تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820822164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جایزه ادبی بوکر برای یک نویسنده جامائیکایی


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



جایزه ادبی بوکر برای یک نویسنده جامائیکایی
هیأت داوران جایزه ادبی بوکر شامگاه سه شنبه ۱۳ اکتبر اعلام کرد که این جایزه معتبر ادبی در بریتانیا به رمان ۶۸۶ صفحه ای مارلون جیمز با عنوان « تاریخچه هفت کشتار» تعلق می گیرد.
روز نو : هیأت داوران جایزه ادبی بوکر شامگاه سه شنبه ۱۳ اکتبر اعلام کرد که این جایزه معتبر ادبی در بریتانیا به رمان ۶۸۶ صفحه ای مارلون جیمز با عنوان « تاریخچه هفت کشتار» تعلق می گیرد.


ان تیلر، نویسنده آمریکایی با رمان «قرقره نخ آبی»، جسنیا یاناگیهارا، نویسنده آمریکایی با رمان «زندگی کوچک»، چیگوزی اوبیوما، نویسنده نیجریایی مقیم آمریکا با رمان «ماهیگیر»، سانجیو سوهوتا، نویسنده بریتانیایی با رمان «سال گریختگان»، تام مک‌کارتی، نویسنده بریتانیایی با رمان «جزیره ساتن» با مارلون جیمز بر سر به دست آوردن جایزه ادبی بوکر رقابت می کردند.


مارلون جیمز در «تاریخچه هفت کشتار» از چند زاویه دید متفاوت و با لحن های گوناگون سوءقصد به جان باب مارلی، خواننده صاحب‌سبک رِگِی، ترانه‌سرا، نوازنده گیتار و فعال اجتماعی را بررسی می‌ کند.


مایکل وود، یکی از اعضای هیأت داوران جایزه ادبی بوکر درباره این رمان گفت: «تاریخچه هفت کشتار رمان خوش خوانی نیست و با این حال تا آخرین صفحات همچنان مهیج است. وقتی خواننده این رمان برای بار دوم بخواند، از آن لذت بیشتری می برد.»


به گفته مایکل وود هیأت داوران یک صدا به «تاریخچه هفت کشتار» نوشته مارلون جیمز رأی داده بودند.


«تاریخچه هفت کشتار» سومین رمان مارلون جیمز است. او که در بریتانیا متولد شده، اکنون در نیویوک زندگی می‌کند. هیچ اثری از این نویسنده جامائیکایی به فارسی ترجمه نشده است.


جایزه ادبی بوکر ۵۰ هزار پوند ارزش دارد و به نویسندگان انگلیسی زبانی اهدا می شود که آثارشان را در بریتانیا منتشر کرده باشند. سال گذشته ریچارد فلانگان، نویسنده استرالیایی به خاطر رمان «جاده باریک در عمق شمال» جایزه ادبی بوکر را به دست آورد.




تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن