تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816875656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آل سعود گرفتار اختلافات و مسائل داخلي است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۳۵ب.ظ)
امام جمعه قم: آل سعود گرفتار اختلافات و مسائل داخلي است موج - قم- امام جمعه قم گفت: امروز آل سعود گرفتار اختلافات و مسائل داخلي است، در يمن به کشتار مردم مشغول است و به تروريست‌ها کمک مي‌کند بنابراين هيچ مديريتي بر روي مناسک حج ندارد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت‌الله سيد هاشم حسيني بوشهري در خطبه نخست نماز جمعه اين هفته قم در حرم حضرت معصومه (س) اخوت و برادري ديني در جامعه ايماني را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: برخي آسيب‌ها نيز برادري را تهديد مي‌کند که بايد آنها را به درستي شناخت و جلوي چنين آسيب‌هايي را گرفت.
وي افزود: آسيب‌هاي برادري ديني شامل دو دسته عقيدتي و رفتاري مي‌شوند که در هر حال بايد با اقدامات علمي از بروز آنها پيشگيري کرد.
امام جمعه قم با بيان اينکه برادران ديني نسبت به يکديگر داراي حقوقي هستند، گفت: در روايات اسلامي به اين حقوق اشاره شده از جمله اينکه مومنان بايد نسبت به يکديگر وفاي به عهد داشته و از نيرنگ و فريب بپرهيزند همچنين بايد مراقب و راهنماي يکديگر باشند.
وي ادامه داد: از ديگر حقوق ميان برادران ديني مي‌توان به مسووليت‌پذيري آنها نسبت به يکديگر اشاره کرد به اين معنا که مواسات در ميان آنها رواج يابد، يعني مومنان يکديگر را در اموال خود شريک بدانند و حتي در اين زمينه، ديگران را بر خود مقدم بدارند ضمن اينکه حفظ احترام مومنان در جمع نيز ضروري است و جزو همين حقوق محسوب مي‌شود.
حسيني بوشهري با اشاره به سالروز درگذشت آيت‌الله مهدوي کني عنوان کرد: ايشان و همچنين مرحوم آيت‌الله خزعلي از جمله ياران انقلاب بودند که همواره در مسير ولايت گام برداشتند.
مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور به بيان ابعاد فاجعه منا و ديگر حوادث در حج امسال پرداخت و گفت: ابتدا حادثه سقوط جرثقيل در مسجدالحرام رخ داد و تعدادي از حجاج ايراني و خارجي در اين حادثه جان باختند ولي اين تازه آغاز ماجرا بود.
وي با اشاره به اينکه هزاران نفر از حجاج در حال احرام طي فاجعه منا جان باختند و دعوت حق را لبيک گفتند، افزود: اصل اين فاجعه يک طرف ماجراست و بي‌توجهي آل سعود نسبت به بازگرداندن اجساد مطهر حجاج سوي ديگر قضيه است.
حسيني‌بوشهري با بيان اينکه برخي از اجساد در عربستان دفن شده‌اند و پيکرهاي برخي نيز به کشور بازنگشته است، گفت: لازم است پيش‌بيني‌هاي کافي براي پذيرايي از دو ميليون زائر از سوي دولت عربستان سعودي صورت بگيرد، در سال جاري چنين اقدامي را شاهد نبوديم بلکه عکس ماجرا را ديديم، اينکه راه را ببندند و سپس زائران را به همان مسير هدايت کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبري خاطرنشان کرد: امروز آل سعود گرفتار اختلافات و مسائل داخلي است، در يمن به کشتار مردم مشغول است و به تروريست‌ها کمک مي‌کند، بنابراين هيچ مديريتي بر روي مناسک حج ندارد و به همين دليل مسائلي همچون قضا و قدر الهي و همچنين تخلف حجاج را مطرح مي‌کنند.
وي گفت: آل سعود طي 15 روز حاضر نبودند هيچ مسووليتي را بپذيرند و پس از دو هفته به رئيس سازمان حج و زيارت ايران تسليت گفتند.
حسيني بوشهري به سخنان حکيمانه و مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در مورد اين فاجعه و وظايف عربستان سعودي اشاره و خاطرنشان کرد: هيچ رهبري در دفاع از ملت خويش اينگونه سخن نگفته بود، مردم ايران از بيانات ايشان احساس غرور کردند و ديديم پس از آن بود که مسوولان عربستان همکاري‌هاي بيشتري را در زمينه انتقال اجساد به ايران شروع کردند.
خطيب جمعه قم به سرنوشت طولاني «برجام» اشاره کرد و گفت: کميسيون ويژه برجام حدود 40 روز واقع‌بينانه به همه زواياي مساله رسيدگي کرد ولي روز يکشنبه که قرار بود در صحن علني مطرح شود، وقايع تلخي رقم خورد اين در حالي است که مردم از نمايندگان خود انتظار تأمل، تعمق و بردباري دارند، جلوي دوربين‌ها و در منظر جهانيان بايد سنجيده‌تر و پخته‌تر سخن گفت و از آنچه احساس مسووليت مي‌شود دفاع کرد.
وي با اشاره به تصويب برجام در مجلس خاطرنشان کرد: اميدواريم به الزاماتي که مجلس براي دولت تعيين کرده عمل شده و بر روي برداشتن تحريم‌ها تاکيد شود؛ علاوه بر اين بر اساس سخنان و فرمايشات رهبر معظم انقلاب بايد جلوي نفوذ فرهنگي، سياسي، نظامي و امنيتي دشمنان را گرفت. ما با کشورها مذاکره مي‌کنيم ولي نه با کشوري که هنوز هم خصمانه‌ترين مواضع را در قبال ملت ايران اتخاذ مي‌کند.
آيت‌الله حسيني بوشهري افزود: مردم ما آگاه هستند و اميدواريم مجلس و دولت نيز به همان مقدار که مردم در صحنه هستند در صحنه حاضر باشند تا دشمنان نتوانند نسبت به اين آب و خاک نفوذ داشته باشند.
مدير حوزه‌هاي علميه سراسر کشور به آغاز انتفاضه سوم فلسطين اشاره کرد و گفت: صهيونيست‌ها به دنبال تقسيم زماني مسجدالاقصي ميان مسلمانان و يهوديان بودند به همين دليل انتفاضه سوم شروع شد.
وي با بيان اينکه جريان‌هاي تکفيري، فضا را براي صهيونيست‌ها آماده کرد که هتاکانه به قبله نخست مسلمانان وارد شوند، گفت: امروز از تمام مسلمانان انتظار ياري مردم مظلوم فلسطين مي‌رود.
حسيني بوشهري با اشاره به ورود روسيه به مساله سوريه و تشکيل ائتلاف ميان ايران، روسيه، عراق و سوريه خاطرنشان کرد: اين در حالي است که ائتلاف غربي که عليه گروهک تروريستي داعش شکل گرفته بود، به جاي حمله به تکفيري‌ها، سلاح در اختيار آنها قرار مي‌دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن