تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806728522




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري ايران و اندونزي براي حل مشکلات جهان اسلام موثر است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۴ (۲۱:۵۰ب.ظ)
رئيس جمهوري در ديدار وزير خارجه اندونزي: همکاري ايران و اندونزي براي حل مشکلات جهان اسلام موثر است موج - رئيس جمهوري بر استفاده از ظرفيت ها و توانمندي هاي موجود در ايران و اندونزي براي توسعه مناسبات همه جانبه و ايجاد تحرک اقتصادي ميان دو کشور تاکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني در ديدار وزير خارجه اندونزي، با بيان اينکه ايران و اندونزي براي توسعه روابط، از اراده مصممي برخوردارند، گفت: اندونزي کشوري بسيار مهم در دنياي اسلام و دوستي بسيار قديمي براي جمهوري اسلامي ايران به شمار مي رود.
رئيس جمهوري با بيان اينکه پتانسيل هاي خوبي در دو کشور براي ايجاد يک تحرک اقتصادي وجود دارد، اظهارداشت: از شرايط جديدي که در نتيجه مذاکرات هسته اي و برداشتن تحريم ها حاصل شده، بايد در جهت توسعه روابط و تعميق مناسبات اقتصادي دو کشور استفاده کرد و اميدواريم تشکيل کميسيون مشترک ميان ايران و اندونزي مقدمه خوبي براي رسيدن به اين هدف باشد.
روحاني همچنين فراهم کردن امکانات براي حضور سرمايه گذاران دو کشور در پيشبرد پروژه هاي مشترک را ضروري دانست.
رئيس جمهوري با اشاره به اينکه ايران و اندونزي در خصوص مسايل جهان اسلام ديدگاه هاي بسيار نزديکي دارند، گفت: امروز متاسفانه فاصله و اختلافات ميان برخي کشورهاي اسلامي بيشتر شده به گونه اي که نه تنها گاهي زمينه همکاري هاي مشترک از بين رفته، بلکه شاهد درگيري و جنگ ميان کشورها هستيم.
روحاني با تاکيد بر اينکه کشورهاي بزرگ اسلامي از جمله ايران و اندونزي براي کاهش اين اختلافات مسووليت سنگيني دارند، به رشد تروريسم در منطقه و جهان اسلام اشاره کرد و افزود: گسترش فعاليت گروههاي تروريستي آن هم با ادعاي جهاد، همکاري نزديکتر ميان کشورهاي اسلامي را ضروري تر ساخته، چرا که تداوم اين وضعيت جهان اسلام را با خطر مواجه خواهد کرد.
رئيس جمهوري افزود: ما نيازمند يک حرکت بزرگ فرهنگي در همه کشورهاي اسلامي براي خشکاندن ريشه هاي تروريسم هستيم.
روحاني با اشاره به ضرورت ارتباط صاحبان انديشه، علما و اساتيد دانشگاههاي ايران و اندونزي گفت: بايد دست به دست هم دهيم و جوانان جامعه خود را نسبت به مسووليت سنگيني که در شرايط کنوني متوجه آنان است، آگاه کنيم.
رئيس جمهوري با بيان اينکه امروز مردم در کشورهاي اسلامي به خاطر جنگ و اختلافات دچار مشکلات فراواني شده اند که بايد در جهت رفع اين مشکلات تلاش کرد، افزود: اندونزي به عنوان کشور بزرگ اسلامي و ايران به عنوان کشوري تاثيرگذار در دو منطقه مهم، مي توانند رايزني هاي موثري در سازمانهاي بزرگ اسلامي و بين المللي در اين راستا داشته باشند و اميدوارم اين ارتباطات بتواند کمکي به ايجاد ثبات و امنيت در جهان اسلام باشد.
روحاني همچنين ضمن اعلام آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي همکاري علمي و دانشگاهي در جهت ترويج اعتدال، گفت: ايران و اندونزي بايد در زمينه ارتباط مراکز دانشگاهي و تحقيقاتي و توسعه ارتباط مردم دو کشور با يکديگر بيش از پيش تلاش کنند.
«رتنو مرسودي» وزير خارجه اندونزي نيز در اين ديدار که وزير انرژي و منابع معدني و مدير شرکت ملي نفت و فرستاده ويژه رييس جمهوري اندونزي نيز حضور داشتند، با تاکيد بر تعهد جاکارتا براي تقويت مناسبات با تهران در تمامي زمينه ها از جمله تجاري، اقتصادي، سرمايه گذاري و توسعه زيرساخت ها، خواستار ارتقاء سطح مناسبات همه جانبه با جمهوري اسلامي ايران شد.
وزير خارجه اندونزي همچنين با بيان اينکه امروز همه کشورهاي مسلمان موظفند تا از اسلام به عنوان دين رحمت براي جهانيان حفاظت کنند و اعتدال و بردباري را ترويج دهند، گفت: اندونزي همواره خواستار راه حل سياسي و ديپلماتيک براي حل مشکلات است و در اين راستا از ابتکار جمهوري اسلامي ايران در ارائه طرح WAVE در سازمان ملل متحد حمايت کرده است.
وي بابيان اينکه اندونزي آماده تاسيس دانشگاه بين المللي اسلامي براي ترويج اعتدال در جهان اسلام است و اين مي تواند همکاري هاي دو کشور را گسترش دهد، خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز ظرفيت هاي موجود براي همکاري در ميان کشورهاي اسلامي فراموش شده و اين وظيفه دولت هاي مسلمان است که با بهره گيري از اين ظرفيت ها، در جهت رفاه مردم خود و جهان تلاش کنند.
اعضاي هيات اندونزيايي در اين ديدار گزارشي را نيز از ديدارها و مذاکرات خود با مقامهاي جمهوري اسلامي ايران ارائه کردند.
رتنو مرسودي وزير امورخارجه اندونزي به همراه وزير انرژي و مديران شرکت هاي نفتي دولتي اين کشور صبح امروز چهارشنبه، 21 مهر وارد تهران شد و با محمدجواد ظريف وزير امورخارجه ديدار و گفت و گو کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن