام حسین (ع) را به شهادت برسانند یعنی با ولایت زدائی و امامت زدائی توانستند امام حسین (ع) را به عنوان چهره ای که خودشان می خواستند معرفی کنند. شخصی است به نام جعفر ابن محمد اشعث، که داستانش در کافی است. صفوان بن یحیی می گوید من از جعفر ابن محمد پرسیدم که چرا تو امام صادق (علیه السلام) را قبول داری؟ چرا شیعه شدی؟ پدرت آدم خوبی نبود، علت این که تو پیرو امام صادق(ع) شدی چه بود؟ گفت: روزی منصور دوانیقی پدرم، محمد اشعث را خواست و گفت یک آدم قوی که کلاه سرش نرود و بتوان مأموریت مالی را به او واگذار کرد را معرفی کن که پدرم دایی اش، ابن مهاجر را معرفی کرد. منصور پولی به ابن مهاجر داد و گفت: به مدینه می روی و سادات حسنی و حسینی را پیدا می کنی. هر کدامشان را که دیدی یک مقداری از این پول را به آنها بده و یک رسید هم از آنها بگیر . با این کار می خواست پشتوانه ای برای خودش درست کند و الّا دلش به حال سادات و فرزندان امام نسوخته بود.گفت: به آنها نگو که این پول را منصور داده چون اگر بگویی هیچ کس قبول نمی کند. بگو من از شیعیان شما هستم و از خراسان می آیم و حتماً از امام صادق (علیه السلام) هم رسید بگیر. ابن مهاجر به مدینه آمد و برگشت. و گزارش داد که به هر سید حسنی و حسینی که رسیدم پول دادم و رسید گرفتم . منصور گفت: رسید امام صادق (علیه السلام) کجاست؟ گفت: این یکی نشد. منصور گفت: چرا نشد؟ گفت: به مسجد پیغمبر رفتم امام صادق(ع) داشت نماز می خواند به محض اینکه نمازش را سلام داد قبل از اینکه من حرفی بزنم برگشت رو به من و فرمود : پسر مهاجر، از خدا بترس. گفتم: آقا، پسر مهاجر کیست؟ من از شیعیان شما هستم، از خراسان می آیم. فرمود: دروغ می گویی، از نزد منصور می آیی، و مأموریتم را هم گفت. بلند شدم و با شرمندگی از مسجد بیرون آمدم. منصور بلند شد قدمی در اتاق زد، و گفت: ابن مهاجر، هر زمان در جامعه یک محدَّث (یعنی کسی که با فرشته ها ارتباط دارد و از غیب خبر دارد) وجود دارد « وَإنَّ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمدٍ مُحَدَّثنا الیَوْمَ » امروز آن محدَّث در جامعه امام صادق(ع) است. (کافی؛جلد۱؛صفحه۴۷۵) منصور این را می فهمد، اما حبّ ریاست، حبّ جاه، حبّ مقام، خشم و شهوت و بخل و منیّت، نمی گذارد درست عمل کند. پس اموی ها با ولایت ستیزی توانستند به سادگی سر امام حسین (علیه السلام) را در کوفه بالای نیزه کنند؟ کوفه ای که حداقل چند سال پایتخت و محل حکومت اسلام بوده است و کاملاً حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را می شناختند. این چهار آفت را امام حسین (علیه السلام) در قالب نامه ای به مردم کوفه بیان فرمودند : «من الحسین بن علی إلی المَلإ من المؤمنین و المسلمین…..» « فَلَعَمری ما الإمامُ إلا الحاکمُ بالکِتابِ» (بحارالانوار ؛جلد۴۴؛صفحه۲۳۴) امام کسی است که بر اساس قرآن حکم می کند؛ یعنی اول ولایتتان را درست کنید این چهار توصیه امام حسین (ع) بودکه مردم چهار حرکت منفی در مقابل آن قرار دارند (ولایت ستیزی ) و همین باعث شد مردم در مقابل امام بایستند و اهانت و جسارت کنند و خسرالدنیا و الآخره بشوند. ای عزیزان ما همه در مسیر بندگی با این چهار آفت روبرو هستیم ، تلاش کنیم تا توصیه چهار گانه امام حسین (ع) را به خوبی بدانیم و عمل کنیم. مشروح خطبه دوم بسم الله الرحمن الرحیم وَالحَمدُ لِلّهِ رَبِّ العالَمین وَ الصَلاهُ وَ السَلامُ علی سَیِدِنا وَ نَبیِّنا ابی القاسِم المُصطَفی مُحَمَّد وَ علی آلِهِ الاَطیَبینَ الاَطهَرینَ المُنتَجَبین سیَّما علی امیرِ المومِنین وَ الصدیقَهِ الطاهِرَه سَیِّدَهِ نِساءِ العالَمین وَ الحَسَنِ وَ الحُسَین سِبطَیِ الرَّحمَه وَ اِمامَی الهُدی وَ علی بنِ الحُسَین وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّد وَ موسَی بنِ جَعفَر وَ علی بنِ موسی وَ مُحَمَّدِ بنِ علی وَ علی بنِ مُحَمَّد وَ الحَسَنِ بنِ علی وَ الخَلف القائِمِ الحُجَه حُجَجِکَ علی عِبادِک وَ اُمَنائِکَ فی بِلادِک . وَ صَلِّ علی اَئِمَّهِ المُسلِمین وَ حُماهِ المُستَضعَفین وَ هُداهِ المُومِنین وَ استَغفِرُ اللهِ لی وَ لَکُم. عِبادَالله اوصیکُم وَ نَفسی بِتَقوَی الله توصیه به تقوی: در ابتدای خطبه دوم هم خودم و هم شما را به تقوای الهی دعوت می کنم. مناسبتهای این هفته و نکاتی که باید به آن اشاره کنم: فرارسیدن ماه محرم ، ماه حزن و اندوه : فرارسیدن ماه محرم ماه حزن و اندوه را خدمت همه شما تسلیت عرض می کنم و ماهی که با آمدنش فضای معنوی جامعه را عطرآگین می کند .ماهی که بر معنویت و بصیرت و عاطفه و منطق و شور مردم می افزاید. البته باید هیأتها و خصوصا مسئولین آنها ، هیأت ها را مدیریت کنند . در اینجا به توصیه های ششگانه رهبر معظم انقلاب اشاره می کنم تا بدانیم وظایف هیأتها و دستاندرکاران آن چیست و چگونه باید عمل کنند: فضای هیأت : فضای هیأت ها باید تلفیقی از عنصر منطق و عاطفه باشد چون که رهبر معظم انقلاب معتقد است اساس حرکت تشیع بر منطق قوی و عواطف استوار است . منبر: ایشان فرمودند که هیأت های مذهبی باید کلاس درس باشد که اگر کسی ده جلسه آمد در این هیأت ها احساس کند مطلبی را یاد گرفته است مثلا خواص و عوام عاشورا با بداند چه کسانی بودند ، چرا عده زیاد در مقابل امام ایستادند؟ هیئت نباید سکولار باشد: یعنی هیأتی نیاید به نظامی اسلامی و دغدغه های آن بی تفاوت باشد . پس هرکس علاقه مند به امام حسین (ع) است یعنی علاقه مند به اسلام سیاسی است ، اسلام مجاهد است ، اسلام مقاتله است ، اسلام خون دادن است ، اسلام جان دادن است. معنای اعتقاد به امام حسین (ع) این است. اینکه بعضی ها می گوید مجلس روضه و هیأت کاری به سیاست ندارد غلط است. مداح اهلبیت: باید محتوای شعر و نوع خواندن آن مداح هنرمندانه باشد و باعث معرفت افزائی و جوشاندن چشمه های عواطف در دلها باشد. اشعار مداحی: اشعار باید محکم و قوی و خوش مضمون وقانع کننده باشد نه فقط قشنگ و جذاب باشد. سبک و آهنگ مداحی: مداحان باید به موسیقی اصیل ایرانی توجه کنند و از سبک های غلط غربی پرهیز کنند چون سبک های غربی مخصوص مجالس لهو است نه مجالس ایمان و معنویت. همچنین برنامه هایی که با هیأت امناها داشتیم و توصیه ها و مصوباتی را هم داشت حتما مورد توجه باشد ، مانند : اهمیت به نماز جماعت خصوصا نماز ظهر عاشورا ، رعایت حق الناس و متعادل بودن صدای بلندگوها خصوصا اتمام عزاداری در خیابان ها در رأس ساعت ده شب ، اجتماع در گلزار شهدا و بهره گرفتن از فضای خوب و معنوی شهدای گمنام ، رعایت نظم در خیابانها و … . جمعه ۲۴ مهر سالروز واقعه به آتش کشیدن مسجدجامع کرمان بدست دژخیمان رژیم پهلوی (۱۳۵۷ه.ش): واقعه دلخراش آتش زدن مسجد فوق الذکر سند محکمی است به جنایات رژیم منحوس پهلوی علیه مردم مسلمان کرمان که برای مجلس چهلم شهدای ۱۷ شهریور و سالگرد حاج آقا مصطفی خمینی برگزار شده بود. این حادثه نمادی از حق طلبی و عدالت خواهی مردم شهید پرور و ولایتمدار کرمان و سند معتبر دفاع این ملت در مقابله با شاه و جنایات اوست که این مردم انقلاب را از عاشورا گرفتند. اگر هیأت های عزاداری در محرم بر منطق و عاطفه و معرفت مردم و جوانان بیفزایند می شوند ظلم ستیز و ملت با عزت و با اقتدار. جمعه ۲۴ مهر روز پیوند اولیاء و مربیان: مسأله تربیت فرزندان از اهمیت ویژه و فوق العاده ای برخوردار است و از وظایف مهم اولیاء و مربیان به شمار می رود. امام حسن مجتبی (ع) چند عامل را از عوامل تربیت می دانند که عبارتند از : اعضای خانواده: خصوصا پدر و مادر که وقتی امام مجتبی (ع) با معاویه مناظره می کند تمام علل انحراف معاویه را از مادرش می داند. دوستان و همسالان: که در روایت برای دوست خود نشانه هایی مفصل بیان شده است. معلمان که نقش بسزائی در تربیت فرزندان دارند مانند عمربن عبدالعزیز وقتی که لعن بر حضرت علی (ع) را برداشت و خدمات دیگر همه به برکت معلم خوبی بود که او داشت. قرآن و پیشوایان دینی: که باید فرزندان خود را با قرآن و پیشوایان دینی آشنا کنیم تا خوب تربیت شوند یعنی تربیت یافته مکتب قرآن و اهلبیت (ع) بشوند. کانون های اجتماعی و اندیشمندان و عقلای جامعه : که لازم است اولیاء محترم با مربیان ارتباط قوی پیدا کنند تا با همکاری همدیگر بتوانند فرزندانی صالح تربیت کنند. چهارشنبه ۲۹ مهر ماه درگذشت عالم مجاهد و پارسا آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری(۱۳۹۳ه.ش): ایشان از استوانه های اصلی انقلاب بودند و از مهمترین خصوصیات ایشان اخلاق مداری و اعتقاد ایشان به انقلاب و جایگاه مردم بود و همچنین حریت ایشان و حق مداری او از خصوصیات بارز ایشان بود و ایشان با این خصوصیات ممتاز شاگردان فراوانی تربیت و تحویل این جامعه داده است. سردار شهید همدانی حبیب انقلاب و مدافع حرم: ایشان از محضر درس مکارم اخلاق و احکام شهید محراب آیت الله مدنی بهره ای بسزا بردند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی پایه گذاری و تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان همدان بودند و همچنین در دفاع مقدس فرماندهی لایق بود که فعالیتها و خدمات گسترده ای داشتند و ایشان از پرافتخار ترین سرداران شریف اسلام بودند که شرط ایمان به خدای متعال را جز جهاد در راه خدا نمی دانست و با داشتن چنین روحیه ای مفتخر به دریافت ۲ نشان فتح از دست مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا شدند .و در آخر نیز توفیق دفاع از حریم اهلبیت (ع) در مقابله با اشقیای تکفیری و ضداسلام را پیدا کرد و به آرزوی خود یعنی شهادت رسید. این نتیجه تربیت یافتن در مکتب اهلبیت و قرآن است. دو رشته همیشگی تاریخ جهاد و سازش: از صدر اسلام تاکنون دو طریقه و خط بوده است: خط سازش و ذلت: خط اشخاص راحت طلب که تمام همشان به این است که یک طعمه ای پیدا بکنند و بخورند و بخوابند، و عبادت خدا بکنند البته آنهایی که مسلمان بودند مانند کسانی که وقتی امام حسین (ع) می خواست قیام کند همان ها آمدند نصیحت می کردند و حتی اشکال هم می کردند که چرا یک عده کمی در مقابل یک قدرت بزرگی قیام می کنند. که حضرت علی (ع) از اینها تعبیر می کند که اینها همّشان علفشان است مثل حیواناتی که همّشان این است که شکمش سیر بشود، شهواتش را بر همه چیز مقدم می دارند، نماز هم می خوانند و روزه هم می گیرند و عبادات شرعی را هم بجا می آورند . خط جهاد و مبارزه : یک دسته دیگر هم انبیاء بوده اند و اولیاء بزرگ، آن هم یک مکتبی و خطی بود که تمام عمرشان را صرف می کردند برای مقابله با ظلم ها. شما اگر زندگی حضرت رسول (ص) و حضرت علی (ع) و تمام ائمه اطهار (ع) را نگاه کنید همینطور بوده است . این دو رشته از اول خلقت تا حالا بوده است : به چند نمونه امروزی اشاره می کنم: استکبار ستیزی منطق تعطیل ناپذیری انقلاب اسلامی خصوصا در برجام: خب جزئیات و کلیات طرح برجام توسط مجلس شورای اسلامی (فارغ از ضعف ها و قوتهای متن برجام ) تصویب شد. اما آنچه که وظیفه امروز ماست و به عنوان یک دستور العمل دینی و ملی است این است که دشمنان ما و بیگانگان قصد دارند از بحث برجام به عنوان بستری برای ایجاد اختلاف و انشقاق در میان مردم و قوای سه گانه و مراکز حاکمیتی استفاده کنند و روی آن حساب ویژه ای باز کرده اند که باید با تدبیر و هوشمندی از آن عبور کرد تا مبادا سرمایه های ملی ما همچون وحدت و انسجام ملی دستخوش لطمات و خساراتی بشود. چون مقام معظم رهبری فرمودند که برجام با تمام ضعفها و مشکلاتش خواسته های ما را تأمین کرد و این توافق هم نه خوب بوده و نه بد. لذا به عنوان تصمیمی ملی تصویب شده است و فضا هم برای دولت یازدهم جهت اجرای توافق مهم و تاریخی میان ایران و کشورهایی که از هیچ فشار و تحمیلی علیه مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی کوتاهی نکرده اند آماده شده است. بنابراین همه مردم و مسئولان اعم از موافق و منتقد باید ماجرای برجام را خاتمه یافته تلقی کنند و خود را برای دوران پسابرجام و مدیریت صحیح فرصتها و کاستن از هزینه ها و هوشیاری نسبت به تهدید ها آماده نمایند. باید این نکته را توجه داشته باشیم که برجام تنها یکی دیگر از عرصه های مبارزه با استکبار است و چون دشمنان از تحمیل اراده خود به ایران اسلامی ناامید شدند پای میز مذاکره آمدند و برجام اتفاق افتاد. ایران اسلامی هم توانسته خواسته های اصلی خود را به طرف مقابل بقبولاند و عزتمندانه و سربلند از این نبرد نفسگیر خارج شود. حال باید پس از این با هوشیاری تمام و بصیرت فراوان در مقابل دشمنان بایستند و نگذارند روح مبارزه و مجاهده نظام اسلامی را فرسایشی کنند .پس باید در خط جهاد و مبارزه قرار بگیریم نه سازش و ذلت. مبارزه و جهاد با جنگ نرم که مسأله امروز و فردای ماست: مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و مدیران رسانه ملی فرمودند که هدف اصلی دشمن از جنگ نرم استحاله جمهوری اسلامی ایران است. چون دشمن در جنگ نرم علیه کشورهای آزاده و مستقل چهار تغییر را دنبال می کند: (الف) تغییر باور ها : آنها می خواهند به جوان امروزی القا کنند که وضع کنونی کشور مایه شرمندگی است و رسیدن به پیشرفت در آینده ناممکن است تا نشاط و تحرک و علم آموزی و امید به آینده را از نسل جوان بگیرند. در واقع می خواهند یأس و ناامیدی را در جامعه رواج بدهند آنهم با تطهیر رژیم منحوس گذشته و تصویر سازی مثبت از آن لذا باید جهادی عمل کرد و با وحدت و همدلی و روشنفکری و تبیین وضعیت موجود در مقابل دشمن ایستاد و مبارزه کرد. (ب) تغییر افکار : که اگر باوری تغییر کرد طبیعی است که افکار گذشته از ذهن پاک و افکار دیگر جایگزین می شود مثلا سالهای اخیر تلاش می کنند که بگویند رژیم پهلوی رژیمی فاسد نبوده و از این قبیل که با تغییر باور ، افکار جدید در ذهن افراد شکل می گیرد که از این پس به جای تقابل دنیای خصم و نظام سلطه می توان دست دوستی به سوی او دراز کرد. این همان تغییر افکار است. (ج) تغییر رفتار ها : اگر باور تغییر کند و افکار نیز تغییر کند گام سوم چندان کار سختی نیست و انسان استحاله می شود و رفتاری را از خود نشان می دهد که خواسته دشمن است. (د) تغییر ساختار : که اگر سه بخش اول را خوب پیش برود در این قسمت زحمت زیادی ندارد به شرط اینکه چشم تیزبینی همچون رهبری معظم انقلاب برنامه های دشمن را رصد نکند و جماعتی در خواب غفلت بسر برند که در فتنه ۸۸ دشمن تا سه گام پیش رفت اما برای گام چهارم توطئه های آنها نقش بر آب شد. جنگ نرم مهاجم بدون خونریزی است و دشمن کمترین خسارت را دارد و بیشترین بهره ولی از طرف مقابل بیشترین تلفات را می گیرد و کشته شدگان افرادی قهرمان و مقدس شناخته نمی شوند . پس در مقابل جنگ نرم که هدف استحاله جمهوری اسلامی ایران است باید جهاد و مبارزه کرد نه سازش. شگل گیری کمیته همکاری چهارجانبه علیه تروریسم تکفیری و داعش: در راستای خط جهاد و مبارزه است که ثمرات فراوانی دارد یکی از آنها ناکام گذاشتن تروریستها برای اینکه سوریه را تجزیه کنند و حلب به عنوان پایتخت گروه های تروریستی جبه النصره و ارتش آزاد تبدیل شود. همچنین پس از پیوستن ایران به این کمیته شاهدیم که کشورهای مختلفی از جمهوری اسلامی ایران درخواست همکاری در موضوعات مختلف دیگری همچون بحران یمن ، عراق ، آسیای میانه ، قفقاز ، مناطق مسلمان نشین سین کیانگ و … را کرده اند که این نشان از قدرت و اقتدار فزاینده جمهوری اسلامی ایران دارد. موشک عماد هم در راستای خط جهاد و مبارزه است: وقتی موشک دوربرد عماد روی لانچر (سکوی پرتاب) رفت این موشک به تمامی ادعاهای اخیر برخی داخلی ها و آمریکایی ها و رسانه های وابسته به آنها پاسخ داد. این موشک به فرموده مقام معظم رهبری که بر اساس دستور قرآنی بود در دشمن ایجاد رعب کرد و جرأت تجاوز را از آنها خواهد گرفت. رئیس جمهور هم که فرمود ایران برای توانمندی دفاعی خود از هیچ کس اجازه نمی گیرد، همان شد. این موشک اولین موشک ایرانی با قابلیت هدایت و کنترل است که متخصصین وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با توان کاملاً بومی ساخته اند که گوشه ای از اقتدار جمهوری اسلامی ایران است. تحولات اخیر در فلسطین اشغالی هر دو خط را نشان می دهد : خط جهاد و مبارزه مردم در انتفاضه جدید علیه صهیونیستها و خط سازش و ذلت و سکوت و عدم حمایت سران کشورهای به اصطلاح اسلامی. که صهیونیستها قصد یهودی سازی کامل بیت المقدس را دارند ، در این چند روز گذشته هزار فلسطینی ربوده شده و ۳۰ فلسطینی شهید شدند و حدود ۳۰ هزار فلسطینی زخمی شده اند . آنها که در خط سازش و سکوت و ذلت هستید شرمتان باد. اما همه دشمنان ما بدانند که ملت ما حسینی است ، ملت ما عاشق شهادت هستند و در خط جهاد و مبارزه هستند و از همه جهات خود را آماده کرده ایم برای نابودی هر متجاوزی در هر رده ای که می خواهد باشد.
جمعه ، ۲۴مهر۱۳۹۴
[مشاهده متن کامل خبر]
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: راوی نیوز]
[مشاهده در: www.ravinews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]
صفحات پیشنهادی
امام جمعه جوادآباد: آیتالله مهدوی کنی از پایههای اصلی انقلاب بودند
امام جمعه جوادآباد آیتالله مهدوی کنی از پایههای اصلی انقلاب بودندامام جمعه جوادآباد گفت آیتالله مهدوی کنی از پایههای اصلی انقلاب بودند به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران حجتالاسلام والمسلمین سید حسین حسینی ظهر امروز در خطبههای نماز جمعه این هفته جوادآباد اظهار داآیتالله مهدوی کنی از پایههای اصلی انقلاب بودند
امام جمعه شهرستان جوادآباد آیتالله مهدوی کنی از پایههای اصلی انقلاب بودند امام جمعه جوادآباد گفت آیتالله مهدوی کنی ازپایه های اصلی انقلاب بودند و از مهمترین خصوصیات ایشان اخلاقمداری و اعتقاد ایشان به انقلاب و رهبری وجایگاه مردم بود ۱۳۹۴ جمعه ۲۴ مهر ساعت 16 15 به گزارش خبرندر بیانیه جامعه روحانیت مبارز مطرح شد سیره آموزنده آیتالله مهدوی کنی در پاسداری از حقیقت وجودی انقلاب
در بیانیه جامعه روحانیت مبارز مطرح شدسیره آموزنده آیتالله مهدوی کنی در پاسداری از حقیقت وجودی انقلابجامعه روحانیت مبارز در بیانیهای بهمناسبت سالگرد آیتالله مهدوی کنی اعلام کرد که سیره وی به دوستان انقلاب می آموزد که با تقویت روح ایستادگی در برابر جذابیت های ناپایدار از حقیقتدر بیانیه جامعه روحانیت مبارز مطرح شد: سیره آموزنده آیتالله مهدوی کنی در پاسداری از حقیقت وجودی انقلاب
در بیانیه جامعه روحانیت مبارز مطرح شد سیره آموزنده آیتالله مهدوی کنی در پاسداری از حقیقت وجودی انقلاب جامعه روحانیت مبارز در بیانیهای بهمناسبت سالگرد آیتالله مهدوی کنی اعلام کرد که سیره وی به دوستان انقلاب می آموزد که با تقویت روح ایستادگی در برابر جذابیت های ناپایدار از حقآیت الله مهدوی کنی حتی به خانواده خود اجازه تحلیلهای سوگیرانه درباره شخصیتهای انقلاب نمیداد
آیت الله مهدوی کنی حتی به خانواده خود اجازه تحلیلهای سوگیرانه درباره شخصیتهای انقلاب نمیداد سیاست > احزاب و شخصیتها - تسنیم نوشت فرزند آیت الله مهدوی کنی گفت برخی به آیتالله مهدویکنی بهدلیل همکاری با اساتید روشنفکر خرده میگرفتند حاج آقا در پاسخ به این دستهتبیین پیام رهبر معظم انقلاب دربارهی شخصیت آیتالله مهدویکنی؛ سیاست بهمثابهی عدالت
تبیین پیام رهبر معظم انقلاب دربارهی شخصیت آیتالله مهدویکنی سیاست بهمثابهی عدالتآیتالله مهدویکنی الگوی موفق عجین کردن عدالت با سیاست است الگوی موفقی که توانست در جایگاه یک عالم دینی هم به وظایف ذاتی روحانیت عمل کند و هم در عرصهی سیاست جانب اعتدال و انصاف را رعایت کند آیدشمن سعی می کند نفوذ ی های خود را به مجلس بفرستد آیت الله احمد جنتی خطیب نمازجمعه این هفته تهران در خطبه دوم ن
امام جمعه موقت تهران به راه های نفوذ دشمن در مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر کشور پس از برجام اشاره کرد و گفت دشمن سعی می کند نفوذ ی های خود را به مجلس بفرستد آیت الله احمد جنتی خطیب نمازجمعه این هفته تهران در خطبه دوم نمازجمعه ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت شهید سردار همدانی امراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی برگزار شد
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری عصر امروز سه شنبه در مسجد دانشگاه امام صادق ع برگزار شد بر اساس این گزارش در این مراسم آیت الله موحدی کرمانی آیت الله علم الهدی حجةالاسلام ابوترابی محتوصیه آیتالله مهدویکنی به مجری معروف
توصیه آیتالله مهدویکنی به مجری معروف علی درستکار از جمله دانشجویان دانشگاه امام صادق است که به قول خودش 30 سال با آیت الله مهدوی کنی انس داشته است به گزارش فرهنگ نیوز علی درستکار از جمله دانشجویان دانشگاه امام صادق است که به قول خودش 30 سال با آیت الله مهدوی کنی انس داشته اسمراسم سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی
23 1 مراسم سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی 23 2 مراسم سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی 23 3 مراسم سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی 23 4 مراسم سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی 23 5 مراسم سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی 23 6 مراسم سالگرد ارتحال آیت الله مهدوی کنی 23 7 مراسم سالگر-
گوناگون
پربازدیدترینها