تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که از چیزی طرفداری مصرّانه و نابجا کند یا اینکه از جانب دیگران به نفع او طرفداری ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816461054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسلام داعشي ناشي از اسلام بدون غدير است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ مهر ۱۳۹۴ (۱۳:۶ب.ظ)
حجت الاسلام والمسلمين رفيعي: اسلام داعشي ناشي از اسلام بدون غدير است موج-قم-حجت الاسلام والمسلمين رفيعي با اشاره به اينکه اسلام وهابي و داعشي ناشي از اسلام بدون غدير است، گفت: اسلام بدون غدير است که «ملک سلمان» حاکم ظالم سعودي را ولي امر خود مي داند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم،حجت الاسلام والمسلمين رفيعي در مراسم سوگواري هيات رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خميني(ره) برگزار شد، با اشاره به اين که محرم بهار عاطفه و عقل است، گفت: عقل حکم مي کند امام حسين(ع) را بشناسيم و احساس نيز ما را بر همراهي با کاروان سرور و سالار شهيدان سوق مي دهد.
وي محرم را ماه خرد و احساس و همراهي با کاروان امام حسين دانست(ع) و تصريح کرد: با آغاز محرم نمايشگاه کرامت، شهادت، اخلاص، ايثار، فداکاري، بندگي و همه خوبي ها گشايش مي يابد و براي هرسليقه، کالايي در اين فضا وجود دارد.
عضو هيات علمي جامعه المصطفي العالميه با بيان اينکه همه اقشار از طفل تا سالمند در واقعه کربلا الگو دارند، گفت: حضور کثير مردم مشکي پوش و عزادار امام حسين(ع) از شب اول محرم نشان دهنده عمل به سيره ائمه معصومين است؛ امام موسي کاظم(ع) از روز اول محرم خندان ديده نمي شد.
حجت الاسلام والمسلمين رفيعي در ادامه با طرح پرسشي مبني بر اين که چرا عزاداري اباعبدالله بايد هرساله با اين شکوه و عظمت تکرار شود، گفت: برخي اين شبهه را مطرح مي کنند که چرا احد و صفين و جمل را همچون عاشورا به عنوان جريان فراگير و عام ايجاد نمي کنيد؛ اگر علت تجليل از عاشورا مظلوميت، رذالت و شهادت است که در وقايع ديگر نيز اين مساله وجود دارد.
وي در پاسخ به اين شبهه گفت: ائمه معصومين و انبيا در زندگي مصيبت داشتند اما خود آن ها گفتند از امام حسين(ع) ياد کنيد.
عضو هيات علمي جامعه المصطفي با اشاره به يکي از تاکيدات ائمه معصومين(ع) در زمينه متفاوت بودن عاشورا با ساير وقايع مهم، گفت: امام سجاد(ع) مي فرمايد روزهاي شهادت حضرت حمزه(ع)، جعفربن ابي طالب(ع) و امام حسين(ع) در اسلام بسيار سخت بوده است اما هيچ روزي مثل روز حضرت اباعبدالله(ع) نبود.
حجت الاسلام والمسلمين رفيعي افزود: اجابت دعا در زير قبه، جايز شمردن خوردن خاک کربلا، سجده بر خاک کربلا، ثواب ويژه گريه بر اباعبدالله(ع) و تاکيد بر زيارت امام حسين(ع) در مناسبت هاي خاص از جمله ويژگي هايي هستند که ائمه معصومين(ع) برآنها تاکيد کرده اند و صرفا به سرور و سالار شهيدان اختصاص دارد.
وي با بيان اين که قصه تجليل از عاشورا و کربلا به معناي تقدير از امامت و نبوت و اصل اسلام است، گفت: بعثت، غدير، عاشورا و ظهور چهار رکن متصل و بهم پيوسته اسلام هستند.
اين استاد حوزه علميه با اشاره به اين که اسلام وهابي و داعشي ناشي از اسلام بعثت بدون غدير است، گفت: اسلام بدون غدير است که «ملک سلمان» حاکم ظالم سعودي را ولي امر خود مي داند.
عضو هيئت علمي جامعه المصطفي، عاشورا را احياگر غدير و بعثت دانست و گفت: در روايات نقل شده است که احتمال ظهور امام زمان(ع) در روز عاشورا وجود دارد؛ چراکه عاشورا حلقه ارتباط ظهور و بعثت و غدير است.
حجت الاسلام والمسلمين رفيعي با اشاره به اظهارات «آنتوان بارا» نويسنده مسيحي کتاب «امام حسين(ع) در انديشه مسيحيت» مبني بر اينکه امام حسين(ع) متعلق به همه اديان است؛ چراکه با ظلم مبارزه کرد،گفت: انديشه قيام و ظلم ستيزي امام حسين(ع) در همه اديان قابل توجه و خاص است.
وي همچنين به انتشار کتاب هايي در وهابيت به محوريت تجليل از يزيد و معاويه اشاره کرده و گفت: وهابيون کتاب هايي را در زمينه فضايل معاويه و يزيد به چاپ رسانده اند و خيلي راحت از بزرگ ترين قاتلان حمايت مي کنند.
حجت الاسلام والمسلمين رفيعي در بخش مهمي از سخنان خود به تبيين آفت هاي و آسيب هاي عاشورا پرداخت و گفت: هرجرياني در تاريخ دچار آفات و آسيب شده است؛ از خداشناسي که شيطان در مقابل خدا ايستاد و بر آدم سجده نکرد تا واقعه غدير که امروز دشمنان از آيه غدير و تطهير و ولايت تفاسير ديگري مي کنند.
وي با بيان اين که چهارنوع آسيب اساسي جريان عاشورا را تهديد مي کند، گفت: آسيب هاي محتوايي، روشي، اجتماعي و تحليلي چهار نوع آفتي هستند که براي جريان عاشورا خطرناک خواهند بود.
اين استاد حوزه علميه آسيب محتوايي را خطرناک ترين نوع آسيب به جريان عاشورا دانست و گفت: گزينش و چينش کلمات در راستاي تحريف و آسيب وارد کردن به محتواي اصيل بزرگ ترين گناه است؛ خداوند در آيه 70 سوره بقره سه مرتبه بر کساني که دروغ درست مي کنند و به خدا نسبت مي دهند، «واي» فرموده و هشدار داده است.
حجت الاسلام والمسلمين رفيعي با اشاره به تاکيدات مقام معظم رهبري مبني بر اين که در منابر و مقاتل از روايات مستند و معتبر نقل شود، گفت: نبايد براي گريه کردن مردم، دروغ به کربلا نسبت داده شود.
وي با ابراز تاسف از تبيين برخي مسائل غيرصحيح در مورد جريان عاشورا، گفت: سال گذشته شب دوازدهم محرم در خدمت رهبر معظم انقلاب منبر داشتم که بعد از مراسم توفيق شد خدمت ايشان مشرف شوم؛ به مقام معظم رهبري اشاره کردم که ما امسال مطالبي را از برخي سخنرانان در هيئات و رسانه ملي شنيديم که دروغ محض است؛ ايشان فرمود «من هم اين مساله را قبول دارم و خود شماها وظيفه داريد براي مردم روشنگري کنيد».
اين استاد حوزه علميه در ادامه با اشاره به آسيب عزاداري ابراز داشت: عزاداري کردن براي امام حسين(ع) با سينه زني و اشک و ناله و فرياد مانعي ندارد اما آيا صحيح است که مجلس باعظمت سرور و سالار شهيدان را با آلات موسيقي و قرائت اشعاري با سبک هاي ابتذالي برگزار کرد؟
وي همچنين به برخي از مصاديق آسيب هاي اجتماعي عزاداري نيز اشاره کرد و گفت: استفاده از برق بيت المال، برگزاري مجالس عزاداري با اموال غصبي و عدم توجه به زمان استراحت مردم از مصاديق آسيب هاي اجتماعي است.
حجت الاسلام والمسلمين رفيعي افزود: عزاداري فضيلت به شمار مي رود اما پرداخت خمس و زکات واجب است.
وي در بخش پاياني سخنان خود به آسيب تحليلي عاشورا نيز اشاره کرد و گفت: اين که زيارت امام حسين(ع) گناهان بزرگ را مي بخشد هيچ مخالفي ندارد اما آيا همه تجليل از عاشورا فقط اختصاص به آمرزش گناه دارد؟













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن